Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@08:05:40 GMT

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز»

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۱۷۲۹

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز»

متن تقریظ رهبر انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «مربع‌های قرمز» دقایقی پیش در قطعه شهدای گمنام بهشت‌زهرا (س) رونمایی شد.

به گزارش مشرق، مراسم نهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شامگاه امروز شنبه ۲۹ شهریور در قطعه شهدای گمنام بهشت زهرا(س) تهران برگزار شد و تقریظ ایشان بر کتاب مذکور رونمایی و منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشروح متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «مربع‌های قرمز» به قلم زینب عرفانیان که دربرگیرنده خاطرات شفاهی حاج حسین یکتا از سال‌های دفاع مقدس است، در ادامه می‌آید:

بسمه‌تعالی

بسیار شیرین و جذاب نوشته شده است. ردپای چانه‌گرمی‌های آقای حاج حسین یکتا در آن آشکار است. ظرافت‌های برخاسته از ذوق و قریحه‌ لطیف که در سراسر کتاب گسترده است، می‌تواند از نویسنده‌ خوش قلم و چیره‌دست کتاب باشد و می‌تواند هم دُرافشانی‌های راوی باشد. نقطه‌ برجسته‌ کتاب، یاد شهیدان و یاد حال و حضور ملکوتی آنان پیش از شهادت است که حقاً بسیار خوب تصویر شده است. ارادت راوی به مرحوم آقای حاج میرزا علی احمدی میانجی هم برای من جالب بود. آن مرحوم را حدود شصت سال به علم و تقوا و ورع می‌شناختم و به من لطف داشت. این کتاب ظاهراً چند روز پیش رونمائی شده است. برای من چندی پیش از این فرستاده بود و تماماً مطالعه شد.

 ۹۷/۴/۲۶

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین حسین یکتا انتشارات شهید کاظمی حضرت آیت الله خامنه ای انقلاب اسلامی کتاب مربع های قرمز بر کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، با حضور جمعی از مسئولان ، خانواده های معظم شاهد ، ایثارگران ، اصحاب قلم و هنر و قشرهای مختلف مردم  مراسم پاسداشت مادر شهدا و رونمایی از کتاب هم نفس در شهرستان ایذه برگزار شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم گفت : ظرفیت‌های مهم، اصیل، جریان ساز، فرهنگی و تاریخی با موضوع «دفاع مقدس» که در استان خوزستان و شهرستان ایذه وجود دارد، ظرفیت بزرگی است.

مجید منادی افزود : پرفروش‌ترین کتاب‌های ما در زمینه دفاع مقدس است، آنجایی که روایتی خوب صورت گرفت، پرفروش‌ترین و پربیننده‌ترین فیلم‌های سینمایی آنهایی است که به مساله دفاع مقدس از زاویه‌های دید خود پرداخته‌اند.
مجید منادی افزود : 

وی  با اشاره به رونمایی از کتاب «هم نفس مادران» که روایت زندگی زیبا کیانی، فعال پشتیبان و همسر شهید نصرت الله کیانی است، بیان کرد: امید است این نقطه عطفی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان ایذه باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد :  امروز شاهد هستیم برادران و خواهرانی با هم افزایی، نگاه فرهنگی، نگاه دغدغه مند و نقطه زنی در حوزه فرهنگ متوجه می‌شوند باید در بخشی شرکت کنند و روایت‌های نگفته‌ای را از گنجینه عظیم دفاع مقدس بیان کنند؛ ما باید از آنها به ویژه در حوزه‌های فرهنگی یا حوزه‌هایی که با خلأ مواجه هستیم، استفاده کنیم که بخش عمده‌ای از خلاءها برای استفاده نشدن از گنجینه‌های فرهنگی بوده که یکی از بزرگ‌ترین آنها دفاع مقدس است.

 

دیگر خبرها

  • کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی در شیراز رونمایی می‌شود
  • کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی رونمایی می‌شود
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • «تاریخ» حلّال مسائل روز جامعه/ خواندن برای مدرک گرفتن آفت است
  • رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه
  • تاریخ حلال مسائل روز جامعه/ خواندن برای مدرک گرفتن آفت است
  • رونمایی از کتاب شهید طهرانی‌مقدم به نام «مرد ابدی»
  • رونمایی از خلاصه کتاب «برجام آینه عبرت»
  • رونمایی از نخستین کتاب کوچکترین نویسنده قمی
  • خاطرات یک روستازاده از جبهه خواندنی شد