Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم گفت: میزان نمایندگانی که به غیر علنی شدن جلسه رای داده بودند برایم جای تعجب داشت، باور نمی‌کردم نمایندگان به این نحو، رای مثبت به غیر علنی شدن جلسه بدهند.

«حسینعلی حاجی دلیگانی»، نماینده مردم شاهین شهر و عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم، در گفت و گو با  خبرنگار سیاسی برنا در پاسخ به این سوال که جلسه غیر علنی مجلس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقادهایی از قبیل بردن مسائل و مباحث در ارتباط با معیشت جامعه از سوی مدعیان شفافیت به پشت در‌های بسته مواجه شد، نظر شما در این باره چیست؟ گفت: به نظر من، نکاتی که مصری، نماینده مردم کرمانشاه، در جلسه غیرعلنی مطرح کرد می توانست در جلسه علنی هم با ملاحظاتی مطرح شود ولی او اعتقاد داشت جلسه، غیر علنی برگزار شود که با رای نمایندگان این اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان نمایندگانی که به غیر علنی شدن جلسه رای داده بودند برایم جای تعجب داشت، باور نمی‌کردم نمایندگان به این نحو، رای مثبت به غیر علنی شدن جلسه بدهند.

او ادامه داد: مجلس طرفدار شفافیت است ولی با اعتماد به صحبت مصری نمایندگان پذیرفتند جلسه غیر علنی برگزار شود. پس از جلسه روشن شد نکاتی که او بیان کرد اگر در جلسه علنی مطرح می شد، برای کشور هزینه داشت.

حاجی دلیگانی در رابطه با جزئیات این جلسه گفت: جلسه پیرامون موضوعات مربوط به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بود. اگر موضوع یک مساله سیاسی یا اجتماعی بود مجلس رای به غیرعلنی بودن آن، نمی‌داد.

او در رابطه با طرح شفافیت آراء در مجلس یازدهم اظهار کرد: به شخصه در حال پیگیری هستم تا این طرح زودتر به صحن علنی بیاید زیرا این طرح همچنان در مجلس بی سرانجام مانده است. پیش بینی می‌کنم این طرح در مجلس یازدهم رای خواهد آورد.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم در خصوص انتقادها به کارکرد مجلس بیان کرد: انتقاد به مجلس بی انصافی است زیرا تعداد زیادی از نمایندگان مجلس، نوبت اولی هستند و تا این افراد به شرایط نیمه بلوغ برسند، زمان نیاز است. 

او در خصوص در راس امور بودن مجلس یازدهم گفت: مجلس کم کم جایگاه خود را در این موضوع پیدا می‌کند، مجلس یازدهم بنای احساسی برخورد کردن با مسائل را ندارد و البته این مجلس، تجربه کمتری دارد و ممکن است در برخی امور نمایندگان، درست تصمیم گیری نکنند اما قطعا در شش ماه دوم عمر مجلس، پخته‌تر عمل می‌کنیم. 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حاجی دلیگانی غیر علنی شدن جلسه مجلس یازدهم رئیسه مجلس عضو هیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد

به گزارش «نماینده»، کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به بررسی آخرین وضعیت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز پرداخت.

وی افزود: کلیات این لایحه در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد، اما هنوز جزئیات آن مشخص نیست.

سرمدی واله با اشاره به اینکه در این لایحه عنوان تعطیلی پنجشنبه‌ها به صراحت ذکر نشده است، اظهار کرد: در این لایحه فقط به ارائه خدمات به مردم از شنبه تا چهارشنبه اشاره شده است.

وی افزود: بنابراین، باید در صحن علنی مجلس مشخص شود که آیا پنجشنبه‌ها نیز جزو روزهای تعطیل هستند یا خیر.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در این لایحه ساعات کاری کارمندان در هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد، گفت: امیدواریم این لایحه در هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح و تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان مشخص شود.

نماینده مردم اسدآباد در خصوص تعطیلی بانک‌ها در روزهای پنجشنبه بیان کرد: در لایحه دولت، بانک‌ها شامل تعطیلی پنجشنبه‌ها نمی‌شدند، اما در حال حاضر برخی از نمایندگان مجلس معتقدند که بانک‌ها نیز باید در روزهای پنجشنبه تعطیل باشند.

کیومرث سرمدی واله در پایان اظهار داشت: باید منتظر ماند و دید که در صحن علنی مجلس چه تصمیمی در خصوص تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان گرفته می‌شود.

دیگر خبرها

  • لایحه دوم بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد
  • سخنگوی هیات رئیسه مجلس: عملیات مضحک بامداد امروز یعنی نتانیاهو شکست را پذیرفته‌ است
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس: هرگونه خطای رژیم جعلی اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود