Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، متن تقریظ رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «مربع‌های قرمز» نوشته حاج حسین یکتا امشب در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) منتشر شد.

همزمان با چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس، «نهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» از سوی مؤسسه پژوهشی، فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم امروز شنبه ۲۹ شهریورماه، در جوار مزار شهدای دفاع مقدس، با حضور جمع محدودی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و فعالان حوزه‌ ادبیات و هنر دفاع مقدس، با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در گلزار شهدای بهشت زهرا سلام‌الله علیها برگزار شد.

در ادامه متن و عکس تقریظ رهبر معظم انقلاب تقدیم می‌شود.

بسمه تعالی

بسیار شیرین و جذاب نوشته شده است.

رد پای چانه گرمی‌های آقای حاج حسین یکتا در آن آشکار است.

ظرافت‌های برخاسته از ذوق و قریحه‌ لطیف که در سراسر کتاب گسترده است، می‌تواند از نویسنده‌ خوش قلم و چیره دست کتاب باشد و می‌تواند هم دُر افشانی‌های راوی باشد.

نقطه‌ برجسته‌ کتاب یاد شهیدان و یاد حال و حضور ملکوتی آنان پیش از شهادت است که حقا بسیار خوب تصویر شده است.

ارادت راوی به مرحوم آقای حاج میرزا علی احمدی میانجی هم برای من جالب بود، آن مرحوم را حدود شصت سال به علم و تقوا و ورع می‌شناختم و به من لطف داشت. این کتاب ظاهراً چند روز پیش رونمائی شده است، برای من چندی پیش از این فرستاده بود و تماماً مطالعه شد.

۹۷/۴/۲۶

این اثر به خاطرات حاج حسین یکتا، فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء (ص) از دوران کودکی تا پایان دفاع مقدس پرداخته و برهه حضور وی در دفاع مقدس در این کتاب برجسته شده است.

حاج حسین یکتا، در مقدمه خود بر این کتاب می‌نویسد:

پنج سال می‌شد که قصد کرده بودم خاطراتم را مکتوب کنم. مخصوصاً وقتی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه الله) مطلبی را مبنی بر ناتمام ماندن جنگ یک رزمنده تا نوشتن خاطراتش، فرمودند، برای نوشتن و نشر خاطراتم مصمم‌تر شدم. هر چه از رشادت همرزمانم و غربت و مظلومیتشان می‌دانستم در روایت‌گری‌هایم گفته بودم. با مکتوب کردن خاطراتم دنبال ناگفته‌ای از بچه‌ها بودم. دنبال سبک بندگی کردنشان، سبک عبادتشان، سبک رفاقتشان، دنبال سبک زندگی کردنشان در جنگ. سبکی که این روزها جایش بین جریان زندگی جوانان به شدت خالی است.

امیدوارم این کتاب که تنها گوشه‌ای از جهاد همرزمانم در لبیک به ندای هل من ناصر امام خمینی (ره) نایب امام عصر (عج) است، مورد رضایت حضرتش واقع گردد و در روز حسرت، رفقای شهیدم دستم را بگیرند. رفقایی که در روزهای مصاحبه و بازخوانی خاطراتم، میان این ورق‌ها، دوباره دیدمشان، کنارشان جنگیدم، کمین کردم، سنگر گرفتم، زخمی شدم، نماز خواندم، خندیدم، شوخی کردم، بوسیدمشان، بوییدمشان و دوباره ایستادم و رفتنشان را نگاه کردم. دوباره تنها شدم. جانم از تنهایی و دلتتنگی پر است. از حسرت آسمان.

امید که این کتاب پلی باشد میان من و رفقای شهیدم. پلی باشد برای همه تشنگان و جویندگان حقیقت. پلی باشد به آسمان.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رهبر انقلاب تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب مربع های قرمز حاج حسین یکتا کتاب مربع های قرمز انتشارات شهید کاظمی رونمایی حاج حسین یکتا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است

کریم اکبرزاده رزمنده جانباز، راوی دفاع مقدس و مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تبریز در جریان اردوهای راهیان نور در یادمان شهدای شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: در زمان دفاع مقدس وظیفه ما دفاع از انقلاب، مملکت و مقابله با تهاجم دشمن بود. کار ما کار نظامی گری بود و به قول امروزی‌ها دفاع سخت بود. در هر حال هشت سال دفاع مقدس با موفقیت به پایان رسید.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس به پایان رسید اما دفاع همچنان باقی است؛ چون دشمن در هر مقطعی چه با تهاجم نظامی چه با تهاجم‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی قصد و نیت نابودی نظام و انقلاب را دارد. وظیفه ما دفاع از این انقلاب، نظام و مملکت است. اگر هشت سال دفاع مقدس تمام شده، دفاع‌های دیگری باید انجام بدهیم.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز در ادامه سخنان خود گفت: هیچ تفکر و اندیشه‌ای بدون تبیین باقی نمی‌ماند. شاید اندیشه مکتبی در مقطعی اوج بگیرد ولی اگر تبیین نشود، آن اندیشه، فکر و باور از بین می‌رود. برای اینکه اندیشه‌ای را نگه‌داریم و باقی بگذاریم، باید آن را تبیین کنیم. راهیان نور بهترین ابزار تبیین هشت سال دفاع مقدس است. راهیان نور بهترین وسیله است تا ما بتوانیم اندیشه، ایثار، شهادت، اخلاص و صداقت آن دوران را توسط راویان برای نسل فعلی و حاضر بیان کنیم تا باور کنند چه اتفاقات ارزشمندی توسط چه کسانی در دوره دفاع مقدس افتاده است، تا بتوانند این مسیر را ادامه بدهند و برای نسل آینده تحکیم کنند.

محمدمهدی عبداللهی رزمنده، جانباز، آزاده و راوی دوران دفاع مقدس نیز در یادمان شهدای هویزه گفت: زمانی که به جبهه اعزام شدم، آستانه عید نوروز بود و من در پایه اول دبیرستان یا به قول امروزی کلاس نهم مشغول تحصیل بودم.

وی افزود: در کمک‌های مردمی که به جبهه می‌فرستادند، نامه یک دختر دانش آموز سوم ابتدایی را دیدم که املایش را ارسال کرده و نوشته بود: «بضاعت مالی آن‌چنانی نداریم، تنها چیزی که می‌توانستم به شما هدیه کنم این املا بود که بیست گرفته‌ام. بیست برای شمایی که بیست هستید.» این نامه پرانرژی بود و با آن احساس غربت نکردم. این نامه نقش مردم در دوران دفاع مقدس را نشان می‌دهد که چه قدر انرژی بود.

این راوی دفاع مقدس گفت: یک روز دسته ما به صبحگاه رفته بود. پیش از اذان صبح یکی از بچه‌ها کتری را پُر کرده و روی چراغ گذاشته بود. تا نماز صبح و زیارت عاشورا بخوانیم طول کشی به خیمه برسیم. وقتی رسیدیم، دیدیم این کتری در حال خشک شدن است، در کتری بالا و پایین می‌رود، مرتضی جاویدی معروف به اشلو که فرمانده دسته بود با لهجه شیرازی به صورت فی البداهه بر حسب نوحه آهنگران خواند: «بچه ها می قُلَد و می‌جوشد کتری روی چراغُ»

کد خبر 6062637 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • زیاد النَخاله با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • عکس/ دیدار اسماعیل هنیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
  • به‌به، به‌به، به این ژن خوب... | خواندن شعر درباره «آقازاده‌ها» در حضور رهبر انقلاب
  • بیت شعری که رهبر معظم انقلاب در دیدار شاعران خواندند+فیلم
  • (تصاویر) دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب