Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی عهد ابوظبی و رئیس جمهور فرانسه دیروز در تماس تلفنی با یکدیگر درباره توافق عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی و مسایل مربوط به منطقه رایزنی کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری دولتی امارات، «محمد بن زاید آل نهیان» ولی عهد ابوظبی و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز شنبه با یکدیگر به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف اماراتی و فرانسوی درباره مسایل مشترک در منطقه غرب آسیا و تلاش‌های دو کشور برای حمایت از صلح در منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

بن زاید و ماکرون در این تماس تلفنی همچنین به اهمیت توافق سازش که امارات و رژیم صهیونیستی آن را هفته گذشته در کاخ سفید و با وجود مخالفت‌های بین‌المللی امضا کردند، پرداختند.

انتهای پیام

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل امانوئل ماکرون اخبار امارات اسرائیل امانوئل ماکرون اخبار امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با اسماعیل هنیه در تهران

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی ‎حماس که در رأس هیئتی به تهران سفر کرده است، امروز با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی ‎حماس که در رأس هیئتی به تهران سفر کرده است، امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.؛امیرعبداللهیان پیروزی‌های میدانی و سیاسی مقاومت در ‎فلسطین و نوار ‎غزه را تبریک گفت و اظهار کرد: علیرغم شرایط بسیار سخت و دردناک در نوار غزه، پیروزی‌های زیادی نصیب مردم و مقاومت فلسطین شده است.

وی با اشاره به قطعنامه مصوب دیروز در شورای امنیت سازمان ملل، آن را اقدامی دیرهنگام و در عین حال مثبت و یک پیروزی سیاسی برای ملت فلسطین در نتیجه پایداری، صبر و استقامت آنان و صلابت قهرمانانه نیروهای مقاومت فلسطین در میدان نبرد و نیز حمایت افکار عمومی و ملت‌های جهان از فلسطین دانست.

وزیر امور خارجه سفر هنیه به تهران در پی پیروزی‌های میدانی و نیز سیاسی مقاومت و در آستانه روز جهانی قدس را حائز اهمیت دانست و گفت: قطعاً گرامیداشت و فعالیت‌های روز قدس امسال متفاوت و باشکوه‌تر از سال‌های قبل خواهد بود.

امیرعبداللهیان ادامه داد: رژیم صهیونیستی به رغم جنایات بی‌سابقه و بی‌شمار علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه غربی، به هیچیک از اهداف راهبردی و اعلام شده خود دست نیافت و آمریکا و متحدان نیز به رغم حمایت‌های تمام عیار خود از رژیم صهیونیستی، نتوانستند اهداف خود را عملی کنند و آن‌ها امروز باور دارند که حذف حماس و مقاومت از غزه و از صحنه فلسطین یک خیال و ایده دست‌نیافتنی است.

وی با اشاره به عمق و حجم جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه و ملت مظلوم فلسطین در شش ماهه اخیر گفت: اگر فرمایشات مقام معظم رهبری مورد توجه کشورهای اسلامی قرار می‌گرفت و شریان‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی قطع می‌شد، قطعاً از میزان شهدای غزه و ویرانی‌های آن بسیار کم می‌شد.

اسماعیل هنیه نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، دولت، ملت و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از ملت و مقاومت فلسطین گفت: به رغم تداوم جنایات وحشیانه و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی، اما مقاومت و ملت فلسطین همچنان استوار و مستحکم ایستاده‌اند.

هنیه با تبیین مراحل چندگانه عملیات و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در شش ماهه اخیر گفت: آن‌ها سه هدف اساسی شامل نابودی حماس و مقاومت، آزاد کردن اسرای صهیونیست و کوچاندن مردم نوار غزه به سمت صحرای سینا داشتند که معنای واقعی آن تغییر واقعیت‌های سیاسی، امنیتی و جمعیتی نوار غزه بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: صهیونیست‌ها برای تحقق اهداف خود اقدامات و جنایات مختلف و وحشیانه‌ای شامل کشتار جمعی شهروندان و زنان و کودکان، تخریب گسترده و سازمان یافته، محاصره کامل نظامی و گرسنگی دادن مردم و ساکنان نوار غزه را در پیش گرفتند که نتیجه این اقدامات حدود ۱۰۰ هزار شهید، مجروح، مفقود و جانباز، تخریب کلی و جزئی حدود ۶۰ درصد نوار غزه و آواره کردن حدود ۱ و نیم میلیون نفر به سمت رفح بود، اما با تأکید می‌گویم که دشمن به رغم همه جنایت‌ها نتوانست به هیچیک از اهداف خود دست یابد و امروز مظاهر شکست دشمن در سطوح میدانی، سیاسی و بین‌المللی یکی پس از دیگری در حال هویدا شدن است.

وی تأکید کرد: صهیونیست‌ها توقف جنگ را یک شکست راهبردی برای خود و اولین نتیجه آن را سقوط نتانیاهو می‌دانند و آمریکا نیز به رغم لفاظی‌ها، هیچ تغییر راهبردی در مواضع خود و حمایت از رژیم صهیونیستی نداده است.

اسماعیل هنیه خواستار اقدام جدی‌تر و مؤثرتر کشورهای اسلامی و سازمان همکاری اسلامی و ایجاد یک حرکت مؤثر بین‌المللی بمنظور حمایت از ملت فلسطین و ایجاد بازدارندگی در مقابل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین شد.

هنیه تأکید کرد قدس و مسجدالاقصی محور اصلی مسئله فلسطین است و روز قدس امسال به‌عنوان یادگار امام خمینی (ره) در شرایطی فرا می‌رسد که تهدیدات رژیم صهیونیستی علاوه بر ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی، علیه ‎مسجدالاقصی نیز تشدید شده و ما امیدواریم که روز قدس امسال یک روز تاریخی در حمایت از فلسطین و مسجدالاقصی باشد.

کد خبر 739488

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی استاندار خراسان رضوی با والی هرات
  • پیگیری تشکیل کمیته معاونین اقتصادی استانداران هرات و خراسان رضوی
  • رفت و آمد کامیون‌های ایرانی از هرات تسهیل می‌شود
  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • چرا در یک قدمی توافق «فرصت توافق» سوخت شد؟ / تحولات منطقه و جهان به کدام سمت می‌رود؟ / چه خواهد شد؟
  • گفت‌وگوی تلفنی استاندار خراسان رضوی با والی هرات برای تسهیل رفت و آمد کامیون‌های ایرانی
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با اسماعیل هنیه در تهران
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و بورل
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا/ بورل: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای همچنان از اولویت های اتحادیه اروپاست