Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@11:32:26 GMT

رسانه‌های اسرائیلی: حماس یک موشک آزمایش کرده است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۱۶۹۹

به گزارش ایسنا، به نقل از رسانه‌های اسرائیلی، حماس در راستای تقویت توانمندی موشکی خود یک موشک به سمت دریا شلیک کرده است.

      .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اسرائیل از فرصت حمله به ایران استفاده نکرد؟

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: در نخستین ساعات روز جمعه صدای 3 انفجار کوچک در شهر اصفهان ایران شنیده شد و خیلی زود مشخص شد که کار اسرائیلی‌ها بوده است. این اقدام تلافی‌جویانه از جانب رژیم صهیونیستی در پاسخ به حمله گسترده و بی سابقه ایران به سرزمین‌های اشغالی در 13 آوریل بود که خود یک تلافی‌جویانه برای حمله صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق در 1 آوریل بود.

در عرض یک ساعت یا بیشتر، دولت، ارتش و رسانه های آمریکا پر شدند از اخباری که به ایرانی‌ها اطمینان می‎داد که واشنگتن در حمله اسرائیل نقش نداشته است و این حمله تاسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار نداده است.

آشکار شدن موفقیت ایران

پس از حمله 13 آوریل ایران به سرزمین‌های اشغالی که شامل 360 موشک ایرانی، هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری و موشک‌های بالستیک بود اخبار متناقضی از سرزمین‌های اشغالی شنیده می‌شود. در ابتدا، و تقریبا بلافاصله اسرائیلی‌ها ادعا کردند که 99 درصد از پهپادها و موشک‎های ایرانی توسط تل‌آویو و متحدانش از جمله برخی دولت‌های عربی رهگیری شده است. با این حال، شواهد از جمله ویدئوهای منتشر شده نشان می داد که شلیک‌های ایران به اهداف موردنظر در سرزمین‌های اشغالی اصابت کرده‌اند.

بعدها افشاگری‎ها، تحلیل‌های رسانه‌ای و حتی اذعان برخی مقام‌های اسرائیلی ادعای تل‌آویو مبنی بر موفقیت در مقابله با حمله ایران به به چالش کشیده که در نهایت به اذعان اشتباه از سوی تل‌آویو منجر شد. به عنوان مثال، روزنامه عبری زبان معاریو موفقیت اسرائیل در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی را از 99درصد به ۸۴ درصد تقلیل داد. منابع سی‌آی‌ای نیز اذعان کردند که که اگر دخالت آمریکا نبود حمله ایران می‌توانست بسیار موفقیت‌آمیزتر باشد. علاوه بر این، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه 2 اردوگاه نظامی رژیم صهیونیستی در صحرای نقب به طور مستقیم مورد حمله قرار گرفته و به‌طور گسترده خسارت دیده است.

بیشتر بخوانید: ۲ جنبه موفقیت عملیات وعده صادق از نظر جانشین فرمانده‌کل سپاه هیچ؛ پاسخ اسرائیل به عملیات موشکی ایران | از تمسخر تا ناامیدی ؛ واکنش‌ها در غرب به حادثه اصفهان چرا اسرائیل پاسخ نداد؟

روزنامه اینترنتی فلسطین کرونکیل می‌نویسد: سالهاست که ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا از نیروهای ضد دولتی در داخل خاک ایران استفاده کند یا از اختلافات قومی و سیاسی ایران سوءاستفاده کند اما تل‌آویو این بار حاضر نشد تا در همان مقیاس حمله ایران دست به عملیات تلافی جویانه بزند. چرا؟‌ چون سیاستمداران و رهبران ایران قول داده بودند که اگر اسرائیل به ایران حمله کند آنها پاسخ خواهند داد. به نظر می‎رسد که اسرائیلی‎ها و متحدان آمریکایی‌اش سطح جدی بودن تهدید ایران را درک کردند و به همین دلیل پاسخ محدود بود.

طبل توخالی تهدیدهای تل آویو

روزنامه اینترنتی فلسطین کرونیکل می‌نویسد: سالهاست که نتانیاهو بر طبل جنگ با ایران می‌کوبد و تهدید می‎کند که تل‌آویو به تنهایی و بدون توجه به عواقب کارش، تاسیسات هسته ای ایران را هدف قرار خواهد داد. بر این اساس پس از حمله گسترده ایران، فرصتی تاریخی برای رژیم صهیونیستی پیش آمد تا تهدیداتش را عملی کند به‌ویژه اینکه غرب قاطعانه و با توجیه «حق دفاع از خود» از اسرائیل حمایت می‌کند. اما تل‌آویو از این فرصت استفاده نکرد چون نه تکنولوژی آن را دارد و نه توانایی جنگ طولانی مدت با تهران را.

از سوی دیگر، ایران قوی‎تر از اسرائیل ظاهر شد، زیرا توانایی خود را در سطح نظامی، سیاسی، دیپلماتیک و استراتژیک به‎کار گرفت. اغراق نیست اگر بگوییم که حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی و پاسخ ضعیف اسرائیل، نه تنها در تاریخ مناقشه دو طرف بلکه، همانطور که زمان نشان می‎دهد، موازنه قدرت را در منطقه تغییر داده است.

کد خبر 845731 برچسب‌ها ایران و اسرائیل هواپیما - پهپاد خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • تظاهرات خانواده‌های اسرای اسرائیلی در دویستمین روز جنگ+ تصاویر
  • مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • واکنش وزیر جنجالی اسرائيلی به انتقادها
  • چرا اسرائیل از فرصت حمله به ایران استفاده نکرد؟
  • کره شمالی کلاهک فوق بزرگ موشک کروز آزمایش کرد
  • کره‌‌شمالی موشک کروز فوق‌بزرگ آزمایش کرد