Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم فوتبال پورتو نخستین دیدار فصل جدید لیگ برتر پرتغال را با برتری سه بر یک مقابل براگا پشت سرگذاشت. «مهدی طارمی» در دقیقه ۸۷ وارد زمین شد و بلافاصله با حرکتی عالی برای پورتو پنالتی گرفت.

به گزارشگروه ورزشی خبرگزاری آنا، بامداد یکشنبه در هفته نخست لیگ برتر پرتغال، پورتو مدافع عنوان قهرمانی در ورزشگاه «دراگائو» از براگا میزبانی کرد و در حالی‌که یک گل عقب بود به برتری سه بر یک دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا «کاسترو» در دقیقه ۲۱ برای میهمان گلزنی کرد اما پیش از اتمام نیمه نخست «سرجیو اولیویرا» گل تساوی را به ارمغان آورد و سپس «آلکس ته‌یس» از روی نقطه پنالتی حساب کار را دو بر یک به سود پورتو تغییر داد.

«مهدی طارمی» آقای گل فصل گذشته لیگ پرتغال که اخیرا به پورتو ملحق شده است در این دیدار نیمکت‌نشین بود، اما در دقیقه ۸۷ به جای «خسوس کرونا» وارد زمین شد و خیلی زود توان خود را اثبات کرد.

وی با اولین توپی که دریافت کرد با حرکتی انفرادی وارد محوطه جریمه حریف شد و در ادامه مدافع براگا او را با خطا سرنگون کرد تا داور اعلام پنالتی کند. با این اوصاف مهاجم تیم ملی ایران در همان سه دقیقه‌ای که از سوی «کونسیسائو» سرمربی پورتو فرصت بازی کرد، شایستگی خود را نشان داد.

«الکس ته‌یس» کاپیتان برزیلی پورتو که در آستانه انتقال به منچستریونایتد قرار دارد، پشت توپ ایستاد و گل خود و سوم تیمش را به ارمغان آورد تا مدافع عنوان قهرمانی، کارش را در فصل جدید با برتری آغاز کند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: مهدی طارمی تیم فوتبال پورتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود زودهنگام فوتبال ایران به دور دوم مقدماتی جام جهانی | زمین عشق آباد علیه پیروزی پرگل

به گزارش همشهری آنلاین دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان از دور برگشت مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در ورزشگاه کپه داغ برگزار شد که نیمه اول این دیدار با برتری یک بر صفر ایران به پایان رسید.

بازی رفت دو تیم با برتری پنج بر صفر شاگردان امیر قلعه نویی در ورزشگاه آزادی به پایان رسید. تیم ملی ایران با ازبکستان، هنگ‌کنگ و ترکمنستان در گروه E مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ همگروه است که در نخستین بازی مقابل هنگ‌کنگ به برتری چهار بر صفر رسید و سپس در تاشکند مقابل ازبکستان به تساوی ۲ بر ۲ رسید.

ترکمنستان هم این رقابت‌ها را با شکست ۳ بر یک مقابل ازبکستان آغاز کرد و در دومین دیدار خود موفق به کسب تساوی ۲ بر ۲ در خانه هنگ‌کنگ شد. یوزها با برتری در این دیدار می‌توانند صعودشان به مرحله بعدی را قطعی کنند.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۰: ارسال رامین رضاییان در محوطه جریمه با ضربه سر محمد محبی همراه شد که توپ با اختلاف کمی از بالا دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲: بهترین موقعیت گلزنی برای ایران به شکل عجیبی از دست رفت، مهدی طارمی با فرار از تله آفساید مدافعین ترکمنستان در موقعیت تک به تک قرار گرفت و با یک پاس در عرض مهدی قایدی را در مقابل دروازه خالی حریف قرار داد، اما قایدی نتوانست از فرصت استفاده کند.

دقیقه ۳۷: حرکت خطرناک بازیکن ترکمنستان از سمت راست با ضربه پای راست آمانوف همراه شد که این ضربه در اختیار سید حسین حسینی قرار گرفت.

دقیقه ۴۳: ضربه قیچی برگردان مهدی طارمی در محوطه جریمه ترکمنستان از بالا دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۹: قایدی اشتباه خود را جبران کرد. مهدی طارمی با ضربه سر توپ را به مهدی قایدی رساند و این بازیکن با ضربه روی پا تماشایی گل اوب تیم ملی فوتبال را به ثمر رساند.

ترکیب ابتدایی تیم ملی ایران:

حسین حسینی، شجاع خلیل زاده، رامین رضاییان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سعید عزت الهی، محمد قربانی، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی قایدی و مهدی طارمی.

ترکیب ابتدایی تیم ملی ترکمنستان:

رستم آهالیف، جلدیف، واچمیرات آناگولیف، باسیموف، قربانوف، میرزا بیک‌نظروف، تیمور چاریف، تیمور بایوف، ارسلان امانوف، دیدار دوریدیف و عبدالرحمانوف.

کد خبر 840884 برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • برتری قاطع شهرداری گرگان در گام نخست نیمه‌نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا
  • بازگشت سریع طارمی به پرتغال! + عکس
  • عکس| بازگشت سریع طارمی به پرتغال!
  • اسپانیا ۳ - ۳ برزیل/ درخشش نوجوانان در نبرد بزرگان + فیلم
  • فرانسه 3-2 شیلی: پیروزی پرتلفات
  • شگفتی سازی افغانستان با شکست هند!
  • شگفتی بزرگ فوتبال آسیا به دست افغانستان!
  • پیروزی دشوار و صعود ایران در عشق‌آباد با تک‌گل نیمار آسیا
  • صعود زودهنگام فوتبال ایران به دور دوم مقدماتی جام جهانی | زمین عشق آباد علیه پیروزی پرگل
  • برتری ایران مقابل ترکمنستان در نیمه نخست