Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، تعداد ۶ میلیارد سهم معادل ۲۰ درصد از سهام شرکت "سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات" در نماد" وسپهر" فردا ( یکشنبه سی ام شهریورماه) به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه می‌شود. حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۱۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۹۵۰ تا ۱۰۱۰ تومان بوده و تاریخ و دوره ثبت سفارش از ساعت ۱۳ تا ۱۷ روز یکشنبه، تاریخ تخصیص سهام نیز چهارشنبه دوم مهر و تاریخ شروع معاملات ثانویه روز شنبه ۵ مهرماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قائم مقام مدیرعامل بانک صادرات ایران در این نشست که با حضور  احمد فاضلی، معاون مالی بانک، بهروز خدارحمی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات و محمد وطن پور، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر در جمع فعالان بازار سرمایه و اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: ارزش ذاتی سهم شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات بیش از ۱۶ هزار ریال و قیمت عرضه اولیه آن بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی است و این موضوع نوید بخش سودآوری مناسبی برای استقبال کنندگان از سهم مزبور است.


رضا صدیق افزود: «وسپهر» متشکل از چندین شرکت بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور است که در صنایع پتروشیمی، ساختمانی و سایر صنایع بزرگ کشور فعالند و در آینده نزدیک از شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه خواهند بود.


رضا صدیق اظهار کرد: بانک صادرات ایران در این زمینه تجارب بسیار خوبی دارد و همانگونه که در سنوات دور، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر را به بازار معرفی کردیم که امروز به یکی از شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه تبدیل شده است، قطعا گروه مالی سپهر صادرات نیز به یکی از شرکت‌های بزرگ این بازار مبدل خواهد شد. سهم «وسپهر» سهم ارزنده‌ای است و بانک صادرات ایران با تمام توان از این سهم حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.


وی افزود: ورود این سهم به بازار موجب تعمیق و رونق بازار سرمایه خواهد بود و در زمانی که اقبال عمومی و سهامداران از بازار سرمایه، شرایط مناسبی دارد و تعداد سهامداران روز به روز بیشتر می‌شود، این شرکت می‌تواند به کمک بازار سرمایه بیاید و شرایط مطلوب‌تری را در بازار بورس رقم بزند.
صدیق تاکید کرد: تمام منابع حاصل از فروش این سهم در اختیار گروه مالی قرار خواهد گرفت تا به بهترین نحو و در مواقع مناسب از سهام حمایت کند.


قائم مقام مدیرعامل بانک صادرات ایران اظهار کرد: مجموعه بانک صادرات ایران در تلاش است تا با رعایت مقررات، استانداردها، ضوابط بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار خدمتگزار مناسبی برای مشتریان و سهامداران باشد. «وسپهر» قطعا یکی از ارزنده‌ترین سهام بازار سرمایه خواهد بود و همانطور که در مواقع لزوم از نقدشوندگی «وبصادر» حمایت شده، بازارگردان از این سهم نیز با جدیت حمایت خواهد کرد.


در این مراسم همچنین بهروز خدارحمی، مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات با تشریح شرایط این شرکت سرمایه‌گذاری بر عزم جدی برای حفظ نقدشوندگی سهم مزبور و بازارگردانی با شیوه‌هایی متفاوت از گذشته در بازار سرمایه تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات گفت: سهامدارانی که به جمع سهامداران سپهر خواهند پیوست، لذت سودآوری و شیرینی ماندگار آن را خواهند چشید.


وی اظهار کرد: گروه مالی سپهر صادرات در سال ۹۳ و  با سرمایه ۶۰۰ میلیارد ریال تاسیس شد و امروز به عنوان شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه ثبت شده دارد و رسالت اولیه آن اعمال مدیریت حرفه‌ای و تخصصی در شرکت‌های سرمایه پذیر است.
وی افزود: بانک‌ها بدون اراده لازم برای تحصیل و مالکیت یا ایجاد شرکت‌ها، به دلیل ساختار تسهیلات‌دهی و وامدار بودن آنها، گاهی به این نتیجه هوشمندانه می‌رسند که شرکت‌هایی را به جای مطالبات تملک کنند که خوش‌نام‌ترین آنها در مجموعه گروه مالی سپهر صادرات وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

«وسپهر» ۳۰ شهریور عرضه اولیه می‌شود

بازارگردانی متفاوت «وسپهر» در حمایت از بازار سهام

تمامی وجوه حاصل از فروش «وسپهر» در بازار سرمایه می‌ماند/بگذاریم قیمت‌های بعدی را بازار تعیین کند


خدارحمی با اظهار امیدواری نسبت به این که بنگاه‌داری و سهامداری در بورس با یکدیگر اشتباه گرفته نشود، اظهار کرد: باید کمک کنیم که  مطلوب‌ترین وضعیت را در شرکت‌های سرمایه‌گذاری داشته باشیم.


وی تجمیع سرمایه‌گذاری‌ها را از دیگر دغدغه‌های موجود عنوان کرد و افزود: تلاش کرده‌ایم تا مجموعه شرکتهای ساختمانی را در یک شکل تجمیع و با تبدیل آن به هلدینگ، در گام‌های بعدی آنها را نیز وارد بازار سرمایه کنیم.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر تسریع سرمایه گذاری در طرح‌های اولیه را نیز از جمله اهداف راهبردی این شرکت عنوان کرد و افزود: از هفته آینده گام‌های اولیه برای عرضه تک تک شرکت‌های گروه مالی سپهر آغاز خواهد شد.


خدارحمی گفت: شرکت گروه مالی سپهر بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری در بین شرکت‌های سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود. این شرکت تا قبل از عرضه اولیه تماما(۹۹.۷۶ درصد) در تملک بانک صادرات ایران بوده و در ۲۴ ساعت آینده ۲۰ درصد آن عرضه اولیه خواهد شد.


وی به داشتن ۴۷ درصد سهام شرکت انرژی سپهر و حضور چهار شرکت بزرگ بلان، دنا، سیراف و لاوان، به عنوان زیر مجموعه‌های اصلی انرژی سپهر اشاره کرد و افزود: سه شرکت اول در زمینه تولید متانول و شرکت لاوان در زمینه تولید اوره و آمونیاک فعال است که شرکت‌هایی با پتانسیل ارزشمند به حساب می‌آیند.
وی گفت: شرکت‌های انرژی سپهر، توسعه نیشکر و تامین سرمایه سپهر در اولویت واگذاری بانک صادرات ایران قرار دارند.


خدارحمی با بیان اینکه ارزش برآوردی شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ۳۳۰ هزار میلیارد ریال است افزود: در تلاشیم  اقدامات ارزشمندی را که تاکنون در بازار سرمایه اتفاق نیفتاده، رقم بزنیم.وی افزود: پنج صنعت ساختمان، بانک، برق و انرژی، قند و چند رشته‌ای بیشترین سهم را در پرتفوی گروه مالی دارند.


مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات همچنین در بیان خطوط راهبردی این شرکت افزود: رشد مستمر بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری، پیشگامی در سودآوری، بهبود عملکرد مالی و عملیاتی و حفظ چابکی گروه مالی در کنار شفافیت مهمترین اهداف شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات است.
وی همچنین بهای تمام شده پرتفوی گروه مالی را دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و ارزش روز آن را ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

 

منبع: الف

کلیدواژه: بانک صادرات ایران بازار سرمایه عرضه اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق برنامه تحولی هلدینگ شوینده؛ کام سهامداران شیرین شد

مجمع عمومی عادی و مجمع فوق‌العاده سالیانه صاحبان سهام شرکت مدیریت صنعت شوینده، ساعت ۰۹:۰۰ صبح روز یکشنبه ۲۷ اسفند ماه، با حضور ۸۰.۳ درصدی صاحبان سهام در سالن همایش‌های شرکت بین‌المللی بازرسی کالای تجاری برگزار شد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این مجمع با حضور سهام‌داران حقیقی و حقوقی، اعضای هیئت‌مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق‌بهادار، نماینده حسابرس و بازرس قانونی و به ریاست مظفری نماینده شرکت توسعۀ صنایع بهشهر برگزار شد و در ابتدای آن، حمیدرضا حقی، مدیرعامل شوینده ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و فرارسیدن نوروز باستانی، تصریح‌کرد: مفتخریم که کارنامۀ یک سالۀ شرکت مدیریت صنعت شوینده به لطف خدا و حمایت های بی‌دریغ و راهبردهای صحیح دکتر مرادی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت‌مدیره توسعه صنایع بهشهر با توفیق همراه بوده و در مجمع عمومی به پیشگاه سهام‌داران تقدیم می‌شود.

وی در ادامه با ارائۀ گزارشی از روند روبه بهبود شرکت‌های تابعه و هلدینگ شوینده، افزود که عملکرد سال مالی 1402 منتج به تحول 539 درصدی سود تجمعی گروه شوینده گردیده و سود خالص شرکت در سال مالی 1402 مبلغ 1,270,254 میلیون ریال است.

تقسیم سود و اصلاح اساسنامه

در پایان مجمع عمومی عادی، به اتفاق آرا تقسیم سود 1,000ریالی به ازای هر سهم و سایر بندهای گزارش به تصویب رسید و پس از آن، مجمع عمومی فوق‌العادۀ شرکت به‌منظور اصلاح بندهایی از اساسنامۀ شرکت برای انطباق با ابلاغ سازمان بورس و اوراق بهادار دایر و تصمیمات لازم اتخاذ و مصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری باشگاه پرسپولیس به بانک ملی صحت ندارد
  • تاریخ عرضه سهام استقلال مشخص شد
  • تحقق برنامه تحولی هلدینگ شوینده؛ کام سهامداران شیرین شد
  • (عکس) روز دقیق فروش باشگاه پرسپولیس مشخص شد
  • بیوگرافی محمد آهنگری اصل (Mohammad Ahangari Asl) بهترین تریدر ایران
  • ورود سومین شرکت اقتصادی رضوی به بازار سرمایه طی ۱۴۰۲ / نماد شرکت صنایع غذایی رضوی در فرابورس درج شد
  • رشد ۱۱۹۹۲هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • واگذاری بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال از سهام شرکت های زیر مجموعه بانک ملی ایران
  • به دنبال تحول در تأمین مالی بخش تعاون هستیم
  • بازار سرمایه منفی شد