Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسلمی از اجرای بیش از ۲هزار برنامه ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی دفاع مقدس در سطح استان مازندران خبر داد و گفت: ۱۸۲پروژه عمرانی بااعتباری بالغ‌بر۴۴میلیارد تومان در طول هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،«سیاوش مسلمی» عصر امروز(۲۹شهریور) در نشست خبری ویژه چهلمین سالگرد پیروزی دفاع مقدس بابیان اینکه امروز شکوه، اقتدار و ایستادگی ایران اسلامی به برکت دفاع غیرتمندانه رزمندگان دوران دفاع مقدس است، گفت: دوران دفاع مقدس جهاد دینی و ملی ملت غیرتمند ایران اسلامی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه کربلا افزود: ملت ایران در دوران  دفاع مقدس با سرمایه معنوی و اعتقادی شامل: ایثار، وحدت، حضور به‌موقع و به هنگام درصحنه، تبعیت محض از ولایت‌فقیه و... به نتیجه رسیدند.

 

وی بیان کرد: امروز اگر هریک از این واژه‌ها در مجموعه کشور و مسئولین نهادینه شود قطعاً مشکلات امروز کشور مرتفع خواهد شد.

 

مسلمی بابیان اینکه هر کشوری که وارد جنگ شود هزینه سنگینی بر کشور تحمیل می‌شود، اظهار کرد:  دشمن طی چهل سال نتوانست کوچک‌ترین ضربه‌ای به ایران وارد کند و هرروز موفق‌تر از گذشته در عرصه‌های مختلف اقتدار خود را به رخ جهانیان می‌کشیم و این اقتدار که مرهون مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و آزادگان سرفراز است باید برای نسل جوان تبیین شود.

 

وی از اجرای بیش از ۲هزار برنامه ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی دفاع مقدس در سطح استان مازندران خبر داد و گفت: ۱۸۲پروژه عمرانی بااعتباری بالغ‌بر۴۴میلیارد  تومان در طول هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری خواهد رسید.

مسلمی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به بیماری کرونا و تأکیدات رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های اعلامی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان‌ ما نیز وظیفه تبعیت داریم و با رعایت این دستورالعمل‌ها برنامه‌های هفته دفاع مقدس را اجرا می‌کنیم.

 

وی یادآور شد: روزشمار هفته دفاع مقدس امسال ۸ روز است دوشنبه ۳۱ شهریور روز اقتدار، ولایتمداری و همبستگی ملی، سه‌شنبه ۱ مهر روز جوانان، سربازان و دانش‌پژوهان، چهارشنبه ۲ مهر روز تولید ملی، آمادگی دفاعی و خودباوری، پنج‌شنبه ۳ مهر روز شهیدان و ایثارگران، جمعه ۴ مهر روز معنویت، خانواده و سلامت، شنبه ۵ مهر روز رزمندگان، پیشکسوتان وزنان اسوه صبر و مقاومت، یکشنبه ۶ مهر روز بصیرت افزایی و استکبارستیزی، دوشنبه ۸ مهر روز فرماندهان، عزت مداران و حماسه‌آفرینان نام‌گذاری شده است.

 

مسلمی از برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و جبهه مقاومت با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ساعت ۱۰ صبح فردا ۳۰شهریور خبر داد و افزود: مراسم نکوداشت پیشکسوتان جهاد و شهادت با حضور ۳۵۰ نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس 31شهریورماه از ساعت ۸و ۳۰دقیقه صبح تا ساعت ۱۰ صبح در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار می‌شود و سپس منویات رهبری در خصوص دفاع مقدس را به‌صورت ویدئو کنفرانس خواهیم داشت.

 

وی بابیان اینکه در هفته دفاع مقدس خدمات متعددی نظیر مشاوره خانواده و حقوقی، دندان‌پزشکی و... به‌صورت رایگان برای مردم شریف استان ارائه می‌شود، گفت: ساخت مستند برای یکی از الگوها وبرترین‌های زن در دوران دفاع مقدس سرکارخانم «عباسعلی پور» رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرستان بابلسر نیز در دستور کار قرار دارد.

 

مسلمی از برگزاری نشست پرستاران دوران دفاع مقدس با پرستاران امروز خبر داد و افزود: شیفت ایثار با حضور کارگران بسیجی به‌صورت رایگان در کارخانه‌ها و تولیدی‌های استان اجرایی می‌شود.

 

وی از افتتاح مرکز دیالیز بیمارستان ولایت آمل بااعتباری بالغ‌بر ۶۷میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال خبر داد و خاطرنشان شد: اردوی جهادی با حضور پاسداران را نیز در طول هفته دفاع مقدس خواهیم داشت.

 

مسلمی بابیان اینکه ۳۶ واحد خانه محروم در چهل‌سالگی دفاع مقدس به بهره‌برداری خواهد رسید، یادآور شد:افتتاح ۳۱زیارتگاه شهدا، افتتاح صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج، آغاز عملیات ساخت۱۰۰۰واحد مسکونی با همکاری کمیته امداد و بنیاد مسکن استان، اهدای خون پاسداران و بسیجیان، ویزیت رایگان، توزیع جهیزیه و لوازم‌التحریر، عطرافشانی و نثار گل به قبور شهدا، اجرای سرود، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی و... نیز از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.

 

فرمانده سپاه کربلا برپایی شب‌شعر دفاع مقدس و مقاومت را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: از ۵۸۴ شعر ارسال‌شده توسط ۱۳۶ شاعر به دبیرخانه رسید، ۱۳۰ شعر برگزیده شد و در قالب کتابی منتشر می‌شود و ۱۰ شاعر در شب‌شعر به شعرخوانی خواهند پرداخت.

 

وی از برگزاری جشنواره ۴۰هنرمند نقاش حرفه‌ای استان از میان ۱۲۰نقاش نمونه استان در هفته دفاع مقدس امسال خبر داد و تصریح کرد: این هنرمندان به طراحی صحنه‌های دفاع مقدس خواهند پرداخت.

 

مسلمی از عملیات ضدعفونی اماکن عمومی و معابر پرتردد استان به همراه توزیع ماسک بهداشتی بین نیازمندان در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: مسابقه نقاشی دانش آموزان با موضوع محکومیت هتک حرمت به رسول خدا(ص) در ایام منتسب به سالگرد پیروزی دفاع مقدس برگزار می‌شود.

 

وی در بخش پایانی سخنانش به اولین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه در راستای لبیک به منویات رهبری(دامت برکاته) از نیمه شعبان تا پایان ماه رمضان اشاره کرد و گفت: در این مرحله از رزمایش مواسات  ۱۲۴میلیارد  تومان کمک مؤمنانه بین نیازمندان استان توزیع شد.

 

مسلمی ضمن یادآوری از اعلام رضایت رهبر معظم انقلاب از برگزاری مرحله اول رزمایش مواسات، اظهار کرد: مرحله دوم این رزمایش در 2 بازه زمانی عید قربان تا غدیر با توزیع ۴۰میلیارد تومان بسته معیشتی، دهه اول محرم با توزیع  ۳۸میلیارد تومان کمک مؤمنانه بین نیازمندان اجرا شد و مرحله پایانی این رزمایش دوم نیز در دهه آخر ماه صفر با استفاده از ظرفیت معنوی اربعین حسینی، ایام شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) و رحلت نبی مکرم اسلام(ص) اجرایی خواهد شد.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: افتتاح مرکز دیالیز تکریم رزمندگان نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس رزمایش مواسات و کمک مومنانه فرمانده سپاه کربلای مازندران خانه محروم مشاوره خانواده نسل جوان مسابقه کتابخوانی کرونا ویزیت رایگان سالگرد پیروزی دفاع مقدس دوران دفاع مقدس هفته دفاع مقدس سپاه کربلا مهر روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی امروز طی مراسمی در سپاه عاشورا، یاد و خاطره سردار شهید شفیع‌زاده گرامی داشته شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: شهید شفیع‌زاده مردی بود که نه تنها فرماندهان سپاه بلکه تمام ملت ایران مدیون این شهید والامقام هستند و فعالیت‌های او باعث اقتدار و افتخار سبزپوشان انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: شهید شفیع‌زاده صبور، تواضع و گشاده رو بود و از خود ایثار و گذشت از خود نشان می‌داد و در همه امور خودش پیشقدم می‌شد.

وی یکی از ویژگی‌های آن شهید را شرح صدر و جمع کردن تمام ظرفیت‌های بالقوه در زیر یک چتر مدیریتی دانست و گفت: وی در تصمیم‌گیری‌ها از نظرات دیگران و در برخورد‌ها و قضاوت عدالت را رعایت می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سهم شهید شفیع‌زاده در تأسیس و کارکرد توپخانه سپاه در دوران دفاع مقدس را بی‌بدیل توصیف کرد و افزود: رسته توپخانه‌ایده و انگیزه وی بود و امروز ثمره فعالیت او در جمهوری اسلامی یک توپخانه قوی و قدرتمند است و همین پیروزی در عملیات وعده صادق ریشه در ابتکارات دفاع مقدس دارد.

سردار چهارباغی از فرماندهان موشکی سپاه و همرزم شهید شفیع‌زاده نیز در این مراسم قدرت و توان موشکی کشور را مدیون تلاش‌های سردارانی، چون شفیع‌زاده و تهرانی مقدم دانست و شاگردان این شهدای والامقام در موشکباران عین الاسد و اسرائیل کمر و هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی را شکستند.

سردار بابازاده فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا هم گفت: شهدا در اوج مظلومیت امام و اسلام جان بر کف به میدان آمدند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و همه باید در جهت پاسداشت یاد شهیدان مسئولیت خود را ادا کنند.

شهید شفیع‌زاده در تاریخ هشتم اردیبهشت سال ۶۶ در منطقه عملیاتی کربلای ۱۰ در منطقه عمومی ماووت در حالی که عازم خط مقدم جبهه بود، خودروی وی مورد اصابت ترکش گلوله توپ دشمن قرار گرفت و به آرزوی دیرینه خود نایل شد.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز معلم
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی با ۱۵ برنامه در سپاه ساری
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز