Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر ضیغمی معاون فنی مرکز بهداشت استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به تشکیل وبینار تغذیه گفت: ویتامین A نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی، بیماری کرونا و مرگ ومیر ناشی از بیماری‌های عفونی در کودکان زیر ۵ سال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دریافت مکمل مگادوز ویتامین A برای کودکان زیر ۵ سال به ویژه در مناطقی که کمبود این ویتامین یکی از مشکلات تغذیه‌ای است و یکی از توصیه‌های مهم برای کاهش عوارض ناشی از کمبود این ویتامین است.

ضیغمی با بیان اینکه در حال حاضر کودکان زیر ۲ سال قطره ویتامین آ+د و یا مولتی ویتامین دریافت می‌کنند و در نیاز آن‌ها به ویتامین A تامین می‌شود و نیازی به دریافت مگادوز ویتامین A ندارند، اظهار کرد: مگادوز ویتامین A برای کودکان ۲ تا ۵ سال ارائه می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان خوزستان با اشاره به نبود این ویتامین در بازار ایران بیان داشت: براساس درخواست دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از سازمان جهانی بهداشت و صندوق بین المللی حمایت کودکان (یونیسف)، مکمل مورد نیاز جهت استان‌های کم برخوردار تامین شده است و استان خوزستان که جزو این استان‌ها قرار دارد و شامل این برنامه شده و به همه کودکان ۲ تا ۵ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور از ۵ مهرماه مکمل مگادوز ویتامین A ارائه خواهد شد.

براساس این گزارش؛ وبینار تغذیه در خوزستان با حضور مژگان فطورچی رئیس گروه کودکان مدیریت سلامت خانواده، مهنوش صاحبدل رئیس گروه بهبود تغذیه و کارشناسان گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت استان، روسای مراکز بهداشت شهرستان ها و مسئولان واحدهای تغذیه و سلامت خانواده تشکیل شد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود ویتامین مولتی ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۱۴۰۰۰ کودک در غزه از آغاز جنگ تا کنون!

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در کنفرانسی خبری کاترین راسل، مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد گفت: هزاران نفر مجروح شده اند و هزاران نفر دیگر در آستانه قحطی هستند.

به نقل از رویترز، سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد: «هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد».

این بیانیه می افزاید که بیش از ۱۰۰۰۰ زن در غزه از آغاز جنگ کشته شده اند و ۶۰۰۰ نفر از آنها ۱۹۰۰۰ کودک را یتیم کرده اند.

یونیسف از تعداد زیاد کودکان مجروح در غزه در جریان بازدید خود شوکه شده است. نه فقط در بیمارستان‌ها، بلکه در خیابان‌ها و پناهگاه‌ها.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227561 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۱۴۰۰۰ کودک در غزه از آغاز جنگ تا کنون!
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • تاکنون ۶ هزار مادر فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور
  • مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است
  • خرید تضمینی بیش از ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • کدام ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس میشود؟
  • چاشنی پرطرفداری که استخوان‌ها را نابود می‌کند