Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به نیاز جوانان و محرومان کشور به مقوله مسکن و ضرورت اتخاذ تصمیمات جدی در این زمینه بر لزوم رفع نقاط ضعف طرح دوفوریتی جهش تولید و تامین مسکن و تقویت نقاط قوت آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست بررسی طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن با حضور علیرضا زاکانی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و جمعی از کارشناسان و صاحبنظران این حوزه صبح امروز (شنبه ۲۹ شهریور ماه) در این مرکز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاکانی در این نشست مشکل تامین مسکن را از مسائل اساسی کشور و نیازهای اولویت‌دار جوانان دانست و گفت: بررسی دقیق و مقایسه طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن با قوانین مصوب مشابه قبلی و همچنین در نظر گرفتن مشکلات بخش مسکن کشور و نیازمندی‌های محرومان جامعه، باعث خواهد شد تا نقاط ضعف این طرح از منظر فنی و اقتصادی برطرف و نقاط قوت آن تقویت شوند.

وی با اشاره به تصویب طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن در جلسه علنی روز چهارشنبه (۱۹ شهریورماه) مجلس و با برشمردن ایرادات وارده به این طرح، تصریح کرد: ما به جای عبرت گرفتن از مسیرهای طی شده گذشته که مطمئناً معایب و محاسنی داشته، بدون دقت داریم داریم مسیر دیگری را در حوزه مسکن طی می‌کنیم.

زاکانی با تاکید بر نقدهای وارد بر طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن، یادآور شد: گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس به صورت خلاصه‌وار انتقادهای کارشناسی وارد به این طرح را نیز پوشش خواهد داد.

وی با بیان اینکه تعارضات قانونی درخصوص طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن نیاز به تبیین دارد، توضیح داد:‌ در کنار تشریح ایرادات این طرح، جایگزین بدیلی برای آن نیز باید در نظر گرفته شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین با اشاره به تاثیر تصویب و اجرای طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن در رشد نقدینگی کشور، گفت: بهترین شیوه در بررسی این طرح این است که یک کار بین‌ رشته‌ای بین کمیسیون‌های مرتبط با حوزه مسکن تعریف شود تا مشکلات طرح را مرتفع کنند.

زاکانی تاکید کرد: در طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن برای کارآمدی بیشتر، باید اقشار و دهک‌های مختلف به صورت پلکانی دیده شوند.

رییس مرکز پ‍ژوهش‌های مجلس با ذکر این مثال که ۱۶۰۰ هکتار زمین در قم بافت فرسوده است، گفت: باید در طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن، نوسازی شهری دیده شود چراکه اگر همین‌ بافت‌های فرسوده با یک مدل درست نوسازی شوند می‌توانیم یک زیست‌بوم جدید ایجاد کرده و در کنار آن مردم را نیز صاحب سرمایه کنیم.

وی با بیان اینکه باید با ایجاد تسهیلات، صدور مجوزهای ساخت مسکن را به حداقل‌ترین زمان ممکن برسانیم، تصریح کرد: با اصلاح طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن باید براساس منطق صحیح به سمت تولید ۳۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک‌های پایین و نیازمندان حرکت کنیم.

در ادامه جلسه رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با استماع نظرات کارشناسی در خصوص طرح دو فوریتی جهش تولید و تأمین مسکن تاکید کرد که بایستی در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس جوانب زیربنایی و اقتصادی طرح نیز بحث و بررسی شود.

در پایان این نشست تصمیماتی مبنی‌ بر ارائه گزارش مرکز درخصوص طرح دو فوریتی جهش تولید و تأمین مسکن و همچنین تبیین این موضوع در نشست علنی روز یکشنبه مجلس و در زمان بررسی کلیات این طرح، اتخاذ شد.

در جلسه علنی روز چهارشنبه (۱۹ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی دو فوریت طرح جهش تولید و تامین مسکن با ۱۶۹ رای موافق، ۳۳ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در جلسه علنی به تصویب رسید. با وجود مخالفت‌های کارشناسی مبنی بر لزوم بررسی بیشتر طرح، در جلسه علنی روز چهارشنبه (۲۶ شهریور ماه)، نمایندگان با ۶۱ رأی موافق، ۱۰۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در خانه ملت، با سلب یک فوریت از طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن مخالفت کردند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: علیرضا زاکانی مرکز پژوهشهای مجلس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی زاکانی طرح دو فوریتی جهش تولید و تامین مسکن جهش تولید و تامین مسکن رییس مرکز پژوهش های مجلس جلسه علنی علنی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن بهره‌مندی مددجویان روستایی از مسکن

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، گفت: در سال جاری جشن بهره‌مندی مددجویان روستایی کمیته امداد از مسکن مناسب در اردبیل برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

علیرضا حسین نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، دغدغه تامین سرپناه مناسب برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل را یادآور شد و اظهار داشت: در مناطق روستایی تا 90 درصد این دغدغه رفع شده و اکثر مشمولان بهره مندی از مزایای مسکن شامل خانواده‌های بالای دو و سه نفر از سرپناه مناسب بهره مند شدند.

وی ادامه داد: در قالب تفاهم‌نامه‌های مختلف تامین و تولید مسکن ادامه دارد و در عید فطر امسال جشن ساخت مسکن در مناطق روستایی برای 10 هزار مددجو برگزار خواهد شد که تعهد استانی ما نیز در یک سال اخیر محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: با تلاش همکاران ما معوقات صندوق امداد ولایت در پایان سال به زیر یک درصد رسید و این برگ زرینی بر افتخارات صندوق امداد ولایت و انجام تعهدات به موقع در شهرستان‌ها با همراهی دریافت کنندگان تسهیلات صندوق بود.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: در سال جدید نیز به عنوان خانواده بزرگ امداد با مودت و دوستی در کنار هم تلاش خواهیم کرد تا افق روشن در پیش رو برای پیشرفت در ابعاد مختلف باز کرده و قله‌های رفیع سعادتمندی جامعه هدف را تحقق بخشیم.

وی به بازنشستگی 32 نفر از همکاران در سال گذشته و 12 نفر در ایام پایانی سال اشاره کرد و گفت: در کنار قدردانی از این نیروهای باتجربه و بازنشسته شرایط سختی را در جبران خلا و کمبود نیروی انسانی در پیش رو داریم و تلاش بر این است تا با احساس مسئولیت و تلاش و جدیت مضاعف همکاران بخشی از این خلأها جبران شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: با توجه به محدودیت جذب نیرو همکاران ما در استان و شهرستان‌ها با انجام چندین ماموریت کاری سعی شان بر این خواهد بود تا چارت خالی را پر کرده و اجازه ندهند در مسیر خدمت رسانی به خانواده‌های نیازمند خلأیی اتفاق بیفتد.

حسین‌نژاد در پایان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال دو هدف جدی را دنبال می کنیم که اولی جذب 10 هزار حامی برای افزایش پرداختی سرانه ایتام و محسنین است و در کنار آن تلاش ما بر این است تا برای 44 هزار خانواده تحت پوشش حداقل یک سبد معیشتی را تامین و در بین آنها توزیع کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضربه بهره ۳۰ درصدی بانک‌ها به «جهش تولید»/ رشد بهره بانکی مشارکت در تولید را تحقیر می‌کند
  • توسعه صنایع پایین دستی در خوزستان شکل نگرفته است
  • فلیپه ملو: دنی آلوز و روبینیو باید حبس‌شان را بکشند و درس عبرت شوند
  • تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد کلید خورد
  • تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد خراسان رضوی کلید خورد
  • برگزاری جشن بهره‌مندی مددجویان روستایی از مسکن
  • فرهنگ تحزب‌گرایی در کشور شکل نگرفته است
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • قم در رتبه دوم تامین مسکن کشور قرار گرفت
  • واکنش مخبر به انتقادها از «وعده ناممکن دولت» / تولید ۴ میلیون مسکن، مصوبه مجلس بود / کاهش تورم زمان بر است