Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@17:45:49 GMT

توصیه هایی برای رفع سریع سردرد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۱۴۱۹

توصیه هایی برای رفع سریع سردرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، ممکن است برخی از افراد هم میگرن و هم سردرد تنشی داشته باشند. علاوه بر این سردرد تنشی می‌تواند باعث درد میگرن شود که با داروهای میگرن تسکین می‌یابد.

در ادامه چند راهکار برای برطرف کردن سردردهای تنشی به نقل از سایت «مدیسین نت» آورده شده است:

درمان‌ها یا روش‌های درمانی جایگزین: درمان‌های جایگزین مانند کمپرس گرم یا کیسه یخ ممکن است برای برخی از افراد فواید قابل توجهی به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوشیدن آب: بعضی اوقات سردرد می‌تواند به دلیل کمبود آب بدن یا کمبود غذا ایجاد شود. در این صورت نوشیدن برخی مایعات غیرکافئین‌دار یا خوردن مقداری خوراکی می‌تواند به رفع سردرد کمک کند.

بذر کتان: بذر کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ بوده و خوردن آن ممکن است به کاهش سردرد کمک کند. تصور می‌شود که این موضوع به دلیل خواص ضد التهابی اسیدهای چرب امگا ۳ باشد.

روغن نعنا یا اسطوخودوس: استنشاق رایحه روغن نعناع یا روغن اسطوخودوس می‌تواند به کاهش سردرد کمک کند. توجه داشته باشید که روغن اسطوخودوس نباید به صورت خوراکی مصرف شود.

ماساژ پوست سر: ماساژ پوست سر به راحتی انجام می‌شود و ممکن است تسکین قابل توجهی ایجاد کند. تمرکز ماساژ روی نواحی گیجگاهی یا ناحیه پس سری (پشت سر) ممکن است منجر به بهترین پاسخ شود.

ماساژ بدن: ماساژ کل بدن نیز ممکن است باعث تسکین سردرد شود.

مدیریت استرس: اگر به نظر می‌رسد استرس محرک سردرد است، یادگیری تکنیک‌های مدیریت استرس یا تکنیک‌های آرام سازی می‌تواند فوائد قابل توجهی به همراه داشته باشد.

ورزش: مطالعات نشان داده که ورزش چه فعالیت‌های هوازی منظم و چه حرکات خاص برای کاهش دفعات سردردهای تنشی کاملاً موثر است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: میگرن سردرد بذر کتان اسطوخودوس نعنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای مشخصات کامل پلی‌استیشن ۵ پرو

ایتنا - مشخصات کامل پلی‌استیشن ۵ پرو، توسط وب‌سایت ورج فاش شد.
مدل پلی استیشن ۵ پرو با نام رمز Trinity دارای یک پردازشگر گرافیکی قدرتمندتر و یک CPU سریع‌تر است. 

این کنسول توانایی بسیار بیشتری در رندرکردن بازی‌ها با رهگیری پرتو یا رزولوشن و نرخ فریم بالاتر در عناوین خاص دارد.

بر اساس ادعای منابع آگاه، سونی از توسعه‌دهندگان خواسته است که مطمئن شوند بازی‌هایشان با پلی استیشن ۵ پرو (PS5 Pro) سازگاری داشته باشد. 

در گزارش ورج آمده است: «سونی می‌گوید بازی‌هایی که با یک‌سری از پیش‌نیازها سازگار شوند، برچسب Trinity Enhanced یا PS5 Pro Enhanced را دریافت خواهند کرد.»

بر اساس این گزارش، سونی همچنین در سندی به توسعه‌دهندگان می‌گوید کنسول جدید حالتی دارد که فرکانس CPU را با افزایش تقریباً ۱۰ درصدی به ۳.۸۵ گیگاهرتز می‌رساند.

 

سونی نیز انتظار دارد رندر گرافیکی در پلی‌ استیشن ۵ پرو حدود ۴۵ درصد سریع‌تر از پلی استیشن ۵ استاندارد باشد. 

پردازشگر گرافیکی نسخه پرو پلی استیشن ۵ نیز بزرگ‌تر خواهد بود و از حافظه سیستمی سریع‌تری برای کمک به بهبود رهگیری پرتو در بازی‌ها استفاده می‌کند.

گفته می‌شود که سونی میزان حافظه استاندارد پلی استیشن ۵ پرو، ۲۸ درصد افزایش داده تا حافظه با سرعت ۵۷۶ گیگابایت‌برثانیه کار کند

به گفته ورج، اگر توسعه‌دهندگان موفق شوند بازی‌هایشان را به موقع آماده کنند، انتظار می‌رود که شاهد عرضه پلی استیشن ۵ پرو در فصل تعطیلات ۲۰۲۴ باشیم. اما هنوز مشخص نیست قیمت کنسول بازی جدید سونی چقدر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • استقرار تیم‌های عملیاتی واکنش سریع آبفای تهران برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده +فیلم
  • پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟
  • سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن!(عکس)
  • دقیقی: دنبال بازی سریع، روان و پرموقعیت برابر استقلال هستیم
  • امیدواری پزشک استقلال به بازگشت سریع یامگا
  • اعزام تیم واکنش سریع آبفای کرمان به مناطق سیل‌زده
  • بورس در پی جبران سریع
  • ناسا در پی راه سریع‌تر و ارزان‌تر برای انتقال نمونه‌های مریخ به زمین
  • ببینید | سلطان گل به خودی را بشناسید؛ باورتان می‌شود انقدر سریع؟
  • افشای مشخصات کامل پلی‌استیشن ۵ پرو