Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@18:27:03 GMT

نبرد شبه پارتیزانی اصلاح طلبان در عالم سیاست

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۱۵۲۹

نبرد شبه پارتیزانی اصلاح طلبان در عالم سیاست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد عطریانفر درباره آینده اصلاح‌طلبان و انتخابات 1400 به خبرآنلاین گفت: ابتدا باید بین گفتمان «اصلاحات» و نقش آفرینی فعالان سیاسی این جریان تفکیک قائل شد. گاهی برخی اصلاح طلبان در مواقعی که به بن بست سیاسی می‌رسند، این فرضیه را مطرح می‌کنند که اندیشه اصلاحات در ایران مرده است و جامعه ایرانی اقبالی به اصلاحات ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اندیشه اصلاحات در ایران ریشه و پایه نهادی دارد و جامعه ایرانی هیچگاه با مقوله اصلاحات خداحافظی نکرده و نخواهد کرد. اصلاحات به این معناست که در حوزه‌هایی همچون «معیشت»، «سیاست داخلی»، « دیپلماسی خارجی»، «آزادیهای اجتماعی» «آینده نگری برای خود و نسل‌های بعدی»، «اقتصاد ملی»،«توسعه صنعتی» و سایر مقولات، همواره به دنبال بهبود خواهی است. 

>>> در همین رابطه بخوانید

پیش بینی عطریانفر: شورای نگهبان کاندیدای کارگزاران برای انتخابات ۱۴۰۰ را نمی پذیرد

عطریانفر گفت: از جمله مشکلات جریان اصلاحات این است که برخی از نمایندگان این تفکر سیاسی به دلایل شخصی و یا نا برابری در فرصت‌های سیاسی  که از سوی نهادهای حاکمیتی و حقوقی ایجاد می‌شود، خود را در راه رسیدن به اهداف اصلاح طلبی ناکام می‌بینند. چرا که برخی نهادهای قدرت غیرانتخابی رقبای اصلاح طلبان را در جایگاه رفیع‌تری می‌نشانند و با زاویه ای بدبینانه و باسوءتفاهم به این جریان سیاسی نگاه می‌کنند.

قطار اصلاحات چه کسانی را پیاده خواهد کرد؟

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: نامرادی اصلاح طلبان را نباید به معنای ناکامی جریان اصلاحات تفسیر کرد. شعار سیاسی"انقلاب مرده است؛ زنده‌باد انقلاب" که بیان دیگری از مرگ انقلابیون واداده و استمرار حیات انقلاب است روزگاری نیز توسط سعید حجاریان باعبارت "اصلاحات مرده است؛ زنده‌باد اصلاحات." بازخوانی شد. منظور گوینده از گرته برداری چنین شعاری این بود که اگراصلاح طلبان اسیر انفعال، یاس و وانهادگی شدند، قطار اصلاحات آنها را پیاده خواهد کرد و با سوارانی دیگر راه خود را ادامه خواهد داد. 

نبرد شبه پارتیزانی اصلاح طلبان در عالم سیاست

او گفت: اصلاح طلبان در روزگار کنونی در حیرت بزرگ و سردرگمی قراردارند. آنها پس از رحلت امام خمینی (ره) تا به امروز درفضای ترس و نگرانی پایدار به کنش سیاسی می‌پردازند. اصلاح طلبان به موجب این که از فرصت برابر برای مقابله با جناح سیاسی رقیب برخوردار نیستند، نمی‌توانند یک آرایش منظم سیاسی به خود بگیرند و همواره از فرصت‌های پیش آمده  برای نبرد شبه پارتیزانی در عالم سیاست، بهره می‌گیرند.

216216

کد خبر 1434310

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد عطریانفر اصلاح طلبان انتخابات ۱۴۰۰ اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جبهه اصلاحات: پاسخ ایران به اسرائیل مشروع بود

آفتاب‌‌نیوز :

آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات ایران و دبیرکل حزب اتحاد ملت در مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: اسرائیل با حمله به سفارت ایران در سوریه، به دنبال گسترش جنگ و خلاصی خود از باتلاق غزه و محکومیت وسیع جنایاتش در آن باریکه بود.

منصوری در مطلب خود تاکید کرده است که پاسخ ایران به لحاظ حقوقی مشروعیت داشت. زین پس نیز در چهارچوب منافع ملی و برای بر هم زدن نقشه آن‌ها و مدیریت تنش، باید با تلاش برای حفظ انسجام داخلی و وحدت ملی در برابر تجاوز خارجی و وسواس بیشتر برای رعایت حقوق و حرمت همه شهروندان ایران و رواداری با آنها، از همه ظرفیت‌های موجود به ویژه ظرفیت‌های دیپلماتیک برای دفاع از حقوق ایران استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اعلام موضع رییس جبهه اصلاحات در مورد بازگشت گشت ارشاد: این چه تدبیری است؟
  • فعال سیاسی اصلاح‌طلب: اقدام اسرائیل نباید بی پاسخ می‌ماند /با هیچ معیاری نمی‌شود از اسرائیل خوشمان بیاید + فیلم
  • برای دلار ۲۰ هزار تومانی و تورم ۳۰ درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار ۶۵ هزار تومانی و تورم ۴۵ درصدی را توجیه می‌کنند
  • رئیس جبهه اصلاحات: پاسخ ایران به اسرائیل مشروع بود
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • آذر منصوری و تلاش برای خنثی‌سازی اظهارات مثبت خاتمی
  • جمهوری اسلامی برای منطقه نعمت است
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • چین: هرگز فعالیت‌های جدایی‌طلبان تایوان را تحمل نخواهیم کرد
  • اثر کوتاه مدت ریسک‌های سیاسی بر بازار سرمایه