Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@01:05:41 GMT

ادعای شاکی و متهم بر سر انگشتر ۵۰ میلیون تومانی

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۱۹۹۵

مرد معتاد که با همدستی دو مأمور قلابی باند سرقت و اخاذی تشکیل داده بود در دادگاه مدعی شد به‌خاطر فقر و اعتیاد دست به سرقت زده است.

به ‌گزارش ایران، حدود سه سال قبل مردی با مراجعه به پلیس از زورگیری و سرقت انگشتر ۵۰ میلیون تومانی اش به دست سه مأمور قلابی شکایت کرد. مدتی بعد مرد دیگری به مأموران گزارش داد از سوی دو مأمور نما مورد سرقت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: دو مأمور جلوی من را گرفتند یک نفر هم داخل ماشین نشسته بود آنها از من کارت شناسایی خواستند اما چون کارتی همراه نداشتم گفتند برای تأیید هویت خود باید کارت بانکی ات را بدهی. بعد هم مدعی شدند تا زمانی که از بانک استعلام نگیرند، نمی‌توانند من را رها کنند. آنها رمز عابربانکم را گرفتند و با دستگاه کارتخوانی که همراه داشتند کارت کشیدند وقتی پیامک برداشت از حسابم آمد تازه متوجه شدم آنها چندین میلیون تومان از حسابم برداشت کرده‌اند.

در حالی که شکایت‌های مشابه ادامه داشت پلیس دریافت با یک باند مأموران قلابی رو به رو است بنابراین با ردیابی حساب‌هایی که خالی شده و چندین گوشی تلفن همراه که به سرقت رفته بود پلیس مدارک به دست آمده را مورد بررسی موشکافانه قرار داد و به یک سارق سابقه‌دار رسید. در حالی که ردیابی‌ها ادامه داشت مأموران گشت پلیس موفق شدند مأموران قلابی را دستگیر کنند.

متهمان در بازجویی‌ها اعتراف کردند سرکرده باند مردی به‌نام ساسان است. آنها به 52 فقره سرقت اعتراف کردند و پس از دستگیری ساسان کیفرخواست علیه هر سه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در این فاصله متهمان با بازگرداندن اموال شاکیان موفق شدند رضایت 50 شاکی را بگیرند ولی دو نفر از شاکی‌ها حاضر به گذشت نشدند چرا که متهمان با ربودن آنها و ایجاد رعب و وحشت باعث آسیب روحی و خسارت مالی بالایی به آنها شده بودند. یکی از شاکی‌ها گفت: انگشتری که ۳ سال قبل از من سرقت شد 50 میلیون تومان ارزش داشت و ضرر زیادی به من زد. سپس متهمان در جایگاه قرار گرفتند و دفاعیات خود را مطرح کردند.

ساسان سردسته باند گفت: من اتهام آدم ربایی را قبول ندارم. اما سرقت‌ها را انجام دادیم. اما به خاطر بدبختی و فقر و اعتیاد مجبور به این کار شدم. من دو بار ازدواج کردم همسر اولم به خاطر فقر و بی‌پولی طلاق گرفت از او یک پسر نوجوان دارم که با من زندگی می‌کند. بعد دوباره ازدواج کردم و از همسر دومم هم دو فرزند دارم که تأمین هزینه زندگی آنها خیلی سخت است.

من به مواد نیز اعتیاد دارم و همه این بدبختی‌ها باعث شد تا به سرقت رو آورم. از کار خودم پشیمان هستم و درخواست بخشش دارم. ضمن اینکه رضایت همه شاکیان را گرفته‌ام. اما انگشتری که یکی از شاکیان مدعی است 50 میلیون تومان بوده واقعاً آنقدر ارزش نداشت من آن را به چند طلافروشی نشان دادم و با قیمت خیلی کمتری آن را فروختم. سپس دو متهم دیگر در جایگاه قرار گرفتند آنها هم اتهام آدم ربایی را رد و به خاطر سرقت‌هایی که انجام داده بودند هم درخواست بخشش کردند.

در پایان جلسه دادگاه، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قرارداد الجزایر علی شمقدری قتل عام صبرا و شتیلا مکانیسم ماشه توافق اسرائیل و بحرین حیران ادعا شاکی متهم انگشتر قرارداد الجزایر علی شمقدری قتل عام صبرا و شتیلا مکانیسم ماشه توافق اسرائیل و بحرین حیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان، سرهنگ حسن بژندی فرمانده انتظامی منوجان در این باره گفت: در پی  ۲ فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و همچنین طلا و جواهرات یک شهروند در حوزه بخش آسیمنون، ماموران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی هویت سارقان مسلح  را شناسایی کردند.

سرهنگ حسن بژندی افزود: در ادامه ماموران پلیس آگاهی، پلیس اطلاعات و پاسگاه انتظامی بخش آسیمنون با تکمیل اقدامات اطلاعاتی سه سارق را شناسایی و در عملیاتی یکی از آنان را دستگیر کردند که از این متهم یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی، گردن بند طلا، یک دستگاه شماره کوب برای تغییر ارکان موتورسیکلت،  ۵۰۰ متر سیم کابل مخابراتی و لاشه احشام سرقتی کشف شد.

 وی با اشاره به کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی و اعتراف متهم به ۱۱ فقره سرقت گفت: این فرد برای انجام تحقیقات بیشتر تحت نظر بوده و دستگیری همدستانش با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.

منوجان در منتهی الیه جنوب غربی استان کرمان و نزدیکترین شهرستان به استان هرمزگان است؛ شهر منوجان حدود ۳۹۰ کیلومتر با مرکز استان کرمان فاصله دارد.

دیگر خبرها

  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • پلیس مانع فروش سکه‌های دوره اشکانی شد
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • هوشیاری پلیس فسا مانع از فروش سکه‌های دوره اشکانی شد
  • دستگیری سه سارق به عنف در شهرستان اهر
  • دستگیری سارقان به عنف در اهر
  • سارق چهار میلیارد تومانی طلای منازل در کمند پلیس کرمان
  • ۲ سارق در خرمشهر دستگیر شدند