Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، با پایان فصل تابستان و فعالیت مراکز آموزشی و بنگاه های اقتصادی آلمان، شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در حال افزایش است. در این میان مقامات این کشور در مورد لزوم آماده شدن برای مقابله با موج جدید این بیماری هشدار می دهند.

تارنمای شبکه دویچه وله در این باره نوشت: ۶ ماه پیش وضعیت نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های آلمان بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن زمان خیلی چیزها تغییر کرده و هرچند شوک اولیه از بین رفته، اما شمار مبتلایان بار دیگر رو به افزایش گذاشته است. از این رو بیمارستان‌های آلمان برای هجوم دوباره بیماران آماده می شوند.

مسئولان مراکز درمانی آلمان در گفت‌وگو با دویچه وله افزودند که این مراکز نسبت به ماه های نخست شیوع کرونا که غافلگیر شده بودند، نیستند و با تجربه هایی که طی این مدت به دست آمده آمادگی بیشتری برای پذیرش بیماران کرونایی دارند.

همچنین «ینس اشپان» وزیر بهداشت آلمان از حزب دموکرات مسیحی (CDU) می گوید که سیستم بهداشتی این کشور به رغم افزایش تعداد آلودگی های کرونا در حال حاضر هنوز بیش از حد اشباع نشده است.
وی امروز (شنبه) در پیامی توییتری از شناسایی ۲ هزار و ۲۹۷ مورد بیماری جدید در یک روز خبر داد که بالاترین میزان از ماه آوریل (اردیبهشت) تا کنون است. وی با بیان این که در حال حاضر سیستم بهداشتی آلمان به خوبی از پس شرایط برمی آید، گسترش بیماری در سراسر اروپا را نگران کننده خواند و دوباره از شهروندان خواست که فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند ، از ماسک برای محافظت از دهان و بینی استفاده و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

بنا بر اعلام موسسه روبرت کخ (RKI) مقام های بهداشتی آلمان، این میزان نگران کننده از موارد جدید بیماری را تنها در روز جمعه ثبت کرده اند. این در حالی است که اوج عفونت های گزارش شده روزانه در پایان ماه مارس / اوایل آوریل بیش از ۶ هزار نفر بود. این روند که از ماه جولای (تیرماه) کاهش یافته بود، اکنون دوباره افزایش یافته و انتظار می رود این میزان با افزایش تعداد آزمایش ها بیشتر شود.

تلاش‌ها برای تولید واکسن کرونا در سراسر جهان همچنان ادامه دارد؛ به دنبال اعلام رییس جمهوری روسیه در دستیابی این کشور به واکسن کرونا که نخستین کشور جهان در این زمینه بود و نیز موفقیت‌هایی که در دیگر نقاط از جمله فرانسه و چین به دست آمد، ‌ در تازه‌ترین اقدام و با وجود هشدار مقام‌های بهداشتی آمریکا درباره تعجیل در تولید و عرضه واکسن، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در تاکتیکی انتخاباتی وعده داده که واکسن کرونا تا سه تا چهار هفته آینده آماده می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا آلمان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آلمان بهداشت و سلامت ویروس کرونا آلمان بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۰۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳۴۰۰ مورد حیوان گزیدگی در کردستان

فرزام بیدارپور به شیوع بالاتر موارد حیوان گزیدگی در فصول تابستان و پاییز ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: احتمالا این افزایش به دلیل فعالیت مردم در بیرون از منزل و همچنین حضور حیوانات در چراگاه‌ها در فصول گرم سال باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳ هزار و ۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی خبر داد و افزود: در این بین، تعداد موارد سگ گزیدگی بالاتر بوده و در تمامی موارد واکسن و در صورت نیاز سرم ضد هاری دریافت نموده‌اند.

وی با اشاره به بالابودن هزینه‌های مربوط به حیوان گزیدگی برای سیستم سلامت گفت: هزینه تزریق واکسن و سرم برای هر مورد حداقل ۵۰ میلیون ریال است که به صورت رایگان ارائه می‌شود.

بیدارپور ادامه داد: در سال گذشته تزریق واکسن و سرم تراپی مجموعا ۹۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای سیستم سلامت استان هزینه در بر داشته است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: بهترین راه برای برخورد با این مشکل پیشگیری است به طوریکه هماهنگی‌های درون و برون بخشی، آموزش گروه‌های در معرض خطر، شناسایی موارد گزیدگی، پیگیری و درمان زود هنگام و واکسیناسیون به موقع حیوانات از جمله اقدامات پیشگیرانه است.

 واحد پیشگیری و مراقبت بیماری هاری و حیوان گزیدگی در شهرستان‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳۴۰۰ مورد حیوان گزیدگی در کردستان
  • آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم