Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@17:26:31 GMT

افزایش معاملات برق در بورس

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۱۴۵۹

افزایش معاملات برق در بورس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه حجم معاملات بورس برق در ۵ ماهه نخست امسال، ۳.۷ میلیارد کیلووات ساعت بوده گفت: میزان قراردادهای دو جانبه نیز حدود ۶ میلیارد کیلووات ساعت بوده است.

سخنگوی صنعت برق گفت: متوسط قیمت معامله انجام شده در بورس ۴۶۳ ریال به ازای هر کیلووات ساعت و حداکثر قیمت نیز ۷۳۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت بوده که این رقم‌ها، ۳۰ درصد کمتر از قیمت‌های بازار عمده فروشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه هیئت وزیران، واحدهای صنعتی با قدرت بیش از ۵ مگاوات باید برق مورد نیاز را باید از بورس و قرارداد متقابل خریداری کنند ادامه داد: قیمت متوسط در بورس، ۶۰ درصد متوسط بها برق صنعتی براساس تعرفه تکلیفی است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه این طرح در راستای کاهش نقش دولت در خرید و فروش برق است، گفت: انتظار می‌رود با توسعه بورس برق، خرید و فروش برق بین عرضه کننده و مصرف کننده برقرار و قیمت‌ها متعادل شود.

کد خبر 5027792

منبع: مهر

کلیدواژه: برق صنعت برق سخنگوی صنعت برق بازار سهام ویروس کرونا قیمت دلار بورس بانک مرکزی ایران قیمت نفت تولید نفت وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت سکه بهار آزادی وزارت جهاد کشاورزی قیمت یورو وام ودیعه مسکن شاخص کل بورس صادرات نفت کیلووات ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۰۶۹ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۶۵۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۱.۴ میلیارد سهم بود که طی ۳۴۸,۰۶۸ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۷۵,۹۳۷.۷ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۰۹,۵۸۵.۲۱۵ میلیارد ریال شد.

امروز فملی، شبندر و فایرا نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای پارسان، فولاد و کگل از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای فجهان، شگویا و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، آریان و ساروج نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • شاخص بورس امروز ۳ اردیبهشت/رشد 3 هزار واحدی
  • افزایش سرمایه ۴۱۱۵ درصدی یک نماد بورسی