Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - شرکت فیس‌بوک یک بار دیگر متهم به جاسوسی عامدانه از کاربران اینستاگرام شده و این بار این کار را از طریق استفاده بدون اجازه از دوربین گوشی‌های همراه کرده است.
شرکت فیس‌بوک یک بار دیگر به خاطر دسترسی به دوربین گوشی‌های آیفون حتی در زمان غیر فعال بودن آنها، متهم به جاسوسی عامدانه از کاربران اینستاگرام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از تسنیم، این دعوی در ماه جولای توسط رسانه‌ها مطرح شد که طبق آن اینستاگرام به دوربین گوشی‌های آیفون حتی در زمان غیر فعال بودن آنها دسترسی داشته است.

فیس‌بوک این گزارش‌ها را رد کرده و یک مشکل در این نرم‌افزار را مقصر دانسته و اعلام کرده این اشکال در حال برطرف شدن است. فیسبوک ادعا می‌کند این مشکل باعث شده اینستاگرام به اشتباه پیام های مبنی بر دسترسی به دوربین آیفون اعلام کند.

بریتنی کاندیتی، یکی از کاربران اینستاگرام در نیوجرسی در دادگاه فدرال روز پنجشنبه ادعا کرد این نرم افزار عمدا از دوربین گوشی‌ها با هدف جمع آوری اطلاعات با ارزشی در مورد کاربرانش استفاده کرده که بدون این کار دسترسی به این اطلاعات ممکن نبوده است.

 طبق این شکایت، اینستاگرام و فیس بوک اطلاعات بسیار شخصی و خصوصی کاربران خود را که شامل فضای خصوصی خانه های آنها می شد به دست آورده اند تا از آن برای تحقیقات بازار استفاده کنند.

فیس‌بوک هنوز اظهار نظری در این مورد نکرده است.

فیسبوک در شکایت دیگری در ماه گذشته متهم به استفاده از فناوری شناسایی چهره برای کسب غیرقانونی اطلاعات بیومتریک از بیش از 100 میلیون کاربر اینستاگرام شد. فیسبوک این اتهام را هم رد کرده است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فیس بوک جاسوسی فیس بوک اینستاگرام کاربران اینستاگرام دوربین گوشی ها فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشی اوپو A3 چه مشخصاتی دارد؟

انرژی مورد نیاز گوشی اوپو A3 با استفاده از یک باتری 5500 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌‏شود و از فناوری شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گوشی اوپو A3 که با شماره مدل PJT110 تائیدیه پلتفرم TENNA را دریافت کرده است، در ماه آینده عرضه خواهد شد؛ این محصول گواهی IP69 را دریافت کرده است، بنابراین در برابر آب و گردوغبار مقاوم است، احتمالاً گوشی یادشده از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED با رزولوشن +Full HD بهره می‌برد، یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز روی نمایشگر گوشی تعبیه خواهد شد.

یک ماژول دوربین عمودی روی پنل پشتی گوشی اوپو A3 واقع شده است که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین ثانویه دو مگاپیکسلی می‏‌شود؛ این گوشی با استفاده از رابط کاربری ColorOS 14 مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۴ اجرا می‏‌شود و به تراشه ناشناخته ۲.۲ گیگاهرتزی مجهز شده است که با هشت یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی همراه است.

انرژی مورد نیاز گوشی اوپو A3 با استفاده از یک باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‏‌شود و از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند، ابعاد این گوشی ۸.۱ * ۷۵.۶ * ۱۶۲.۹ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۱ گرم است.

کد خبر 747739

دیگر خبرها

  • مدل تازه تقلب در کنکور؛ پای ابزار جاسوسی در بدن وسط آمد!
  • عجیب‌ترین جاسازی ابزار تقلب در بدن داوطلبان
  • گوشی اوپو A3 چه مشخصاتی دارد؟
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • غوغای دوربین گوشی پی70 هواوی / سامسونگ و اپل گرفتار شدند (فیلم)
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است