Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه آمریکایی اذعان کرد که تشدید اقدامات اخیر دونالد ترامپ علیه ایران بخشی از راهبرد انتخاباتی او در آستانه انتخابات ۱۳ آبان است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، تارنمای پولیتیکو روز شنبه در مطلبی تحلیلی درخصوص تقلای دونالد ترامپ برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران و اجرای طرح موسوم به مکانیسم ماشه نوشت : به رغم جار و جنجال‌های ترامپ در مورد توافق‌نامه‌های صلح میان امارات و بحرین با اسرائیل، هنوز بیشتر وعده‌های بزرگ او در حوزه سیاست خارجی از جمله توافق هسته ای با کره‌شمالی، سرنگون کردن دولت نیکلاس مادورو در ونزوئلا و حصول یک توافق بهتر با ایران عملی نشده است و این درحالی است که تنها چند هفته دیگر به انتخابات آمریکا باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مطلب پلتیکو آمده است: وندی شرمن که هدایت تیم مذاکره‌کننده آمریکا در توافق هسته‌ای با ایران را در سال ۲۰۱۵ برعهده داشت، اخیرا طی اظهارنظری گفت که واشنگتن توانایی حقوقی برای حرکت رو به جلو با تحریم‌ها را ندارد چون ترامپ اعلام کرده آمریکا از برجام خارج شده است.

شرمن افزود: مقامات دولت ترامپ از بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران سخن می‌گویند اما بیشتر کشورها نسبت به اقدامات دولت ترامپ در این زمینه بی‌توجه هستند.

جو بایدن نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا نیز گفته است: به تهران پیشنهاد یک مسیر معتبر و قابل اعتماد برای بازگشت به سوی دیپلماسی خواهم داد. اگر ایران به پایبندی کامل و جدی نسبت به توافق هسته‌ای بازگردد، آمریکا نیز بار دیگر به برجام می پیوندد.

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ کشورش را از برجام خارج کرد و به مشارکت واشنگتن در این توافق پایان داد. او سپس همه تحریم‌های رفع شده به واسطه این توافق را علیه ملت ایران بازگرداند؛ اقدامی که خلاف قوانین بین‌المللی و نقض صریح قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در تأیید برجام بود.
در ماه‌های اخیر آمریکا تلاش کرد تا تحریم تسلیحاتی ایران را که ماه اکتبر به پایان می‌رسد، در شورای امنیت تمدید کند اما این تلاش با شکست مواجه شد. در همین حال، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا مدعی است که واشنگتن، مکانیسم ماشه در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را با نامه‌ای که ماه گذشته به این شورا داد، فعال کرده است. اما کشورهای اروپایی به همراه چین و روسیه و همچنین ریاست این شورا تأکید کردند که مکانیسم ماشه فعال نشده است؛ زیرا ایالات متحده دیگر مشارکت‌کننده برجام به شمار نمی‌رود.

برخی رسانه‌های غربی گزارش داده‌اند که رییس جمهوری آمریکا قصد دارد فرمانی اجرایی صادر کند که بر اساس آن، وی می‌تواند مجازات‌هایی را علیه هر کسی که تحریم تسلیحاتی متعارف علیه ایران را نقض کند، اعمال کند.
این در حالی است که سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کردند که تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها فاقد «تأثیر قانونی» است و تعلیق تحریم‌ها بعد از ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) نیز ادامه خواهد یافت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترامپ پولیتیکو شورای امنیت علیه ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)

محمدجواد ظریف، وزیر پیشین امور خارجه:شرایط ژئوپلیتیکی نباید زندان و جبری برای کشورها ایجاد کند. 

تا زمانی که درها از سوی ایران روی غرب بسته باشد،  حتماً روسیه و چین احساس می‌کنند تنها کنشگر در این حوزه هستند و منافعشان را بر ما تحمیل می‌کنند، بدون اینکه منافع ما را در نظر بگیرند. 

آقای ترامپ از من برای مذاکره چندین بار دعوت کرد و ما اجازه برای مذاکره نداشتیم.  

یک پیشنهاد با توافق حاکمیتی ایران به آقای پوتین برای انتقال به آقای ترامپ داده شد. 

برجام امروز اصلاً شرایط خوبی ندارد و امروز شرایط بازگشت به برجام بسیار دشوارتر از دوران آغاز ریاست جمهوری آقای بایدن است. 

ما در جنگ غزه خیلی بهتر از جنگ اوکراین عمل کردیم.

 

منبع:اقتصاد آنلاین

 

 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ماهیگیری ظریف و همسرش (فیلم) روایت جواد ظریف از نقشه اسرائیل برای جنگ بزرگ بین ایران و آمریکا (فیلم) ببینید | ظریف: اینکه دانشجو بتواند حرفش را بزند نشانه قدرت ما است، نه ضعف

دیگر خبرها

  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • ۸ بار درخواست ملاقات از طرف ترامپ داشتم | از اسنپ‌بک استفاده می‌کرد کار خیلی سخت‌ می‌شد | دو شرط ترامپ برای بازگشت به برجام چه بود؟