Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت جودوی کشورمان پس از حضور در دادگاه عالی ورزش اظهار داشت: چهارشنبه هفته گذشته هیئت اعزامی کشورمان در دادگاه عالی ورزش حضور پیدا کرد و صبح دیروز به ایران بازگشت. خوشبختانه در این ۱۱ ماه گذشته بیشتر مردم کم و بیش با موضوع پرونده های جودو آشنا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ۱۱ ماه ما ۲ پرونده در دادگاه عالی ورزش داشتیم که به صورت مجتمع برگزار شد. دادگاه حکمیت ورزش ابتدا قرار بود ۲۰ فروردین ماه برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و قرار شد به جای آن ۲۶ شهریور ماه برگزار شود.

بیشتر بخوانید

وزارت ورزش به کمک فدراسیون جودو آمد
می‌خواستیم به هر نحوی که شده دادگاه حضوری برگزار شود

او افزود: به هر حال این دادگاه چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد. در این مدت طرف مقابل (فدراسیون جهانی جودو) قصد داشت دادگاه را به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کند، اما ما می‌دانستیم اگر دادگاه به صورت آنلاین بخواهد برگزار شود قطعا آن تاثیری که باید بگذارد را نخواهد گذاشت و ما می‌خواستیم به هر نحوی که شده دادگاه به صورت حضوری برگزار شود. در هر صورت جلسه به صورت حضوری برگزار شد و در طول مدت دادگاه هیئت اعزامی ما کار‌های بزرگی انجام دادند.

دادگاه تا بعدازظهر به طول انجامید

میراسماعیلی ادامه داد: دادگاه حکمیت ورزش از ساعت ۸ صبح شروع شد و تا بعدازظهر به طول انجامید. علاوه بر وکلای طرف مقابل، یک نماینده از فدرسیون جهانی و یک دستیار رئیس فدراسیون به علاوه ۳ سر داور در این جلسه حضور داشتند. از کشور ما هم علاوه بر بنده و سرمربی تیم ملی، داورزنی و سجادی به همراه وکیل و دستیارش در دادگاه حاضر شدیم. کار‌های دادگاه طبق برنامه ریزی صورت گرفته شده به خوبی پیش رفت به طوری که تا بعدازظهر ادامه پیدا کرد.

از حق ۹۰ هزار جودوکار کشورمان دفاع کردم

او گفت: بعدازظهر روز چهارشنبه برنامه دادگاه کمی تغییر کرد و ویزر (رئیس فدراسیون جهانی جودو) در جلسه دادگاه حاضر شد و این جدای از برنامه‌ای بود که از قبل به ما اعلام کرده بودند. بعد از صحبت‌های ویزر، نوبت به من رسید و در ۵ دقیقه‌ای که فرصت داشتم سعی کردم درباره وضعیت جودوی ایران و ۹۰ هزار جودوکاری که تا الان سرگردان هستند به خوبی دفاع کنم.

بیشتر بخوانید

محجوب: امیدوارم بتوانم سهمیه المپیک را کسب کنم / به میراسماعیلی قول دادم که بر می‌گردم
دادگاه فرصت ۳۰ روزه‌ای داد تا هر ۲ فدراسیون با هم توافق کنند

رئیس فدراسیون جودو تصریح کرد: در کل صحبت‌های دوستانه و بسیار خوبی بین من و ویزر رد و بدل شد و روسای دادگاه هم فرصت ۳۰ روزه‌ای را به هر ۲ فدراسیون دادند تا با یکدیگر توافق کنند. اگر در این مدت بتوانیم با فدراسیون جهانی به توافق دست پیدا کنیم دیگر رایی صادر نخواهد شد، اما اگر به هر دلیل نتوانیم با فدراسیون جهانی توافق کنیم در آن صورت دادگاه رای مورد نظرش را صادر خواهد کرد. همچنین باید گفت که حضور محمدرضا داورزنی و نصرالله سجادی، به دلیل رزومه خوبی که دارند در رای دادگاه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

دادگاه اجازه هیچ اظهار نظری راجع به جزئبات پرونده نداده است

میراسماعیلی درباره حضور محمد منصوری سرمربی سابق تیم ملی جودو که در دادگاه حاضر شده بود اظهار داشت: وکلای پرونده ما به خاطر تجارب بسیار خوبی که داشتند از منصوری سوالاتی را پرسیدند و سر داوران هم صحبت‌های او را شنیدند. مسئولان دادگاه یک روز قبل از تشکیل جلسه به هر ۲ فدراسیون اعلام کردند که تا یک ماه آینده حق هیچ اظهار نظری درباره جزئیات جلسه را ندارند تا اینکه این یک ماه به پایان برسد. این در حالی است که دیدیم بعد از جلسه منصوری راجع به جزئیات پرونده صحبت‌هایی انجام داد که این خلاف آن چیزی بود که دادگاه اعلام کرده است.

کسی که جیره خوار عربستان است ما او را هم وطن نمی‌دانیم

او افزود: اینکه بخواهیم برخلاف کشورمان صحبت کرده و به نوعی سعی کنیم حق آن ۹۰ هزار جودوکار را نادیده بگیریم، به نظر من اصلا کار قشنگی نیست. ما باید همیشه به ایرانی بودن خودمان افتخار کنیم و نباید به هیچ عنوان بهانه‌ای به دست دشمنانمان دهیم. در چند روز اخیر هجمه‌های زیادی علیه من صورت گرفته است و افرادی که در خارج از کشور هستند بار‌ها خواستند من را جلوی مردم کشورمان خراب کنند، اما خدا به ما کمک کرد و قطعاً در روز‌های آینده خبر‌های خوبی راجع به پرونده خواهید شنید. به اعتقاد من کسی که جیره خوار کشور‌هایی مثل عربستان است، هم وطن ما نیست. اگر ایرانی هستید، ایرانی بمانید، زیرا ایرانی هیچ موقع خائن نمی‌شود.

بار‌ها از "ویزر" خواسته ام که به ایران بیاید

میراسماعیلی درباره اینکه آیا بعد از رای دادگاه عالی ورزش باز هم با فدراسیون جهانی همکاری می‌کنید یا خیر بیان کرد: پرونده‌ مان در دادگاه عالی ورزش، پرونده بسیار سنگینی است، به طوری که ۱۱ ماه به طول انجامید. به هر حال ما باید به دنبال تدبیری باشیم که بهترین راهکار را انتخاب کنیم. انتظار ما این است که با فدراسیون جهانی همچنان همکاری لازم را داشته باشیم. این اختلاف نظر‌هایی که اکنون بین ما با فدراسیون جهانی به وجود آمده کاملا طبیعی است. حتی من بار‌ها از شخص "ویزر" دعوت کرده ام که به ایران بیاید و از نزدیک با جودوکاران ما آشنا شود.

بیشتر بخوانید

مرد طلایی آسیا به ایران بر می‌گردد
می‌خواهیم تبلغیات منفی که علیه ایران به وجود آمده را خنثی کنیم

رئیس فدراسیون جودو خاطر نشان کرد: در هر صورت امیدوارم طی جلساتی که در آینده با مسئولان وزارت ورزش برگزار می‌کنیم، بتوانیم این تبلیغات منفی که علیه ایران به وجود آمده را خنثی کرده و ذهن فدراسیون جهانی را نسبت به ایران تغییر دهیم. خدا را شکر بعد از دادگاه عالی ورزش بین من و ویزر رابطه مثبتی به وجود آمد که امیدوارم زمینه ساز خوبی برای جودوی کشورمان باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون جودو آرش میراسماعیلی دادگاه عالی ورزش دادگاه عالی ورزش فدراسیون جهانی فدراسیون جودو رئیس فدراسیون برگزار شود ۹۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره جهانی ورزش ایران: مسابقان من را در عربستان برگزار کنید!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین وفایی بعد از باخت به جاد ترامپ در یک هشتم قهرمانی جهان، از محل برگزاری مسابقات جهانی کروسیبل به شدت انتقاد کرد. سالن کروسبیل در شهر شفیلد انگلستان یکی از محبوب‌ترین سالن‌های مسابقات است که اکثر اسنوکربازهای اروپایی خاطرات بسیاری در آن دارند. سال‌هاست که این سالن میزبان مسابقات قهرمانی جهان است و مردم زیادی برای تماشای مسابقات در آن سالن، تلاش می‌کنند.

وی در خصوص محل تمرین این سالن اظهار داشت: اتاق تمرین شبیه به گاراژ است و بوی بد، تمام وقت در اطراف آن حس می‌شود. اگر از من بپرسید که سال آینده به اینجا می‌آیم یا خبر قطعا جوابم منفی خواهد بود. به کشورهای دیگر مثل چین و عربستان نگاه کنید که چطور مسابقه برگزار می‌کنند و با کروسبیل مقایسه کنید. اگر مسابقات جهانی به عربستان برود برای من بهتر و نزدیک‌تر است.

شان مورفی رتبه هشتم جهان در جواب وفایی عنوان کرد: اینجا یک زمین بسیار با ارزش است. برای یک بازیکن اسنوکر حرفه‌ای یک توهین به حساب می‌آید که صراحتاً از خانه ما انتقاد کند. حسین باید در مورد نحوه کار تور جهانی حرفه‌ای‌ها و روابط با فدراسیون جهانی و شرکای این پخش و مکان‌های آن و اینکه چقدر این مکان‌ها خاص هستند آموزش ببیند.

وی ادامه داد: حسین فکر می‌کند که با انتقاد آشکار از سالن کروسبیل به رشد ورزش کمک می‌کند؟ به نظرم او هیچ کمکی به ورزش نکرده است و قطعا کسی وفایی را مجبور به حضور در کروسیبل نمی‌کند. همیشه مادرم به من یاد داده است که اگر حرف خوبی برای گفتن نداری چیزی نگو. حسین میخواهد که به این سالن باز نگردد؟خب باز نگردد، اون مجبور نیست به اینجا بیاید.

مورفی با اشاره به ارزش این سالن برای بازیکنان اسنوکر گفت: شاید وفایی چون در بریتانیا بزرگ نشده، مانند بسیاری از بازیکنان بریتانیا از نظر عاطفی با این مسابقات مرتبط نیست. شاید این مکان مثل بقیه برای حسین خاص نباشد اما او به عنوان یک کودک ۹ ساله مانند من به اینجا نیامده که به یاد بیاورد که برای گرفتن امضا از استیو دیویس، قهرمان ۶ دوره اسنوکر، در راهروها می‌دویدم. احتمالا او چنین خاطراتی ندارد اما اینجا برای بازیکنان اسنوکر زمین بسیار با ارزشی است و حسین باید این را به خاطر داشته باشد.



کد خبر 846462 برچسب‌ها بیلیارد - اسنوکر ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • جزییات جدید از پرونده مهسا امینی
  • تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری
  • دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است
  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو
  • چهره جهانی ورزش ایران: مسابقان من را در عربستان برگزار کنید!
  • الفتی: حمایت فدراسیون و سرمربی تیم ملی از من عالی بود
  • الفتی: ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست/ جایگاه اول کسب سهمیه المپیک را داشتم