Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@23:52:07 GMT

بازداشت ۸ نفر از برخی دهیاری‌های جنوب تهران

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۱۸۲۸

صراط:

غلامرضا نوفرستی در گفت وگو با ایرنا شمار متهمان این پرونده را ۲۵ نفر اعلام کرد و افزود: از مجموع این متهمان، هشت نفر از آنان شامل یک دهیار، یک کارپرداز، یک نفر معاون فنی عمرانی دهیاری و پنج نفر پیمانکار بازداشتند و بقیه نیز با قرار تامین کیفری آزاد شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بین متهمان کارکنان و کارپردازهای دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستاها وجود دارند که البته بیشتر متهمان این پرونده را پیمانکاران تشکیل می دهند و افرادی هم به عنوان رابط بین دهیاری ها و پیمانکاران جزو متهمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کار کارشناسی تخلف های دو روستا انجام شده است، اظهار داشت: در یکی از دهیاری ها پنج میلیارد تومان و در یکی دیگر بیش از ۲ میلیارد تومان سوءاستفاده مالی شده است و دهیاری سوم نیز به محض پایان کارشناسی مبلغ آن مشخص می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری با بیان اینکه شکل تخلف ها مالی است، اضافه کرد: اعتباراتی که در اختیار دهیاری ها قرار می گرفته اساسا برای طرح عمرانی روستاها هزینه نمی شده و فقط سندسازی می شده است یا اینکه پروژه اجرا می شده لیکن مبلغ واقعی کمتر بوده و اینها با سندسازی مبالغ بیشتری را فاکتور می کردند و مرتک اختلاس شدند.

نوفرستی یادآور شد: حسب گزارش اداره اطلاعات جنوب تهران پرونده قضایی برای این موضوع تشکیل شد، این درحالی است که اداره اطلاعات پیش از تشکیل پرونده قضایی متهمان را احضار کرده و تذکر و فرصت داده بود تا مبالغی را که غیرقانونی از منابع طرح های عمرانی روستا برداشت و سوءاستفاده کرده اند را به بیت المال برگردانند.

وی اظهار داشت: متاسفانه متهمان ضمن بی توجهی به توصیه های سربازان گمنام امام زمان (عج) از این فرصت استفاده نکردند و اداره اطلاعات نیز تصمیم گرفت که این پرونده قضایی شود.

این مسئول تاکید کرد: مجموعه مسئولان شهرستان ضمن حمایت از رسیدگی به این پرونده، برخورد قانونی و قاطع با متخلفان و مجرمان را خواستار هستند. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری یادآور شد: دو نفر از بازداشت شدگان قرارشان بازداشت موقت است و طبق قانون ضرورت تحقیقات تکمیلی اقتضا دارد که برای انجام تحقیقات در بازداشت بمانند و در نهایت تا یک ماه قاضی می تواند بازداشت موقت نگه دارد و بعد از این مدت قرارشان را تبدیل کند.

نوفرستی اعلام کرد: بعضی از متهمان قرار وثیقه دارند که چون تا به حال وثیقه معرفی نکرده اند در بازداشت هستند و به محض اینکه وثیقه تودیع کنند آزاد می شوند.

شهرستان ری با یک میلیون نفر جمعیت و پنج بخش و ۶ شهر در جنوب تهران قرار دارد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: دادستان شهرستان ری صراط دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش

آفتاب‌‌نیوز :

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه به ریاست قاضی فرخ‌نیا در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد.

در این جلسه در ابتدا وکیل متهمان «ح. ی»، «ا. ح. م» و «م. ا. ا» به دفاع از متهم «ح. ی» و «م. ا. ا» پرداخت و طبق روال جلسات گذشته طی اظهارات تکراری تمامی اقاریر متهمان را غیرقابل قبول دانست؛ وکیل متهمان حتی کشف و ضبط مواد مخدر پیدا شده در منزل و ماشین متهمان را هم غیرقانونی دانست.

در ادامه جلسه کلیپی از اعترافات متهمان در مواجه رو در رو پخش شد که در ابتدای پخش کلیپ فرزند بزرگ‌تر معاون سابق قوه قضائیه با عصبانیت دادگاه را ترک کرد.

در این کلیپ علی‌رغم اینکه متهمان مدعی شده بودند که اقاریرشان تحت فشار بوده، در فضایی آرام باهمدیگر مواجه شده و بخشی از اقاریر طرف مقابل را بدون هیچ‌گونه فشاری تائید یا رد می‌کردند.

کلیپ منتشر شده به این شرح است:

۱- اعترافات «ح. ی»: پول‌هایی که به م ز واریز می‌شد از منشا رستمی صفا بوده که رابط بین ما و صفا هم م ح بوده که از نزدیکان و دوستان خانواده م است. ما پول‌ها را برای حفظ ارز‌شان به دلار و ارز تبدیل می‌کردیم.

تمام تصمیمات مجموعه بین ما سه نفر بوده و هیچ کس حق این را نداشته که تنهایی کاری کند ما سه نفر یعنی من و دو برادر ا. ح. م بخاطر اینکه «م. ص. م» برادرش هست می‌گوید او هیچ کاره بوده وگرنه از اول ما سه تا در همه کار‌ها باهم بودیم

ما تصمیمات کلان‌مان را بابزرگترمون می‌گرفتیم.

۲- اعترافات «م. ز»: خدا شاهده م ص م خودش به من زنگ زد و گفت این پولا همه برای ماهست و بعد گفت چرا واریز نمیکنی من منتظرم عجله دارم منم گفتم چشم الان واریز می‌کنم.

۳- پخش فیلم دست نویس‌های ح‌ی که در آن ریز تمام خرج کرد‌های مجموعه را نوشته بود مانند خرج موتور و ماشین بنز و بی ام و و لکسوس، خرج جام جهانی، تنخواه‌ها، سهم هریک از افراد، پول‌های واریزی به م ح

خرج منزل فرشته و... که تماما به دلار و ارز و ریال با جزئیات درج شده بود.

۴- پخش بخشی از پیامک‌هایی که ح‌ی به م ز که درآن دستور واریز وجه به حساب افراد مختلف را داده است.

غیر از کلیپ در جلسه گذشته ح‌ی اعتراف کرد که خودرو پورشه و بنز در اختیار برادران است و خودرو ولوو در اختیار خودش بوده است. همچنین خودرو مازراتی هم در عوض طلب‌شان معادل ۴دانگ بوده است که برای مجموعه است.

در ادامه جلسه نماینده دادستان بخشی از دلایل خود مبنی بر اثبات اتهامات متهمان را ذکر کرده و گفت: دریافت حق الزحمه به صورت سکه، نیم‌سکه، ربع‌سکه، دلار و ارز در اماکن عمومی مانند میدان آرژانتین و در ساعات پایانی شب و یا پاره کردن قرارداد بعد از اتمام کار خود حاکی از مسیر خلاف و اقدام غیرقانونی متهمان است. 

وی همچنین به مواد مخدر مکشوفه از دو متهم «ا. ح. م» و «ح. ی» اشاره کرده و گفت: با توجه به اینکه مواد گل از منزل زعفرانیه متهم «ا. ح. م» کشف شده، صرفا ادعای «ح. ی» مبنی بر اینکه این مواد متعلق او بوده است، نمی‌تواند از اتهام نگهداری مواد برای فرزند اول معاون سابق قوه قضائیه بکاهد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش
  • ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق