Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:49:00 GMT

استاندار یزد تقویت مشاغل خانگی را خواستار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۲۸۹۰

استاندار یزد تقویت مشاغل خانگی را خواستار شد

به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی شنبه شب در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان افزود: حمایت از مشاغل مختلف خانگی با همراهی دستگاه‌های اجرایی جزو برنامه‌های مهم دولت است و باید زمینه رونق بیشتر آن فراهم شود.

وی با با قدردانی از اقدام‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر در ابن بخش و با عنایت به توجه مسوولان به پشتیبانی از این نوع کسب و کارهای مناسب و توسعه روز افزون آن ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی و تشکیل اتاق فکر از هرگونه موازی‌کاری در حل و فصل مشاغل خانگی خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد اظهار کرد: با توجه به نگرانی‌هایی که بعضا در خصوص وجود برخی موازی‌کاری‌ها در این حوزه مهم وجود دارد امیدواریم مرکزی برای سیاستگذاری و اتاق فکری تشکیل شود و برای تسریع در راه‌اندازی مشاغل خانگی و تقویت آن اقدام مناسب به عمل آید.

طالبی با اشاره به ضرورت شناسایی و معرفی بهترین زمینه‌های فعالیت مشاغل خانگی در روستاها و شهرهای ۱۰ شهرستان استان تصریح کرد: صدور مجوز برای مشاغل خانگی باید بر اساس شرایط و ضرورت هر منطقه صادر شود که تحقق آن نتایج بهتری را به همراه دارد.

استاندار یزد یادآور شد: نیاز به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بیشتری در زمینه زیرساخت ها و بودجه موجود برای راه‌اندازی این مشاغل در استان احساس می‌شود باید متولیان امر در هر بخش وظایف قانونی خود را با هماهنگی به نحو مناسب و موثر انجام دهند.

طالبی با اشاره به حجم بالای تقاضای اشتغال از سوی بانوان گفت: مشاغل خانگی بستر مناسبی برای پاسخگویی به این نیاز است و در این ارتباط هر تلاشی که صورت می گیرد ضروری است و باید در تمامی مناطق بیش از گذشته برای تقویت آن اقدا صورت گیرد. 

استاندار یزد با اشاره به ضرورت جذب کامل سهم استان از تسهیلات اشتغال پایدار مناطق روستایی بیان کرد: فلسفه این طرح تحقق مهاجرت معکوس با ایجاد اشتغال منطبق با نیازهای جامعه روستایی و با اولویت مناطق کمتر برخوردار بوده و تسهیلات باید بر این مبنا ارائه شوند.

همچنین سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد ۲۹ مردادماه سال ۹۹ با اشاره به اینکه تاکنون متقاضیان سه هزار و ۳۶۳ طرح مشاغل خانگی در انتظار دریافت وام هستند گفته بود: علاوه بر مرکز استان ، شهرستان هایی که نیاز به صدور مجوز مشاغل پشتیبان دارد، اولویت پرداخت با کسب و کارهای خانگی است.

عماد تشکری در نشست سهمیه وام قرض الحسنه مشاغل خانگی استان فزود: از ۸۱ مجوز صادره ،۵۴ متقاضی به بانک معرفی شدند که از این تعداد به ۳۹ طرح وام پرداخت شد و ۱۸ طرح هنوز وامی دریافت نکرده است.

وی اظهار کرد: سال ۹۸ سهمیه اعتبار یزد در حوزه مشاغل خانگی ۵۰ میلیارد ریال بود که با همکاری بانک های توسعه تعاون و رفاه ،تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون ۱۰۰ درصد تسهیلات و بانک رفاه نیز ۸۷ درصد وام را جذب و پرداخت کرد.

وی  با بیان اینکه امسال بودجه حوزه مشاغل خانگی استان ۴۲ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته هشت میلیارد ریال کاهش دارد، تصریح کرد: همانند سال گذشته هر یک از ۲ بانک یادشده با ۲۱ میلیارد ریال سهمیه تسهیلات را به متقاضیان پرداخت می کنند.

در سال ۱۳۹۸ از سوی بانک‌های عامل ۴۰ میلیارد ریال وام به متقاضیان مشاغل خانگی استان پرداخت شد که این مبلغ در اختیار متقاضیان ۳۰۷ طرح با اشتفالزایی  ۳۳۸ نفر قرار گرفت.

تولید بیش از ۸۰۰ نوع کالا، رتبه نخست تولید کاشی و سرامیک کشور با بیش از ۵۰ درصد، رتبه دوم تولید محصول نساجی، رتبه سوم تولید فولاد و رتبه نخست تولید رومبلی، ترمه و روفرشی از جمله جایگاه‌های برتر استان در اقتصاد ملی است.

یزد با سه هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی چهارمین استان صنعتی کشور محسوب می شود که  ۸۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری آن در ۲۴ شهر و بقیه در مناطق روستایی زندگی می کنند.

برچسب‌ها یزد محمدعلی طالبی ثبت مشاغل خانگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد محمدعلی طالبی ثبت مشاغل خانگی یزد محمدعلی طالبی ثبت مشاغل خانگی اخبار کنکور میلیارد ریال استاندار یزد مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

به گزارش قدس آنلاین،‌ سازمان نویسندگان که در زمینه حمایت از آزادی بیان فعالیت دارد، اعلام کرد که از میان ۶۱ نویسنده و مترجم نامزد دریافت جایزه انجمن قلم آمریکا (PEN)، تعداد ۲۸ نویسنده تصمیم گرفتند کتاب‌های خود را از این رویداد خارج کنند و این تصمیم پس از آن صورت گرفت که نویسندگان مشهور در یک سری نامه‌های سرگشاده از انجمن قلم آمریکا به دلیل حمایت نکردن از نویسندگان فلسطینی انتقاد کردند.

مراسم اهدای جوایز قرار بود در ۲۹ آوریل در تاون هال شهر نیویورک برگزار شود، اما اکنون لغو شده است.

این جمع از نویسندگان با امضای نامه‌ای خواستار استعفای فوری مدیرعامل این سازمان، مدیر آن و تمام اعضای کمیته اجرایی آن شدند و بر «تضاد فاحش» بین موضع انجمن قلم آمریکا و سایر مراکز قلم در سراسر جهان تاکید کرد. در بخشی از این نامه آمده بود که انجمن قلم انگلیس، همراه با قلم ایرلند و قلم ولز، به صراحت از موضع غیرانتقادی دولت بریتانیا در قبال اسرائیل انتقاد کرده‌اند، خواستار تحقیقات در مورد فروش تسلیحات به اسرائیل شده‌اند و خواستار اعمال فشار سیاسی به اسرائیل برای تبعیت از قوانین بین‌المللی شده‌اند. در مقابل، انجمن قلم آمریکا هیچ انتقادی به همدستی آمریکا در بمباران غزه نداشته است.

به گزارش ایندیپندنت، در این نامه همچنین آمده بود که انجمن قلم آمریکا به تعهد اعلام‌شده سازمان به صلح و برابری برای همه، و آزادی و امنیت برای نویسندگان در همه جا خیانت کرده است.

پیش‌تر نیز در ماه فوریه بیش از ۵۰۰ نویسنده با امضای نامه‌ای سرگشاه نسبت به رویکرد منفعل و سکوت انجمن قلم آمریکا (PEN) نسبت به کشتار روزنامه‌نگاران، نویسندگان و شاعران فلسطینی توسط رژیم اسرائیل انتقاد کرده بودند. در این نامه سرگشاده نویسندگان و متخصصان ادبی از جمله «روکسان گی»، «مازا منگیست» و «نانا کوامه آجی-برنیاه» به انجمن قلم آمریکا (PEN) از این سازمان خواسته بودند تا موضع محکم‌تری در قبال جنگ اسرائیل در غزه اتخاذ کند.

البته انجمن قلم آمریکا به این انتقادها پاسخ داد و با استناد به اینکه آنها «در کنار نویسندگان غزه ایستاده‌اند» خواستار آتش‌بس فوری شد و بر گسترش حمایت خود از نویسندگان فلسطینی از طریق صندوق اضطراری خود تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • سازمان ملل خواستار تحقیق بین المللی درباره گور‌های جمعی شد
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • گشایش نمایشگاه مشاغل در الوند + فیلم
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • شهردار لندن خواستار توقف کشتار در غزه شد
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • پاپ: خاورمیانه مسیر گفتگو و دیپلماسی را در پیش بگیرد
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر