Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساچز قیمت نفت خام برنت را در پایان سال جاری میلادی ۴۹ دلار و تا سه ماهه سوم ۲۰۲۱ ، ۶۵ دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرده است.

به گزارش پول نیوز  به نقل از اویل پرایس، بانک سرمایه گذاری گلدمن ساچز نسبت به قیمت نفت خوشبین است و انتظار دارد بازار نفت در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی سه میلیون بشکه در روز کسری داشته باشد و قیمت نفت خام برنت تا پایان 2020 تا 49 دلار در هر بشکه افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفت برنت در اولین ساعات روز جمعه 43 دلار در هر بشکه معامله شد.

 

تحلیلگران گلدمن در جدیدترین گزارش خود آورده اند بازار نفت در حال حاضر با کسری مواجه هست. این بانک قیمت نفت خام برنت را در پایان سال جاری میلادی 49 دلار و تا سه ماهه سوم 2021 ، 65 دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرده است.

 

گلدمن در اوایل همین ماه پیش بینی کرده بود قیمت نفت خام برنت در سه ماهه سوم سال آینده میلادی به 65 دلار در هر بشکه می‌رسد ولی 2021 را با 58 دلار به پایان می‌رساند.

 

این بانک سرمایه گذاری همچنین انتظار دارد قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تا سه ماهه سوم 2021 به 55.88 دلار در هر بشکه برسد. پیش بینی قبلی این بانک برای نفت خام آمریکا 51.38 دلار در هر بشکه بود.

 

تحلیلگران گلدمن می گویند:«احتمال زیادی وجود دارد که واکسن کرونا از ابتدای فصل بهار سال آینده در اختیار همه قرار بگیرد و به این ترتیب از رشد اقتصاد جهان و تقاضا برای نفت مخصوصا سوخت هواپیما حمایت می شود».

گروه ویتول، بزرگترین تاجر مستقل نفت جهان، هم انتظار دارد ذخایر نفت خام در ادامه سال جاری میلادی رو به کاهش رود ولی رقبای این شرکت و سایر تحلیلگران افزایش عرضه نفت در بازار را پیش بینی می کند.

راسل هاردی، مدیرعامل گروه ویتول طی مصاحبه‌ای گفت:« ذخایر جهانی نفت حدود 300 میلیون بشکه از اوج 1.2 میلیارد بشکه در اوایل تابستان کاهش یافته است و انتظار می رود بین سپتامبر تا ماه دسامبر سال جاری 250 تا 300 میلیون بشکه دیگر هم پایین بیاید».

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز بانک سرمایه گذاری کروناویروس نفت خام بازار نفت قیمت نفت خام برنت سال جاری میلادی دلار در هر بشکه سه ماهه سوم پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، راشاتودی در گزارشی نوشت: هر دو شاخص نفت خام در معاملات اولیه بعد از حمله رژیم صهیونیستی بیش از ۳ دلار در هر بشکه افزایش یافتند. تا ساعت ۱۲:۰۰ به وقت گرینویچ، معاملات آتی نفت خام برنت برای تحویل در ژوئن ۰.۵۰ دلار کاهش یافت و به ۸۶.۶۳ دلار در هر بشکه رسید. قرارداد ماه می‌برای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) ۰.۴۳ دلار یا ۰.۵۲ درصد کاهش یافت و به ۸۲.۳۰ دلار در هر بشکه رسید.

یک مقام ارشد آمریکایی در مصاحبه با‌ ای بی سی نیوز مدعی شد که رژیم صهیونیستی در بامداد روز جمعه به خاک ایران حمله ضعیف کرده است. الجزیره گزارش داد که تلویزیون دولتی ایران نیز این حملات را تایید کرده و پدافند هوایی فعال شده است. در این رابطه پرواز‌ها در چندین منطقه از جمله تهران و اصفهان به حالت تعلیق درآمد.

افزایش قیمت نفت توسط تحلیلگران به عنوان یک واکنش بدیهی بازار به نگرانی‌های فزاینده در مورد تشدید مجدد خصومت‌ها بین اسرائیل و ایران تلقی می‌شود.

کلوین وانگ، تحلیلگر OANDA در سنگاپور، به رویترز گفت: «تبدیل ریسک ژئوپلیتیکی به یک محیط پرخطر در این مقطع با افزایش خطر اختلال در عرضه نفت حداقل در کوتاه‌مدت موجب افزایش حق بیمه می‌شود».

در اوایل این هفته، کارشناسان انرژی در بانک آمریکا هشدار دادند که یک جنگ همه جانبه بین رژیم صهیونیستی و ایران، که به طور اجتناب ناپذیری بر زیرساخت‌های انرژی تأثیر می‌گذارد و عرضه نفت خام ایران را مختل می‌کند، موجب می‌شود قیمت نفت خام بین ۳۰ تا ۴۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

افزایش تنش در منطقه همچنین می‌تواند کشتیرانی از طریق تنگه هرمز بین عمان و خلیج فارس را به خطر بیندازد. توجه به این نکته ضروری است که حدود یک پنجم کل عرضه نفت جهان از این مسیر حیاتی کشتیرانی عبور می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان