Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فدراسیون فوتبال ایران امیدوار است در دادگاه عالی ورزش بتواند با مستنداتی که در اختیار دارد بتواند رای پرونده ویلموتس را به سود خودش تغییربدهد.
به گزارش آریا، فدراسیون فوتبال ایران در دادگاه CAS، می خواهد به نامه فاطما سامورا دبیرکل فدراسیون بین الملل فیفا اتکا کند، نامه ای که دو ماه قبل از عقد قرارداد با ویلموتس نوشته شده است! یکی از مدارکی که می تواند ایران را در پرونده مارک ویلموتس، تا حدودی از خطر محرومیت دور کند، نامه فاطما سامورا دبیرکل بین الملل فدراسیون فیفا به فدراسیون فوتبال ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حکم سنگین فیفا مبنی بر پرداخت غرامت 6/2 میلیون یورویی به مارک ویلموتس، فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داده است. حکمی که باعث شد پرونده فوتبال به دادستانی، مجلس، کمیته تحقیق و تفحص و ... برود. حالا تصمیم آخر این است که ایران پرونده را به دادگاه CAS بکشاند. قرار است وزارت امور خارجه هم به فدراسیون فوتبال کمک کند از این بحران مالی بیرون بیاید.
آنچه فدراسیون فوتبال را امیدوار به شکستن حکم فیفا کرده، نامه ای است که فیفا در جواب درخواست ایران داده بود. فدراسیون فوتبال ایران پیش از این در دو مرحله از فیفا خواسته بود بودجه پرداخت نشده اش را بپردازد اما دبیرکل فیفا در پاسخ گفته بود به خاطر تحریم ا فیفا امکان پرداخت این بودجه را ندارد. حالا قرار است دفاعیه ایران در دادگاه حکمیت ورزش روی همین محور نوشته شود. فدراسیون فوتبال امیدوار است با این نامه ها و با اثبات این موضوع که به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش از سوی فیفا قادر به پرداخت دستمزد مارک ویلموتس نبوده است، حکم فیفا در CAS شکسته شود.
نامه مربوط به به دوره ای است که فدراسیون فوتبال مستاصل برای پرداخت حق الزحمه ویلموتس از فیفا خواستار پرداخت مطالباتش شده است. اما فیفا با نامه ای به امضای دبیرکل این درخواست را به خاطر تحریم ها رد کرده است. این نامه یکی از مدارکی است که وکلای فدراسیون فوتبال قصد دارند در دادگاه عالی ورزش و در دعوی با مارک ویلموتس مطرح کنند چرا که بخشی از عدم پرداخت به موقع دستمزد مربی بلژیکی به خاطر تحریم ها و عدم همکاری فیفا در دادن پول مطالبات ایران به صورت قانونی بوده است. متن نامه فاطمه سامورا دبیرکل فیفا به این شرح است:
آقای رئیس عزیز
متشکرم از نامه شما در رابطه با بودجه پرداخت نشده فدراسیون فوتبال ایران. لطفا در نظر داشته باشید که نامه شما به تاریخ 19 فوریه 2019 در تاریخ 2 آوریل 2019 پاسخ داده شد.
با توجه به تحریم‌های بین المللی اعمال شده علیه ایران، همه بانک هایی که با فیفا همکاری می کنند، انتقال پول به ایران را متوقف کرده اند. این شامل پرداخت های مستقیم، غیرمستقیم و حتی در مواردی نقدی می شود. در نظر داشته باشید که از زمان سخت تر شدن تحریم ها، فیفا با بانک ها و موسسات مالی زیادی در تماس بوده و همگی نتیجه مشابهی داشته که براساس آن، همگی از پرداخت مستقیم یا غیرمستقیم به ایران سرباز زده اند.
این شرایط بسیار باعث تاسف است و فیفا پیدا کردن کانالی برای پرداخت این پول به فدراسیون فوتبال شما را در اولویت قرار داده است. این تلاش جمعی بخش مالی، بخش حقوقی، بخش compliance و البته بخش MA است و شامل تماس های متعدد با بانک ها و موسسات مالی در اروپا و خارج آن است و همین طور همکاری نزدیک با مشاوران مالی مان، سایر NGO ها و وزارت اقتصاد سوئیس و همکاری با پروسه مجوزگیری OFAC.
با این وجود، این روند بسیار وقت گیر است و در حال حاضر، احتمال پیدا کردن یک کانال برای پرداخت پول بسیار پایین است زیرا با توجه به تحریم های اعمال شده، سیستم بانکی تقریبا متوقف شده است.
مایلم تایید کنم که خودم و فیفا با حمایت کامل، به دنبال پیدا کردن راه حلی هستیم تا یک کانال پرداختی به فدراسیون شما در کوتاه ترین زمان ممکن پیدا کنیم. در عین حال، مایلم شما هم درک کنید که این پروسه ای دشوار و زمان بر است و تا حد زیادی از دست فیفا خارج است. در صورتی که اطلاع جدیدی در این زمینه به دست بیاوریم، به اطلاع شما خواهیم رساند.
با احترام
فاطمه سامورا

- نامه ای که فدراسیون فوتبال برای دریافت مطالباتش به فیفا نوشته، به 30 بهمن 97 بر می گردد که آن زمان هنوز مارک ویلموتس سرمربی ایران نبود. نامه ای که دبیرکل فیفا در جواب ایران نوشته نیز متعلق به 13 فروردین 98 است که در این تاریخ هم هنوز ویلموتس سرمربی ایران نشده بود. فدراسیون فوتبال مذاکره با ویلموتس را از اردیبهشت ماه 98 آغاز کرد و اول خردادماه با این مربی به توافق رسید. فدراسیون نمی تواند برای نپرداختن پول فردی که خردادماه با ایران قرارداد بسته، به نامه فروردین ماه استناد کند. امروز برخی منابع خبری مدعی شدند ایران این نامه را برای دریافت مطالبات مارک ویلموتس به فیفا نوشته اما تاریخ نامه نشان می دهد، نامه نگاری ایران و فاطما سامورا هیچ ارتباطی به ویلموتس ندارد. ایران بعد از پایان بازی های جام ملت های آسیا، در نامه ای به فیفا خواهان دریافت مطالبات خود شده بود. مطالباتی که فیفا در نامه از آن به عنوان بودجه فدراسیون فوتبال کشورمان یاد می کند.
فدراسیون در مدارکی که در جواب شکایت ویلموتس به کمیته تعیین وضعیت فیفا فرستاد، این نامه را هم گنجاند اما فیفا به نامه ایران ترتیب اثر نداد. نگاه قاضی کمیته تعیین وضعیت فیفا این بود که فدراسیون فوتبال ایران با آگاهی از این نکته که به خاطر تحریم ها فعلا امکان دریافت بودجه اش از فدراسیون جهانی را ندارد، اقدام به عقد قرارداد با ویلموتس کرد و باید تبعات آن را بر عهده بگیرد.
اما نگاه CAS با فیفا فرق دارد. در فیفا پرونده ها معمولا 90 به 10 به نفع مربی یا بازیکن بسته می شود و قوانین حمایتی فیفا بیشتر به نفع بازیکن و مربی است تا باشگاه یا فدراسیون. در دادگاه حکمیت ورزش اما چنین نگاهی وجود ندارد. فدراسیون امیدوار است با همین نامه حکم فیفا را بشکند. استدلال فدراسیون این است که فیفا وقتی می دانست خودش به دلیل تحریم ها نمی تواند پول ایران را بپردازد، باید دلیل اصلی تعویق در پرداخت دستمزد ویلموتس را در نظر می گرفت و از اعلام حکم یک سویه به نفع این مربی و به ضرر ایران خودداری می کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال ویلموتس دبیرکل فیفا فدراسیون فوتبال ایران خاطر تحریم مارک ویلموتس دبیرکل فیفا تحریم ها نامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ترکیب ملی پوشان ایران برابر ترکمنستان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دومین دیدار تیم ملی فوتبال جوانان بانوان برابر ترکمنستان امروز از ساعت ۱۳:۳۰ در شهر دوشنبه برگزار می شود که مریم جهان نجاتی، سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ترکیب ایران را به شرح زیر اعلام کرد:

فاطمه صالحی-فاطمه محسنی - ستایش فیض الهی-مینا بابویه -عسل قاچاریان-فاطمه رضایی-تانیا جهانشاهی-مائده بی رنگ-سمیه اسماعیلی - مریم دینی -زهرا خانلرزاده

به گزارش مهر، تیم‌ فوتبال جوانان بانوان ایران روز گذشته در جام کافا برابر ازبکستان به برتری رسید.

مائده بی رنگ، تانیا جهانشاهی، مریم دینی و سمیه اسماعیلی گل های ایران را در این بازی به ثمر رساندند.

کد خبر 6085229

دیگر خبرها

  • دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند
  • علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد
  • دختران فوتبال ایران، ترکمنستان را هفت‌تایی کردند
  • اعلام ترکیب تیم فوتبال بانوان جوان ایران مقابل ترکمنستان
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال +تصویر
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال
  • پای فدراسیون فوتبال به خصوصی‌سازی رسمی استقلال و پرسپولیس باز شد
  • ارسال نامه سازمان خصوصی‌سازی به رئیس فدراسیون فوتبال
  • اعلام ترکیب ملی پوشان ایران برابر ترکمنستان
  • جزئیات چگونگی اجرای طرح فیرپلی مالی باشگاه‌ها با اصلاح آیین نامه/تاکید چند باره وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال