Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان همزمان با روند مذاکرات بین‌الافغانی اظهار داشت که هند همواره در پی تخریب روند صلح افغانستان بوده است.

خبرگزاری میزان – «اکبر حسین درانی»، وزیر اطلاع‌رسانی و صدای و سیمای پاکستان گفت که هند در پی تخریب روند صلح افغانستان بوده اما اسلام‌آباد نقش سازنده‌ای در این رابطه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درانی اظهارداشت: جهان نقش پاکستان را در روند صلح افغانستان به رسمیت شناخته‌است؛ در حالی‌که هند همیشه سعی کرده روند گفت‌وگوهای صلح در افغانستان را تخریب کرده و آن را از بین ببرد.

وی افزود: هند با پشتیبانی مستقیم از تروریسم، هر تلاشی را برای از بین‌بردن صلح در منطقه و حتی در داخل پاکستان انجام می‌دهد.

پیش از این نیز «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان گفته بود که هند خواستار برقراری ثبات در افغانستان نیست و توافقنامه قطر را پیروزی اسلام‌آباد مقابل این خواسته‌های دهلی‌نو خواند.

این در حالی است که مقامات هندی بارها از حمایت خویش از تلاش‌های صلح در افغانستان اطمینان داده و تاکید نموده که دهلی‌نو همواره از برقراری صلح و ثبات در افغانستان حمایت کرده و در این راستا به همکاری با دولت افغانستان ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: آیا توافق آمریکا با طالبان، صلح را برای افغانستان به ارمغان می آورد؟ ایران همواره حامی صلح در افغانستان بوده است صلح طالبان و آمریکا و شکست در تامین امنیت افغانستان

با این حال کارشناسان می‌گویند که هند تنها در صورتی حاضر به مذاکره مستقیم با طالبان می‌شود که این گروه نظام دموکراتیک افغانستان را بپذیرد و دولت منتخب در افغانستان را نیز به رسمیت بشناسد.

«گوتام موکوپادیا» سفیر سابق هند در افغانستان نیز در این باره گفته بود که دهلی‌نو هنگامی می‌تواند نگرانی‌های امنیتی‌اش را با طالبان در میان بگذارد که گفت‌وگوهای بین‌الافغانی به مرحله جدی رسیده باشد.

انتهای پیام/

تسنیم

برچسب ها: صلح افغانستان پاکستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صلح افغانستان پاکستان روند صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذرگاه تورخم مسدود شد

مقام‌های محلی طالبان در ننگرهار می‌گویند که پاکستان بار دیگر گذرگاه تورخم را به روی بیماران افغان که ویزه ندارند و در افغانستان درمان نمی‌شوند، مسدود کرده است.

قریشی بدلون، آمر اطلاعات و فرهنگ طالبان در ننگرهار می‌گوید که این گذرگاه حوالی ساعت ۷:۰۰ دوشنبه‌شب، ۲۷ حمل از سوی پاکستانی‌ها مسدود شده است.

او اضافه کرده است که هنوز دلیل مسدودشدن گذرگاه تورخم توسط پاکستان روشن نیست.

با این حال، مقام‌های پاکستانی به طالبان در تورخم گفته‌اند که دیگر بیماران افغان را بدون ویزه اجازه نمی‌دهند.

براساس توافق طالبان و طرف پاکستانی، به بیمارانی که در افغانستان قابل درمان نبودند، جواز حضور برای درمان به این کشور داده می‌شد.

این در حالی است که در ماه حوت سال گذشته نیز گذرگاه تورخم به روی بیماران افغان که ویزه نداشتند، مسدود شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • گذرگاه تورخم مسدود شد
  • معاون سیاسی طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل «دفاع مشروع» بود
  • مقام طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل دفاع مشروع بود
  • آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان
  • اخراج بیش از ۸ هزار پناهجوی افغانستانی از پاکستان