Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@20:29:55 GMT

نگاهی به اقدامات توسعه بخش دولت در شهرستان ساوه

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۲۲۴۱

نگاهی به اقدامات توسعه بخش دولت در شهرستان ساوه

با اینکه گردش مالی در این شهرستان رقمی قابل توجه و شاید معادل برخی استانهای کشور است اما نگاهی به زیرساخت های این شهرستان چه در حوزه شهرها و چه بخش خدمات عمومی نشان می دهد که متناسب با ثروت و سامانی که این دیار آن بهره مند است، توسعه یافتگی را شاهد نیستیم.

در دوران دولت تدبیر و امید فعالیت های چشمگیری برای تغییر سیمای شهر ساوه با اقداماتی از قبیل ساماندهی ۱۷ سکونتگاه غیررسمی، ارتقای زیرساخت های حمل و نقل جاده ای و احداث خط ریلی، ایجاد صنایع مولد و رفع مشکلات واحدهای راکد، تمرکز بر رفع مشکلات حوزه آب، برق و زیرساخت های ارتباطی و همچنین بخش فرهنگی انجام شد و بسیاری از طرح ها هم در دست اجرا قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ساوه در نشستی سه ساعته با خبرنگاران اقدامات و خدمات دولت در زمینه توسعه این شهرستان را تشریح کرد.

«علی میرزایی» با قدردانی از تلاش رسانه ها و بازتاب مسایل و مشکلات این شهرستان با نگرش همراهی و بدون حاشیه، گفت:خبرنگاران ساوه نسبت به انعکاس رویدادهای و مشکلات شهرستان بسیار با احساس مسئولیت عمل می کنند و به روند پیشرفت امور کمک می کنند.

وی افزود:رسانه ها نباید روابط عمومی ادارات باشند و باید علاوه بر بیان عملکردها انتقاد درست و خیرخواهانه هم داشته باشند.

به گفته او، مردم مطبوعات را زبان گویای خود می دانند و فعالیت خبرنگاران در رسانه های مجازی فرصتی ارزشمند محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد:مسئولان هم باید نقاط ضعف خود را بپوشانند و درک کنند که نقد و چالش های خبرنگاران برای روند پیشرفت و اعتلای توسعه بسیار موثر است و در ساوه هم باید از این ظرفیت بهره بگیریم و همه مدیران هر چند ماه یکبار شرح وظایف و عملکرد خود را ارائه کنند.

فرماندار ساوه اظهار داشت:در مدت فعالیتم نسبت به توسعه زیرساخت های فرهنگی و اجرای پروژه هایی که نیاز اصلی مردم شهر و روستا بود با کمک مجموعه دستگاهها، نماینده مردم در مجلس و کمک های استان و مراجع کشوری اقدامات موثری انجام شد که بخش بزرگی از آنها متاثر از مطالب رسانه ها بود.

وی ادامه داد:در حوزه بهداشت و درمان و توسعه زیرساخت های آن در کوتاه مدت اقداماتی از قبیل ایجاد بخش آی. سی. یو ویژه بیماران بدحال، احداث اورژانس بیمارستان شهید مدرس، تامین برخی تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی و آزمایشگاهی به خصوص در دوران شیوع کرونا اجرایی شد.

وی همچنین کلنگزنی بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی ساوه را با توجه به افزایش جمعیت و نیاز مبرم شهر به چنین مرکز درمانی از دیگر اقدامات دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: ساخت این بیمارستان می تواند فضایی مدرن برای جبران نیازهای شهرستان باشد.

میرزایی گفت:در حوزه آموزش و پرورش نیز با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی شهرستان ساوه و احساس نیاز به ایجاد فضاهای جدید آموزشی اقدامات چشمگیری در ساخت مدارس جدید به عمل آمد.

وی افزود: اکنون ساوه در زمینه ساخت مدارس خیرساز در استان مرکزی رتبه برتر را دارد و اخیرا نیز با رایزنی و تلاش های به عمل آمده، ۲ قطعه زمین برای ساخت مدرسه در اختیار خیرین ساوجی قرار گرفته است.

وی همچنین احیاء و بازسازی اردوگاه دانش آموزی در روستای «جوشقان» بهش نوبران را از دیگر فعالیت های در دستور کار عنوان کرد و گفت: در حال هماهنگی با خیران هستیم تا این اردوگاه را تکمیل و مورد استفاده قرار دهیم.

وی گفت: در حوزه ورزش و زیرساخت های آن نیز با توجه به صعود خوشه طلایی در سال گذشته به لیگ دسته اول فوتبال ایران و آماده نبودن مجموعه ورزشی شهید چمران، موفق شدیم با کمک وزارت ورزش و جوانان، استاندار مرکزی و اهتمام شهرستان این ورزشگاه را بازسازی و برای میزبانی تیم ساوه آماده کنیم.

فرماندار ساوه افزود: سفر معاونین و مسئولان وزارت ورزش و جوانان به ساوه در سه سال اخیر باعث شد کمک هایی به توسعه زیرساخت های ورزشی شهرستان به خصوص ساخت چمن مصنوعی مجموعه ورزشی فجر، کلنگزنی استخر ویژه بانوان و احداث سالن های چند منظوره و زمین های چمن مینی فوتبال در برخی روستاها شود.

وی اظهار داشت:یک سالن ورزشی هم در خیابان ۲۲ بهمن در حال راه اندازی است که به حوزه آموزش و پرورش واگذار می شود.

به گفته فرماندار ساوه، با توجه به گرانی مسکن و مغازه در این شهر بعد از چندین سال مجوز ساخت شهرک صنوف اخذ شد که با تکمیل آن چند هزار شغل و مغازه آلاینده و مزاحم از شهر به این منطقه منتقل خواهد شد و سبب ایجاد فرصت های جدید شغلی و نیز بهبود سیما و منظر شهری می شود.
وی افزود: نسبت به توقف وسایل نقلیه سنگین و کامیون در درون شهر ساوه حساس هستیم و برای رفع این مشکل ایجاد چندین پارکینگ مدنظر است که یکی از این مراکز با امکانات اطفای حریق، سرویس بهداشتی و نگهبان با ظرفیت ۲۰۰ تریلی آماده پذیرش است و به زودی جلسه نرخ گذاری آن آغاز و از بهمن کار انتقال کامیون ها از سطح شهر به این پارکینگ را اجرا خواهیم کرد.
میرزایی گفت: تلاش می کنیم کمربندی های شهر را هرچه زودتر تکمیل و بهره برداری کنیم تا تردد ماشین آلات سنگین از درون شهر قطع شود و باعث آرامش ساکنان ساوه شود.
وی افزود: روند احداث کمربندی ها و کنارگذر شمالی ساوه مطلوب است و پیش بینی می کنیم که تا ۲۲ بهمن این پروژه ها و همچنین پارکینگ های مخصوص کامیون و ماشین آلات سنگین را به بهره برداری برسانیم.
وی با قدردانی ار گزارش اخیر ایرنا با عنوان «از هواشناسی جدید ساوه چه خبر؟»، اظهار داشت: پروانه ساخت ایستگاه هواشناسی از سوی شهرداری صادرشده که با اجرای آن امکان محاسبه برق مشترکان شهر ساوه با تعرفه گرمسیری همانگونه که در شهر قم اجرا شده،  میسر خواهد بود.
فرماندار ساوه در مورد مدیریت توزیع آب سد الغدیر، نیز گفت: در ۲ سال اخیر که با بارش های مناسب سد الغدیر با حجم ۲۷۶ میلیون مترمکعب سرریز و تکمیل شد، با همکاری سایر ارگان های ذیریط ضمن جلب رضایت کشاورزان، نیاز آب شرب شهر ساوه را نیز از محل این سد تامین کردیم و بسیاری از چاه های آب منطقه به دلیل وجود آب سد از سوی کشاورزان و بهره برداران خاموش شد که به ذخیار زیرزمینی آب دشت مرکزی کمک شایانی کرد.

وی همچنین نصب کنتور هوشمند بر روی ۲۵ درصد از چاههای کشاورزی شهرستان ساوه را از دیگر اقدامات موثر و گامی مهم در پایداری منابع آبی و مصرف بهینه عنوان کرد.
فرماندار ساوه همچنین از برنامه کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال مثمر شامل اقلامی چون زیتون و انار در سطح شهر ساوه برای سال جاری خبر داد و گفت: جنگلکاری با کاشت درختان مناسب در حاشیه کمربندی های جدید را هم در دستور کار داریم تا با ایجاد کمربندی سبز از ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده شهر جلوگیری کنیم.
وی در مورد تعیین تکلیف پیاده راه خیابان امام شهر ساوه که در سالهای اخیر مورد مناقشه و بحش کارشناسان، مردم و اهالی رسانه بوده است، گفت: برای پیاده راه قرار است شهرداری طرحی ارائه و مشخص کند که آیا این مسیر ماهیتی پیاده راهی دارد یا خیابان؟ چرا که در صورت بروز تصادف نمی دانیم عابر مقصر است یا وسیله نقلیه؟
وی افزود: اگر این مسیر، خیابان است باید تردد دوطرفه باشد و آبنما و مبلمان هم جمع شود و اگر پیاده راه تلقی می شود باید عبور خودرو از آن قطع شود بنابراین قرار است در جلسه بعدی شورای ترافیک، تکلیف این مساله برای همیشه مشخص شود.
وی همچنین از رئیس شورای شهر ساوه درخواست کرد که جایگاهی برای حضور خبرنگاران در نشست های این نهاد تعیین و مصوبات نیز رسانه ای شود.
فرماندار ساوه همچنین بر ایجاد شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان در آینده نزدیک تاکید کرد و گفت: هم افزایی و تعامل روابط عمومی ها و آگاه سازی آنان نسبت به وظایفی که در قبال شهروندان و رسانه ها دارند می تواند از کارکردهای موثر این تشکل باشد که لازم است پس از تعیین ساز و کارهای تشکیل آن، به صورت منظم جلسات آن نیز برگزار شود.

وی با اشاره به درخشش تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه در لیگ دسته اول سال گذشته و داشتن شانس صعود به لیگ برتر تا آخرین هفته این رقابت ها، اظهار داشت: همه اهتمام و تلاش ما بر صعود این تیم در رقابت های امسال به لیگ برتر است و در این راستا حمایت های لازم را به عمل خواهیم آورد.

برچسب‌ها ساوه توسعه ایران توسعه اقتصادی مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه توسعه ایران توسعه اقتصادی مدیریت شهری ساوه توسعه ایران توسعه اقتصادی مدیریت شهری اخبار کنکور فرماندار ساوه پیاده راه رسانه ها شهر ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۲۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان نوشهر

بهنام کاووسی سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نوشهر گفت: عملیات خط کشی محور کجور این شهرستان به طول ۲۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان انجام شد.

او افزود:این اداره به منظور افزایش ایمنی محور‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بخصوص در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات اجرای خط کشی را در سطح محور‌های این استان در دستور کار خود قرار داد.

کاووسی به اقدامات ایمن سازی این اداره در سطح محور‌های تحت پوشش خود اشاره کرد و گفت: اقدامات ایمن سازی از قیبل تامین روشنایی و رفع خاموشی، پاکسازی و زیبا سازی حریم راه‌ها، شانه سازی، رنگ آمیزی پایه‌های تابلو و نرده‌های پل، آشکار سازی نقاط پر تصادف، نصب انواع علائم اخطاری قوس، مسیرنما و خطر نما، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل، ساماندهی و افزایش اثر بخشی علایم در طول محور‌ها تنها بخشی از اقدامات ایمن سازی این اداره می‌باشد.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نوشهر در ادامه افزود: پیگیر اجرای عملیات خط کشی در دیگر محور‌های این شهرستان نیز هستیم.

از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی موجود در مازندران مقدار ۶۵۷ کیلومتر در نوشهر قراردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است
  • تخلیه سه روستای جنوب کرمان!
  • اختصاص ۹۱ میلیارد تومان برای تملک بنا‌های تاریخی در سال ۱۴۰۲
  • خط کشی ۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن
  • اقدامات سیستمی و سامانه ای موجب تسریع در پیشبرد برنامه های تحولی بانک توسعه تعاون است
  • تحقق ۴۲۰۰ میلیار از مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی
  • خط کشی ۲۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان نوشهر
  • ۴۷ میلیارد ریال وام به هنرمندان صنایع دستی ساوه پرداخت شد
  • کوبا نسبت به اقدامات ضدانسانی رژیم صهیونیستی هشدار داد
  • ریزش آوار در مرغداری جاده ساوه - بوئین زهرا یک کشته برجا گذاشت