Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@14:36:52 GMT

خرازی: ایران به هرگونه تجاوز آمریکا پاسخ قاطع می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۰۴۵۴

خرازی: ایران به هرگونه تجاوز آمریکا پاسخ قاطع می‌دهد

به گزارش روز شنبه ایرنا از شورای راهبردی روابط خارجی، سید کمال خرازی درباره ادعای آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم‌های شورای امنیت از جمله تحریم تسلیحاتی ایران گفت: این ادعای آمریکا آن‌قدر بی‌مبنا و بی‌معناست که حتی متحدان نزدیک آمریکا نیز آن را غیرمشروع می‌دانند؛ زیرا با خروج آمریکا از برجام حقی برای آن رژیم در استفاده از بند ماشه در برجام یا قطعنامه ۲۲۳۱ قائل نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرازی تصریح کرد: البته آمریکا که با سیاست یکجانبه‌گرایی خود اهمیتی برای نهادهای بین‌المللی قائل نیست و با زورگویی تلاش دارد سیاست‌های نامعقول خود را بر دیگران تحمیل کند، به منظور اجرای خواست نامشروع خود در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نیازی به تمسک به قطعنامه‌های شورای امنیت ندارد، چنانکه الان هم از طریق تهدید دیگران به تحریم‌های ثانویه قصد دارد جلوی معاملات تسلیحاتی ایران را بگیرد.

خرازی در پاسخ به این سوال که پاسخ ایران به اقدامات آمریکا چه خواهد بود؟ گفت: ایران براساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد درباره حق ذاتی دفاع از خود مجاز است بی‌درنگ پاسخی قاطع به هرگونه اقدام تجاوزکارانه آمریکا به بهانه بازگشت قطعنامه‌های لغو شده در قطعنامه ۲۲۳۱ بدهد. آن‌ها می‌دانند که ایران در دفاع از حقوق خود مطلقا کوتاه نمی‌آید و این را بارها در عمل به اثبات رسانده است.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چیست؟ گفت: برای ایران فرق ندارد چه کسی در نوامبر انتخاب خواهد شد، برای ما سیاست‌های آمریکا ملاک عمل خواهد بود. البته دوره ریاست ترامپ از این جهت مهم بود که ماهیت آمریکا برای جهانیان به خوبی آشکار شد. امروز پوچ بودن شعارهای فریبنده آمریکایی‌ها و استفاده ابزاری آن‌ها از نهادهای بین‌المللی علیه دیگران برای همگان روشن شده است.

برچسب‌ها برجام سازمان ملل متحد شورای عالی امنیت ملی سید کمال خرازی ایالات متحده آمریکا شورای راهبردی روابط خارجی ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام سازمان ملل متحد شورای عالی امنیت ملی سید کمال خرازی ایالات متحده آمریکا شورای راهبردی روابط خارجی ترامپ برجام سازمان ملل متحد شورای عالی امنیت ملی سید کمال خرازی ایالات متحده آمریکا شورای راهبردی روابط خارجی ترامپ اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه به تصویب رسید

زی‌سان: شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که خواستار «آتش‌بس فوری در غزه در طول ماه رمضان و آزادی فوری و بی‌قیدوشرط تمام گروگان‌ها» می‌شود، تصویب کرد. ۱۴ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و آمریکا هم برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد و رأی ممتنع داد.
نماینده موزامبیک در آغاز نشست امروز شورای امنیت گفت: «ما این پیش‌نویس قطعنامه را از طرف تمام اعضای غیردائم شورای امنیت ارائه کرده‌ایم. پیش نویس ما خواستار آتش‌بس فوری در طول ماه رمضان که منجر به توقف دائمی آن می‌شود».

او همچنین گفت: «این پیش‌نویس با هدف پایان دادن به اوضاع فاجعه‌بار غزه ارائه شده است و تشدید تنش در غزه و اوضاع فاجعه‌بار آن تهدید آشکاری علیه صلح و امنیت بین‌المللی است».

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل هم گفت به هر قطعنامه‌ای که عبارت «آتش‌بس دائمی» در آن درج شده باشد، رأی مثبت خواهد داد.

با این حال و با مخالفت آمریکا، شورای امنیت در درج عبارت «آتش‌بس دائمی» در قطعنامه ناکام ماند.

پس از رأی مثبت شورای امنیت به آتش‌بس در غزه در طول ماه رمضان، نماینده الجزایر گفت تصویب این قطعنامه پیامی به مردم غزه است مبنی بر اینکه «جامعه جهانی درد آنها را حس می‌کند و آنها را رها نمی‌کند».

او همچنین خواستار عضویت فلسطین به عنوان یک کشور مستقل در سازمان ملل شد.

«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در شورای امنیت هم در ادامه مدعی شد «واشنگتن از برقراری آتش‌بس و تسهیل ارسال کمک‌ها به غزه حمایت می‌کند».

او گفت: «ما در حال پیشرفت درباره آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها از غزه هستیم».

دیپلمات آمریکایی که کشورش حامی تمام قد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه بوده است، مدعی شد چین و روسیه قصد مشارکت در تلاش‌های بشردوستانه در غزه را ندارند.

گرینفیلد گفت آمریکا با برخی از بند‌های آتش‌بس موافق نبود و به آن رأی مثبت نداد، اما تصویب قطعنامه امروز «بر اهمیت تعهد به صلح در طول ماه رمضان تاکید می‌کند».

او همچنین مدعی شد که «حماس یک سازمان تروریستی است که می‌خواهد اسرائیل را نابود کند، اما شورای امنیت آن را محکوم نکرد».

الجزیره پیشتر خبر داده بود اعضای غیردائم شورای امنیت به منظور جلوگیری از وتوی آمریکا در جلسه امروز، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی خود را تعدیل کرده‌اند. قرار بود پس از آتش‌بس فوری، عبارت «آتش‌بس دائمی پایدار» گنجانده شود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم تهدید کرده بود اگر آمریکا قطعنامه امروز در سازمان ملل را وتو نکند، از سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن جلوگیری می‌کند.

منبع: فارس

tags # جنگ غزه ، اسرائیل ، حماس سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • ببینید | چرا آمریکا قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره آتش‌ بس در غزه را وتو نکرد؟
  • چرا آمریکا قطعنامه اخیر شورای امنیت درباره آتش‌بس غزه را وتو نکرد؟ + فیلم
  • شورای امنیت: قطعنامه آتش بس غزه الزام آور است
  • چرا آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو نکرد؟
  • همه چیز قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش بس در غزه
  • وقت‌کشی آمریکا در موافقت با آتش‌بس در غزه
  • آمریکا: قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت الزام آور نیست
  • ️قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه به تصویب رسید
  • قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه به تصویب رسید
  • شورای امنیت قطعنامه «آتش‌بس فوری» در غزه را تصویب کرد