Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@08:18:20 GMT

کرفس برای چه افرادی توصیه میشود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۲۶۲۸

کرفس دارای خواص فراوان و ارزش تغذیه‌ای بالایی است که مصرف آن برای برخی از افراد توصیه می‌شود. ناطقان: کرفس به عنوان یک گیاه مفید دارای طبع گرم و خشک است.  طبق نظر متخصصان از جمله فواید کرفس می‌توان به رهایی از مشکلات گوارشی، یبوست، ناراحتی‌های اعصاب، عفونت مجاری ادراری، آرتروز و روماتیسم اشاره کرد.

برگ کرفس دارای مقدار زیادی ویتامین A (بتاکاروتون) بوده و ساقه آن نیز منبع ویتامین‌های B ۱، B ۲، B ۶، ویتامین C و پتاسیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کرفس دارای هشت ترکیب ضد سرطانی بوده و از رشد تومور‌های مغزی جلوگیری می‌کند.

با وجود فواید زیادی که کرفس دارد، اما مصرف بسیار آن زمینه ساز بیماری‌های خطرناک خواهد بود؛ چرا که دریافت بیش از اندازه آن نقش بسیاری در از بین رفتن عناصر ۲ ظرفیتی مانند کلسیم، منگنز و منیزیم و ... دارد.

گیاه کرفس علفی به ارتفاع ۲۰ الی ۶۰ سانتی متر با ساقه‌ای منشعب دارد و برگ‌های ضخیم و گل‌های کوچک داشته و رنگ آن سفید مایل به سبز است. این گیاه در بیشتر مناطق ایران مانند سیستان، بندرعباس و خوی رشد می‌کند.

طبق یافته‌های محققان استفاده حداقل دو تا سه لیوان آب کرفس در هفته باعث داشتن اندامی زیبا و شادابی پوست می‌شود، همچنین کرفس نقش زیادی در کاهش وزن یا لاغری دارد. مصرف این گیاه در دوران شیر دهی مانعی نداشته و باعث افزایش شیر مادر خواهد شد.
چه کسانی نباید کرفس بخورند؟

افراد مبتلا به صرع و دچار اسهال از خوردن کرفس پرهیز کنند.

 طبق تحقیقات انجام شده مصرف تخم کرفس و کرفس برای زنان باردار توصیه نمی‌شود.

کرفس ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت و همچنین علائمی مانند جوش، ورم لب‌ها و تنگی نفس شود.

مصرف کرفس برای چه افرادی توصیه می‌شود؟
فواید درمانی کرفس

۱_ نوشیدن شبانه کرفس موجب از بین رفتن جوش‌های بدن و صورت می‌شود.

۲_ کرفس دارای موادی است که باعث روشن شدن طبیعی پوست می‌شوند.

۳_ کرفس گیاه کم کالری بوده و می‌تواند برای کاهش اشتها و چربی سوزی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین برای لاغری بهترین زمان استفاده از این سبزی صبح و ناشتا است.

۴_ طبق نظر دانشمندان کرفس خواص ضد میکروبی بالایی دارد و به عنوان دیورتیک طبیعی شناخته شده است که کمک زیادی به دفع آب اضافی بدن می‌کند و باعث از بین رفتن ورم پا می‌شود.

ارزش تغذیه‌ای کرفس دارای ۱۶ کالری، ۱.۶ گرم فیبر، ۰.۷ گرم پروتئین، ۱.۸ گرم قند، ۰.۲ گرم چربی، ۳ گرم کربوهیدرات است. ناگفته نماند که درمان بیخوابی، میگرن و آرتروز نیز از جمله فواید کرفس به شمار می‌آید.

روش تهیه دمنوش کرفس و چای سبز

دمنوش کرفس و چای سبز یک دمنوش چربی سوز قوی است و داروی موثری برای لاغری محسوب می شود که برای تهیه آن لازم است تا ۲ قاشق چای خوری چای سبز  را به همراه نصف قاشق چای خوری پودر برگ کرفس مخلوط کرده و ترکیب آن دو را در یک لیوان آب جوش بریزید، لیوان را دور از حرارت نگه داشته و بعد از ۵ دقیقه بنوشید، به منظور طعم دار شدن دمنوش کرفس و چای سبز، از اندکی زعفران و زیره‌ سبز هم استفاده کنید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: کرفس ، توصیه ، ارزش تغذیه ای

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرفس توصیه ارزش تغذیه ای کرفس دارای چای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پیری» دقیقا از چه سنی آغاز می‌شود؟

ایتنا - این تحقیق که در مجله روانشناسی و سالمندی انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شد، داده‌‌های ۱۴ هزار شرکت‌‌کننده در یک نظرسنجی سالمندی در آلمان را بررسی کرد که درباره پیری به‌عنوان مرحله‌ای از زندگی مطالعه می‌کرد. تاریخ تولد شرکت‌کنندگان بین سال‌های ۱۹۱۱ و ۱۹۷۴ بود و از سن ۴۰ تا ۸۵ سالگی به این مطالعه وارد شده بودند.
ما از چند سالگی «پیر» محسوب می‌شویم؟

به نظر می‌رسد که پاسخ این پرسش در حال تغییر است، چرا که عمر مردم طولانی‌تری شده است، دیرتر بازنشسته می‌شوند و تا سنین بالاتری همچنان از سلامتی جسمی و روحی برخوردارند. 

طبق پژوهشی که نتیجه آن اخیرا در مجله انجمن سالمندی آمریکا منتشر شد، افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.

این تحقیق که در مجله روانشناسی و سالمندی انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شد، داده‌‌های ۱۴ هزار شرکت‌‌کننده در یک نظرسنجی سالمندی در آلمان را بررسی کرد که درباره پیری به‌عنوان مرحله‌ای از زندگی مطالعه می‌کرد. تاریخ تولد شرکت‌کنندگان بین سال‌های ۱۹۱۱ و ۱۹۷۴ بود و از سن ۴۰ تا ۸۵ سالگی به این مطالعه وارد شده بودند.

شرکت‌کنندگان طی ۲۵ سال، هشت بار درک خود را از سالمندی گزارش کردند. آن‌ها هر چهار تا پنج سالی که می‌‌گذشت، آغاز سن پیری را یک‌ سال دیرتر از بار قبل اعلام کردند. شرکت‌کنندگانی هم که زودتر یعنی بین سال‌های ۱۹۱۱ تا ۱۹۳۵ به دنیا آمده بودند، در مقایسه با افرادی که بعد از ۱۹۳۵ متولد شده‌ بودند، فکر می‌کردند که پیری زودتر آغاز می‌شود.

مارکوس وتشتاین، نویسنده ارشد این مطالعه و روانشناس دانشگاه هومبولت برلین، گفت: «درک و تصور ما از پیری در گذر زمان به‌وضوح تغییر می‌کند. افرادی که امروز در سنین میانسالی‌اند یا افراد مسن‌تر باور دارند که سن پیری آن‌ها دیرتر از همسالانشان در ۲۰ سال پیش است.»

به گفته وتشتاین، این تغییر تا حدودی به بالا رفتن سطح امید به زندگی در افراد برمی‌گردد. امید به زندگی در آلمان حدود ۸۱ سال است که از ۷۱ سال در ۱۹۷۴ بیشتر شده است. همچنین بسیاری از مردم برای مدت طولانی‌تر یک زندگی همراه با سلامتی دارند و پژوهش‌ها از بهبود سلامتی قلب، قابلیت‌‌های شناختی و کیفیت کلی زندگی در جمعیت مسن آلمان در طول این سال‌ها خبر می‌دهد.

وتشتاین می‌گوید: «افرادی که احساس جوانی می‌کنند، معتقدند پیری دیرتر شروع می‌شود.»

شرکت‌کنندگانی که تنهاتر بودند، بیماری‌های مزمن داشتند یا از سلامتی کامل برخوردار نبودند، بیشتر بر این تصور بودند که پیری زودتر آغاز می‌شود. زنان هم فکر می‌کردند که سن پیری در مردان حدود ۲.۴ سال دیرتر آغاز می‌شود.

البته برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که این نتایج ممکن است قابل تعمیم به کشورهای دیگر نباشد. زیرا دیدگاه‌‌های فرهنگی درباره پیری و روند‌ تحولات جوامع در طول زمان متفاوت است. به عنوان مثال امید به زندگی در ایالات متحده در طول همه‌گیری کووید از ۷۹ سال در ۲۰۱۹، به ۷۶ سال در ۲۰۲۱ رسید، در حالی که امید به زندگی در آلمان از سال ۲۰۱۴ نسبتا پایدار بوده است.

تحقیقات قبلی نشان داده بود که باورهای منفی درباره افزایش سن با افزایش سطح استرس مرتبط است که به نوبه خود می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. برعکس افرادی که به پیری نگرشی مثبت دارند، احتمالا کمتر در معرض ابتلا به زوال عقل‌اند و در مقایسه با افرادی که نگرش منفی درباره افزایش سن دارند، طولانی‌تر عمر می‌کنند.

همچنین افرادی که خود را جوان‌تر از سن شناسنامه‌ای‌شان می‌دانند، زوال حافظه آهسته‌تر، عملکرد شناختی بهتر و کاهش علائم افسردگی را گزارش کردند. در مقابل، افرادی که خود را مسن‌تر از سن حقیقی‌شان می‌بینند، بیشتر در معرض خطر مرگ‌ومیر قرار دارند.

دیگر خبرها

  • «پیری» دقیقا از چه سنی آغاز می‌شود؟
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • افشای سندی مهم درباره افرادی که مسعود رجوی به ساواک لو داد | ویدئو
  • پزشکیان: اجبار و گشت ارشاد نتیجه عکس می‌دهد
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید
  • راهنمای خرید تشک طبی یک نفره و دونفره
  • اگر کسی خود را مامور معرفی کرد چه کنیم؟
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • جان باختن چوپان جوان درگزینی، به علت برخورد صاعقه