Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رضا فلاح شامگاه شنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: ریگان شرقی ترین شهرستان‌ استان کرمان است که با وسعت ۹ هزار کیلومترمربع و ۳۶۰ پارچه آبادی، ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد. 

وی با اشاره به اینکه شهرستان ریگان هشت سال مداوم دچار خشکسالی است، اظهار داشت: آسیب به محصولات کشاورزی و دامداری در اثر خشکسالی، بادهای فرسایشی و ریزگردها باعث از بین رفتن منبع درآمد روستاییان در بخش کشاورزی و دامداری این شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۸۰۰ نفر 

فلاح با اشاره به همکاری داوطلبانه ۲۵ پزشک و پیراپزشک در اجرای این طرح افزود: ۸۴۰ نفر از اهالی ۲۰ روستا در شهرستان ریگان توسط پزشکان داخلی، آسم و آلرژی، اطفال، عفونی، جراحی (سرپایی) و دندانپزشکی ویزیت و درمان شدند.
وی با اشاره به تامین دارو برای نسخه های افراد ویزیت شده توسط هلال احمر خاطرنشان کرد: تجهیزات مرکز  کاردرمانی جمعیت هلال احمر شهرستان ریگان نیز به ارزش ریالی ۱۵۰ میلیون تومان توسط خیرین داوطلب هلال احمر در اجرای طرح نذرآب سه تکمیل شد. 

وی تصریح کرد: ۲ دستگاه ونتیلاتور، یک دستگاه الکتروشوک و یک دستگاه دیالیز توسط خیرین داوطلب هلال احمر به بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی ریگان به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان اهدا شد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به راه اندازی بانک امانات پزشکی در شرق استان کرمان در حاشیه اجرای این طرح افزود: ۱۴ ویلچر در اولین گام راه اندازی این بانک توسط خیرین داوطلب جمعیت هلال احمر اهدا شد. 

فلاح با اشاره به مشاوره روانشناسی و پیگیری درمان بیماران نیازمند به جراحی گفت: ۱۰ نفر از بیماران دارای مشکلات ارتوپدی و چشمی برای ادامه درمان در مرکز استان شناسایی شدند. 

اهدا و نصب۵۰ تانکر با ظرفیت ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ لیتری در روستاها 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به تامین آب شرب سالم به عنوان یکی از رویکردهای اجرای طرح ملی نذرآب سه افزود: ایجاد بستر مناسب برای دسترسی افراد به آب آشامیدنی سالم در قالب تامین تانکرهای آب و آبرسانی در قالب لوله کشی با توجه به موقعیت منطقه در این طرح اجرا و پیگیری شد. 

فلاح خاطرنشان کرد: ۵۰ تانکر ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ لیتری به ارزش ریالی ۸۵ میلیون تومان با همکاری بخشداری، دهیاری ها و آب و فاضلاب شهرستان ریگان با تامین فضای مناسب برای نصب تانکرها، سیستم لوله کشی و  آبرسانی در ۲۰ روستا نصب شد. 

وی تصریح کرد: با نصب این تانکرها ۳ هزار و ۲۵۰ نفر از آشامیدن آب سالم برخوردار شدند. 

اقدامات برنامه های فرهنگی و اجتماعی تیم سحر برای ۵۰۰ نفر کودک 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به حضور تیم سحر اعضای جوانان هلال احمر در طرح ملی نذرآب ۳ در شهرستان ریگان افزود: این تیم برنامه ها و مسابقات نقاشی، ورزشی، آموزشی (اقدامات پیشگیرانه از کرونا) برای ۵۰۰ نفر از کودکان و نوجوانان در ۱۰ روستا اجرا کرده است. 

وی با اشاره به همکاری اعضای تیم سحر با تیم درمانی خاطرنشان کرد: اعضای جوانان در بسته بندی و توزیع اقلام، اعضای داوطلبان را همراهی کردند. 

فلاح تصریح کرد: هفت پارک بازی با هدف ایجاد شادی و نشاط در روستاهای محروم شهرستان ریگان به ارزش ریالی ۲۱۰ میلیون تومان نیز راه اندازی شد. 

توزیع اقلام معیشتی، حمایتی و زیستی برای بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمان ادامه داد: توزیع بسته های معیشتی، حمایتی، زیستی و لوازم التحریر بخش دیگری از جامعه هدف طرح نذرآب ۳ در مناطق محروم است.

حسین سام زاده افزود: بیش از یک هزار و ۵۰۰ سبد غذایی، پروتئینی، بهداشتی و شوینده، لوازم التحریر، البسه (نوزادان و کودکان)، پتو و شیرخشک در بین خانواده های کم برخوردار توزیع شده است. 

وی تصریح کرد: همچنین با همکاری داوطلبان و خیرین جمعیت هلال احمر استان جهیزیه (فرش، اجاق گاز، پتو و کولرآبی) پنج زوج جوان نیز تامین شد. 

پروژه های عمرانی در سومین دوره طرح ملی نذرآب ۳
سام زاده با اشاره به محرومیت و عدم وجود سرویس های بهداشتی و حمام در برخی از روستاها افزود: قریب به ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام با مشارکت خیرین جمعیت هلال احمر و همکاری بخشداری، بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ریگان در روستاهای مورد نیاز احداث خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: هزینه ساخت و احداث این سرویس های بهداشتی و حمام در مجموع یک میلیارد تومان تخمین زده شده است. 

وی عنوان کرد: سومین دوره طرح ملی نذرآب از مورخ ۲۶ لغایت ۲۸ شهریورماه جاری با هزینه یک میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان با همکاری داوطلبانه ۲۵ پزشک و پیراپزشک، ۳۰ عضو جوان و داوطلب و ۴۰ نفر کادر اجرایی به مدت سه روز در شهرستان ریگان اجرا شد. 

طرح ملی نذر آب سه با هدف ارائه خدمات درمانی، معیشتی و تامین آب شرب سالم در نبرد با تبعات بی‌آبی و بروز خشکسالی در دومین سال متوالی در شهرستان ریگان به مدت سه روز اجرا شد.  

برچسب‌ها کرمان نذری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان نذری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کرمان نذری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور جمعیت هلال احمر استان کرمان شهرستان ریگان طرح ملی نذرآب میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد فرد غرق شده در رودخانه سزار کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قدمی صبح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: جسد فرد جوانی که چند روز پیش در رودخانه سزار و در آبشار بیشه غرق شده بود توسط تیم غواصی جمعیت هلال احمر استان لرستان کشف شد.

وی افزود: جسد فرد غرق شده پس از ۱۲ روز کاوش توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا کشف و جهت اقدامات بعدی تحویل نیروهای انتظامی شد.

کد خبر 6084158

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • ۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند
  • جسد نوجوان ایرانشهری پس از سه روز پیدا شد
  • جسد فرد غرق شده در رودخانه سزار کشف شد
  • زیرساخت‌های جمعیت هلال احمر اردکان نیازمند توسعه