Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@21:04:59 GMT

۶ نکته مهم برای کنترل آلرژی فصلی در پاییز

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۲۷۴۹

۶ نکته مهم برای کنترل آلرژی فصلی در پاییز

به گزارش افکارنیوز،

تقریباً چیزی به فصل پاییز نمانده است تا به خوبی خودنمایی کند و زیبایی‌های خود را به رخ بکشد اما با یک تفاوت که در کنار تمام زیبایی‌هایش ممکن است خطرناک هم باشد. زیرا ما شاهد شیوع ویروس کرونا در کنار  کووید ۱۹ خواهیم بود. همچنین حساسیت‌ها و آلرژی‌های مختلف فصلی را هم به همراه خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در فصل پاییز شاهد ظاهر شدن ویروس آنفلوانزا بودیم که با خود خطرات زیادی به همراه داشت و شرایط را برای همه سخت و دشوار کرده بود. امسال هم شرایط بسیار پیچیده‌تر از قبل خواهد بود زیرا هنوز واکسن قطعی برای از بین بردن ویروس کرونا وجود ندارد.

همه باید بدانند تغییرات آب‌وهوایی ممکن است باعث بروز آلرژی زودتر و طولانی‌تر از سال‌های گذشته شود. وزش شدید باد نیز به افزایش علائم آلرژی کمک می‌کند، زیرا باد می‌تواند گرده گیاهان، علف‌ها و  درختان را تا بیش از ۱۶۰ کیلومتری منبع خود جابجا کند.

لازم است افراد برای جلوگیری از مشکلات بیشتر، پیشگیری‌هایی همچون موارد زیر انجام دهند:

مقابله با آلرژی را زودتر از موعد شروع کنید

مصرف داروهای آلرژی خود را حدود دو هفته قبل از زمان معمول شروع علائم خود شروع کنید.

با کپک‌ها مقابله کنید

برای حمام از هواکش استفاده و بلافاصله آب راکد کف را تمیز کنید. کپک قابل رویت در سطوح را با مواد شوینده و آب بشویید و کاملاً خشک کنید.

گرده‌ها را دور نگه دارید

کفش‌های خود را درب منزل بگذارید و بعد از کار یا بازی در فضای باز دوش بگیرید، موهای خود را بشویید و لباس‌های خود را عوض کنید.

برای مقابله با آلرژی مجهز باشید

در فضای باز از ماسک فیلتردار N۹۵ استفاده کنید. دستکش بپوشید تا گرده را به چشم یا پوست خود منتقل نکنید.

به پزشک متخصص مراجعه کنید

به متخصص آلرژی خود مراجعه کنید، این متخصصان آموزش دیده‌اند تا آلرژی شما را شناسایی کنند و یک برنامه درمانی مشخص ارائه دهند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کرونا کرونا ویروس آلرژی فصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند باغ‌ها را گرده‌افشانی کند. تکنولوژی ساخت این پهپاد تنها در انحصار کشور آمریکا بوده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت دانش بنیان کشاورزیار رباتیک شریف (شریف اگربات) مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی و ساخت ماژول گرده‌افشان هوایی (پهپاد گرده‌افشان) شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت کاملاً هوشمند می‌تواند در حالت‌های نقطه‌ای و پیوسته، باغ‌ها را گرده‌افشانی کند.

دکتر امین طلایی‌زاده؛ مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره این ماژول اظهار کرد: ماژول گرده‌افشان هوایی(پهپاد گرده‌افشان) برای نخستین بار در کشور ارائه شده و مبنای کاری آن به صورت پودرپاشی است.

وی افزود: تاکنون این ماژول بر روی دو نوع پهپاد DJI T16 و پهپاد شریف اگربات S20 تست شده و از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماژول آن است که می‌تواند به صورت کاملاً مستقل و بدون اتصال هیچ‌گونه سیم، با باتری و سنسورهای مختص خود کار کند و اپراتور پهپاد برای استفاده از آن به سادگی کافی است که مخزن پهپاد سمپاش خود را برداشته و ماژول گرده‌افشان را به جای آن نصب کند.

طلایی‌زاده در ادامه به ویژگی‌های این دستگاه اشاره کرد و گفت: گرده‌افشانی با سرعت بالا (15 هکتار در ساعت)، دو حالت گرده‌افشانی به صورت نقطه‌ای و پیوسته، گرده‌ افشانی خودکار بر پایه مکانیزم پودر پاش از دیگر ویژگی‌های ماژول گرده‌افشان هوایی(پهپاد گرده‌افشان) است.

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه صنعت برق برپا می‌شود

وی خاطرنشان کرد: گرده‌افشانی یکی از مراحل مهم در باغبانی بسیاری از درختان است. در بعضی از باغ‌ها در صورتی که گرده‌افشانی به صورت مصنوعی انجام شود، میزان محصول برداشت شده به صورت چشم‌گیری افزایش می‌یابد. استفاده از این ماژول برای باغ‌ها نخل، گردو، کیوی، بادام، سیب، گلابی و … توصیه شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان یادآور شد: در حال حاضر تکنولوژی ساخت این پهپاد تنها در انحصار کشور آمریکا بوده و ایران به عنوان دومین کشور ارائه دهنده این تکنولوژی در حال عرضه این محصول است. البته ماژول ارائه شده توسط این شرکت از تکنولوژی و هوشمندی بیشتری نسبت به نمونه آمریکایی برخوردار است.

شرکت دانش‌بنیان شریف اگربات مرکز تخصصی رباتیک کشاورزی، فعال در حوزه تولید و ارائه خدمات پهپادهای کشاورزی است که از شرکت‌های موفق دوره رشد پارک علم و فناوری دانشگاه شریف است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساز ناکوک آلرژی در بهار
  • هرمزگان برای مقابله با قاچاق نیازمند تجهیزات الکترواپتیک است
  • دردسرهای آلرژی در زیباترین فصل سال!
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • پیش بینی تولید ۵۰ هزار تن خرما با گرده افشانی نخیلات در جهرم
  • گرده افشانی نخیلات در شهرستان مهر
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟ | عوامل و علائم آلرژی را بشناسید
  • پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
  • آیا تغییرات اقلیمی در افزایش حساسیت بهاری نقش دارد؟
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟