Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-مشکلات رنگین پوستان آمریکایی در مبارزه با کووید-۱۹ ناشی از دهه‌ها سیاست نژادپرستانه در این کشور است.

خبرگزاری - مطالعه اخیر دانشگاه پنسیلوانیا نشان می‌دهد که نیمی از جوامع کم درآمد در آمریکا فاقد تخت «آی سی یو»، هستند.

این در حالی است که آمریکا بیش از ۶ ماه است که با بیماری کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند و بیش از ۲۰۰ هزارجان باخته ناشی از این ویروس را ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «واشنگتن پست»، کمبود تخت «آی سی یو»، در اقشار کم درآمد تنها بخشی از یک الگوی ناراحت کننده بزرگتر در آمریکاست؛ سرمایه گذاری آمریکا در بخش درمان بسیار کمتر از نیاز بوده است.

در آمریکا به ازای هر هزار نفر ۲.۹ تخت بیمارستانی وجود دارد؛ این در حالی است که این عدد برای ایتالیا ۳.۱، برای چین ۴.۳ و برای ژاپن ۱۳ است.

این سطح از کمبود تخت‌های بیمارستانی بیش از همه اقشار کم درآمد، به ویژه سیاه پوستان را تحت تاثیر قرار داده است.

تنها در ایالت جورجیا، سیاه پوستان بیش از ۸۰ درصد از بستری شدگان در بیمارستان‌ها بر ویروس کووید -۱۹ را تشکیل داده اند.

این‌ها همه به خاطر این است که دولت آمریکا در اتخاذ سیاست‌های مناسب برای حفاظت از تاثیر پذیرترین قشر آمریکا شکست خورده است.

بر اساس آمارها، ویروس کرونا، جان جوانان سیاه پوست، لاتین تبار و سرخپوست‌ها را بیش از سفیدپوستان می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:  کرونا و آسیب پذیری سیاه پوستان و اقلیت‎ها در آمریکا کرونا و تبعیض نژادی در آمریکا؛ لاتین تبارها زیر فشار توهین‌ها و آزار‌های کلامی

از ماه فوریه تا جولای، ۳۹۱ هزار و ۸۱۴ جوان زیر ۲۱ سال در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شدند؛ از این تعداد ۱۲۱ نفر جان خود را از دست دادند.

بیش از سه چهارم کشته شدگان زیر ۲۱ سال، مربوط به سیاه پوستان، لاتین تبار‌ها و سرخپوستان بودند؛ این درحالی است که این افراد تنها ۴۱ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

مرگ و میر‌های نامتناسب در میان جوانان آمریکا، نابرابری‌های همه گیری ویروس کرونا را که در بزرگسالان وجود دارد، منعکس می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد که مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در میان رنگین پوستان زیر ۶۵ سال نسبت به سفید پوستان نزدیک دو برابر است.

از جوانان و نوجوانان جان باخته ناشی از ویروس کرونا در آمریکا، ۴۵ درصد را لاتین تبارها، ۲۹ درصد را سیاه پوستان و ۴ درصد را سرخپوستان تشکیل می‌دهند.


انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا در آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا حوادث بین الملل کرونا در آمریکا سیاه پوستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟

آبله، بیماری که تنها در قرن بیستم باعث مرگ ۵۰۰ میلیون نفر در جهان شد، تنها بیماری انسانی است که ریشه‌کن شده است.

به گزارش ایسنا، با این حال، یک گزارش جدید با عنوان «وضعیت مقابله با آبله در آینده» از آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی (NASEM) استدلال می‌کند که ایالات متحده و جامعه جهانی باید برای بازگشت آبله آماده شوند.

بر اساس داده‌های این گزارش، آبله ممکن است از راه‌های مختلف به جامعه جهانی بازگردد و شیوع یابد. این گزارش همچنین بیان می‌کند آماده‌سازی در برابر بازگشت آبله و به منظور جلوگیری از گسترش سایر بیماری‌های ناشی از ویروس‌ها در یک خانواده مانند ویروس ام پاکس (آبله میمونی) که در سال ۲۰۲۲ شیوع جهانی پیدا کرد و همچنان نیز یک نگرانی بهداشتی است، کلیدی است.

به گفته متخصصان، واکسن‌ها و دارو‌های آبله نیز اثربخشی و پتانسیل‌هایی را برای پیشگیری و درمان آبله میمونی و سایر ویروس‌ها در خانواده ویروس آبله دارند و این نیز به نوبه خود دلیل مهم دیگری است که ما باید به تحقیق در مورد ویروس‌های آبله ادامه دهیم و اقدامات متقابل پزشکی از جمله راه‌های تشخیص و واکسن‌ها را توسعه دهیم.

حتی یک مورد شیوع آبله یک مسئله جهانی بزرگ خواهد بود، بنابراین ما باید هوشیار باشیم. دانشمندان و متخصصان پزشکی همچنین باید بدانند که علائم آبله بسیار شبیه به بیماری‌هایی مانند آبله میمونی است که اخیراً شایع شده است. اگر شیوع آبله وجود داشته باشد، باید سریعاً آن را تشخیص دهیم.

آخرین نمونه طبیعی ویروس آبله در اکتبر ۱۹۷۷ تشخیص داده شد و سازمان جهانی بهداشت ریشه‌کن کردن بیماری را با انجام عمل پیشگیری آبله‌کوبی «از سطح زمین» در ۱۹۸۰ تأیید و آن را به تنها بیماری انسانی ریشه کن شده تبدیل کرد.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • فریبکاری در دنیای ویروس‌ها!
  • ویروس‌ها هم کلاهبرداری می‌کنند
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • ویروس‌ها هم کلاهبرداری می‌کنند!
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • کاهش کمبود‌های دارویی به ۱۱۲ قلم
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • «استانداردسازی» حلقه مفقوده در نظام آموزش و پرورش
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش