Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@18:12:11 GMT

تلاش آمریکا برای کشاندن لبنان به میط مذاکره با اسرائیل

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۱۵۶۰

تلاش آمریکا برای کشاندن لبنان به میط مذاکره با اسرائیل

خبرگزاری فارس: وبسایت عبری‌زبان «واللا» نوشت که دولت آمریکا تلاش می‌کند با فشار به دولت لبنان، مذاکرات این کشور با رژیم صهیونیستی بر سر ترسیم حدود دریایی و استخراج گاز را آغاز کند.

به نوشته اسپوتنیک، واللا همچنین نوشت که «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، تلاش‌های وسیعی را آغاز کرده و با سفرهای مداوم به بیروت و تل آویو سعی دارد تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت‌و‌گوهای دو طرف را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان صهیونیستی و آمریکایی در گفت‌و‌گو با این وبسایت مدعی شده‌اند که برخی لبنانی‌ها در پی انفجار بیروت و بحران اقتصادی پیش آمده، انعطاف بالایی در مسأله ورود به گفت‌و‌گوها با طرف اسرائیلی نشان داده‌اند.

بیش از ۳۰ سال است که هیچ گفت‌و‌گوی مستقیمی میان لبنان و رژیم صهیونیستی انجام نشده است و این در حالی است که این رژیم همچنان مانع از استخراج گاز در دریای مدیترانه از سوی لبنان می‌شود. پیش از این مسئولان لبنانی بارها اعلام کرده‌اند که از حد و مرز دریایی خویش در مقابل اسرائیل کوتاه نخواهند آمد.

ادعای روی خوش نشان دادن برخی مسئولان لبنانی به گفت‌و‌گو با رژیم صهیونیستی در حالی است که «محمد صالح» عضو دفتر سیاسی حزب‌الله امروز در یک نشست با حضور مقامات گروه‌های فلسطینی و احزاب لبنانی تأکید کرد، تا زمانی که در امت اسلامی خون مقاومت جریان دارد، توطئه سازش کشورهای عربی هیچ ارزشی نخواهد داشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا لبنان رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نود و ششمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی! ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۰۸

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی تأکید کرد این رژیم در جنگ غزه به اوج رسوایی نزدیک شده است نه پیروزی.

 آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» در گفتگو با سایت عبری واللا ضمن صحبت درباره جنگ غزه گفت: ما به پیروزی نزدیک نیستیم، به اوج رسوایی نزدیک شده‌ایم.

پیش از این لیبرمن از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی خواسته بود تا مسئولیت شکست خود را بپذیرد و استعفا دهد.

وی گفت: وقتی پس از ۲۰۰ روز جنگ این نتایجی است که ما به آن رسیده‌ایم، پس این کابینه حق ماندن ندارد.

فراخوان حماس برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۰۷

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس طی بیانیه‌ای عموم ساکنان کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را به حضور گسترده در مسجد الاقصی و اعتکاف در داخل آن از امروز تا روز دوشنبه آینده برای دفاع از این مسجد شریف فراخواند.

جنبش حماس تاکید کرد که فلسطینیان باید با حضور گسترده خود طرح‌های شوم دشمن صهیونیستی و شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی برای آوردن قربانی به داخل این مسجد به مناسبت اعیاد یهودی را به شکست بکشانند.

این جنبش ضمن تمجید از جهاد و جانفشانی‌های ملت فلسطین در راستای دفاع از قدس و مسجد الاقصی و مقابله همه جانبه با کابینه جنایتکار رژیم صهیونیستی و جنایتکارانه جنگی اسرائیلی همچون بن گویر، سراسر امت و آزادگان جهان را به تشدید همبستگی با ملت فلسطین و حمایت از غزه، قدس و مسجد الاقصی و مبارزات مشروع ملت فلسطین تا توقف جنگ و احقاق حقوق این ملت در زمینه آزادسازی سرزمین و مقدسات خود دعوت کرد.

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم

مقاومت لبنان از حمله به چند پایگاه صهیونیستی در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی خبر داد.

 مقاومت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مبارزان مقاومت در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و پشتیبانی از مقاومت در غزه صبح امروز (جمعه) تجمع سربازان دشمن صهیونیستی را در اطراف پایگاه الراهب با توپخانه هدف قرار دادند.

تعداد بازدید : 13 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد: ما با توپخانه تیم فنی دشمن صهیونیستی را حین تعمیر تجهیزات جاسوسی در پادگان «رامیم» هدف قرار دادیم که منجر به تلفاتی در میان نیروهای دشمن شد.

براساس گزارش الجزیره، مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد: پایگاه بیت هیلل را در واکنش به تجاوزان رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان با موشک هدف قرار دادیم.

شب گذشته نیز چهار راکت به نزدیکی کریات شمونا در الجلیل الاعلی شلیک شد.

به گفته منابع عبری بعد از شلیک این موشک‌ها برق برخی مناطق قطع شد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد ۲ موشک در منطقه رمیم در الجلیل منفجر شد.

حزب الله لبنان پنجشنبه نیز ۹ پایگاه صهیونیستی را در مرزهای جنوبی لبنان هدف قرار داد.

حماس وتوی آمریکا را محکوم کرد

جنبش حماس وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم و تأکید کرد آمریکا با اقدام خود بار دیگر نشان داد که علیه ملت فلسطین است.

 جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا بار دیگر در برابر اراده بین‌المللی ایستاد و از حق وتو علیه قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل استفاده کرد. آمریکا با این اقدام بار دیگر نشان داد که علیه ملت فلسطین و حق این ملت برای تعیین سرنوشت و تشکیل کشور فلسطین و حامی رژیم فاشیست اشغالگر است که برای از بین بردن مسئله فلسطین تلاش می‌کند.

به نقل از خبرگزاری سما، در این بیانیه آمده است: دولت آمریکا با این موضع، خودش را در کنار رژیم نازی صهیونیستی در انزوا قرار داد و خود را از اراده و خواست بین‌المللی که در کنار حقوق مشروع ملت فلسطین ایستاد، جدا کرد.

جنبش حماس تأکید کرد: ما به شدت موضع جانبدارانه آمریکا از رژیم اشغالگر را محکوم می‌کنیم و از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم برای حمایت از مبارزه ملت فلسطین و حق مشروع آن برای تعیین سرنوشت فشار بیاورند. ملت ما به مبارزه و مقاومت تا زمان اخراج اشغالگران و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس ادامه می‌دهد. ما از مواضع کشورهایی که در کنار فلسطین ایستادند و به این قطعنامه رأی مثبت دادند و همچنین کشور الجزایر، گروه عربی، سازمان همکاری اسلامی و کشورهای جنبش عدم تعهد که از این قطعنامه حمایت کردند، قدردانی می‌کنیم.

آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر را که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل می‌شد وتو کرد.

آمریکا پیشتر تهدید کرده بود قطعنامه را وتو می‌کند.

تصویب این قطعنامه به معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود.

پیشتر نیز اخباری درخصوص تلاش آمریکا برای اعمال فشار به دیگر کشورها درخصوص ارائه رای منفی به عضویت فلسطین در سازمان ملل منتشر شده بود.

در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود.

این چهارمین وتوی آمریکا در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه است.

تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت آمریکا با عضویت کامل این کشور در سازمان ملل را محکوم و آن را «ناعادلانه و غیرموجه» توصیف کرد.

 

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان
  • انفجار در پایگاه هوایی راهبردی «میرون» رژیم اسرائیل
  • مقاومت لبنان ۲ پایگاه‌ نظامی اسرائیل را هدف قرار داد
  • مقاومت لبنان پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید
  • شیخ یاسین: پاسخ ایران، پوشالی بودن اسرائیل را ثابت کرد
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • ژنرال صهیونیست: به جای ایران روی لبنان تمرکز کنید