Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@10:03:32 GMT

فعالیت مدارس خوزستان براساس نظر ستاد ملی کرونا است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۰۶۴۰

فعالیت مدارس خوزستان براساس نظر ستاد ملی کرونا است

علی‌حسین‌ حسین‌زاده  روز شنبه در نشست ستاد مدیریت ویروس کرونا در اداره کل مدیریت بحران خوزستان در محل استانداری، با اشاره به ظرفیت تخت های آی‌سی‌یو بیمارستان‌های خوزستان بیان کرد: با توجه به گزارش‌ متخصصان سراسر کشور فصل پاییز ممکن است موج دیگری از پیک کرونا را با خود به همراه داشته باشد لذاضرورت دارد از هم اکنون آمادگی لازم را کسب کنیم از این روز مصوب می‎شود که شرکت نفت به عنوان پشتیبان اصلی برای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در این زمینه وارد عمل شود و دیگر سازمان‌ها نیز به بالا بردن ظرفیت تخت های آی سی یو بیمارستان‌ها کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت اعتباری دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان و میزان امکانات موجود، نیاز است با شرکت‌های اقتصادی خوزستان همچون پتروشیمی‌ها، فولاد و ... نشستی داشته باشیم و با توجه به مسوولیت اجتماعی این شرکت‌ها برای رفع مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تمهیداتی اندیشیده شود.

وی افزود: برای عبور از مشکلات کنونی نیاز به همکاری داریم و جز از طریق همکاری، موفقیت امکان پذیر نیست همانطور که مشاهده شد در برگزاری کنکور سراسری با استفاده از ظرفیت‌های استان توانستیم به خوبی از آن عبور کردیم.

حسین‌زاده با اشاره به رعایت نشدن درست پروتکل‌های بهداشتی در بازارچه‌های محلی خوزستان بیان کرد: متاسفانه در بازارچه‌های محلی آنگونه که باید و شاید پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و ضرورت دارد تمهیداتی برای آن اندیشیده شود؛ لازم است توزیع ماسک در این محل ها بیشتر صورت گیرد، و شهرداری‌ها ضدعفونی در این نقاط را به صورت مستمر انجام دهد.

وی ادامه داد: همچنین بنا بر سخنان وزیر بهداشت بنا است پارچه‌های مورد نیاز تولید ماسک در مناطقی که تولیدی ماسک دارند توزیع شود تا ماسک با قیمت مناسب به دست مردم برسد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: هر چه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بالا بوده به همان میزان آمار مبتلایان به کرونا کاهشی بوده است و هر جا میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته میزان بیماران افزایش داشته است. راهی جز رعایت بهداشت برای مقابله با کرونا وجود ندارد لذا برای مقابله با این بیماری باید به همدیگر کمک کنیم.

وی همچنین درباره برپایی آیین اربعین حسینی بیان کرد:ضرورت دارد که نشست‌های ویژه چگونگی برگزاری این آیین و برنامه‌ریزی لازم برای آن صورت گیرد. مسایل اعتقادی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار هستند و در بحث محرم و اربعین رفتار و پیام رهبر معظم انقلاب ملاک عمل ما است.

برچسب‌ها ویروس کرونا فاصله اجتماعی خوزستان پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فاصله اجتماعی خوزستان ویروس کرونا فاصله اجتماعی خوزستان اخبار کنکور پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۰۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و دانشگاه‌های مناطق جنوبی بوشهر غیرحضوری شد

فعالیت مدارس و دانشگاه‌های ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر در کنگان، دیر، عسلویه و جم فردا سه شنبه ۲۸ فروردین به‌صورت غیرحضوری است - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر علی موحدی امشب در گفتگویی با خبرنگاران در بوشهر با اشاره به هشدار قرمز هواشناسی در مناطق جنوبی استان بوشهر اظهار داشت: با اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر، به دلیل بارندگی و احتمال آبگرفتگی معابر، تمام مدارس و دانشگاه‌های شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه در روز سه شنبه 28 فروردین در نوبت صبح و عصر آموزش به‌صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اطلاعیه ستاد مدیریت بحران استان از شهروندان خواست از حضور در مناطق پرخطر از جمله مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و سواحل پرهیز کنند.

نشست ستاد بحران در سازمان منطقه ویژه پارس

همچنین برگزاری نشست ستاد بحران در سازمان منطقه ویژه پارس تشکیل شد.

به دلیل هشدار هواشناسی سطح قرمز برای روز سه شنبه، 28 فروردین ماه در جنوب استان بوشهر، نشست ستاد بحران سازمان منطقه ویژه پارس به ریاست سخاوت اسدی، فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران این منطقه برگزار شد.

در این جلسه درمورد بازدید و پایش کانال‌های مرتبط با داخل و خارج از فنس شرکت‌های فعال در منطقه و لایروبی مسیل‌ها فعال‌سازی ایستگاه‌های استقرار ماشین‌آلات سنگین، عدم صدور مجوز تردد محموله‌های خطرناک و ترافیکی سنگین در بازه زمانی بارندگی مصوباتی صادر شد.

همچنین مقرر شد رانندگان ماشین‌آلات سنگین به طور کامل آماده بوده و برای تامین سوخت ماشین‌آلات نیز برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد.

در ادامه این جلسه مقرر شد فرماندهی لجستیک تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین ایستگاه‌های خارج از فنس‌ها بر عهده مدیریت امور شهری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس باشد.

اطلاع‌رسانی هشدار هواشناسی قرمز به همه شرکت‌ها، واحدها، ادارات زیر مجموعه و عدم صدور مجوز جوشکاری، کار در ارتفاع در بازه زمانی بارندگی نیز از دیگر مصوبات ستاد بحران سازمان منطقه ویژه پارس برای جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی در روز سه‌شنبه بود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در نیکشهر
  • مدارس برخی شهرهای سیستان و بلوچستان تعطیل شد
  • مدارس برخی شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد
  • مدارس سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد
  • مدارس این شهر غیرحضوری شد
  • مدارس و دانشگاه‌های ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر غیرحضوری شد
  • مدارس و دانشگاه‌های مناطق جنوبی بوشهر غیرحضوری شد
  • برخی مدارس و دانشگاه‌ های استان بوشهر غیرحضوری شد
  • مدارس و دانشگاه‌های ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر غیر حضوری شد