Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛ «مجید تخت‌روانچی» نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیرکل  این سازمان و رئیس شورای امنیت، ادعای آمریکا در خصوص بازگشت تحریم‌های لغو شده در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ را فاقد اثر حقوقی، باطل و بی‌اثر دانست.

در این نامه آمده است که در واکنش به اقدام آمریکا، نه تنها هیچ یک از اعضای شورای امنیت، صلاحیت آن کشور برای فعال کردن روند بازگشت تحریم‌های گذشته را نپذیرفتند، بلکه از طریق نامه‌های انفرادی یا مشترک به رئیس شورای امنیت، ۱۳ عضو این نهاد، اعتبار حقوقی و مقبولیت نامه آمریکا را قاطعانه رد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای امنیت نیز پیش از این اعلام کرده بر اساس مشورت‌هایی که با اعضای شورا داشته و نامه‌هایی که از آنها دریافت کرده است، برای وی روشن شده است که اجماعی در این زمینه وجود ندارد و رئیس شورا نیز نمی‌تواند اقدام دیگری انجام دهد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد: اعضای شورای امنیت با استناد به قطعنامه ۲۲۳۱ که بر اساس آن، فقط اعضای برجام حق آغاز روند بازگرداندن تحریم‌های گذشته شورای امنیت را دارند، اعلام کرده‌اند که از آنجا که آمریکا دیگر عضو برجام نیست، بنابراین حق استناد به این روند را ندارد و نامه‌ این کشور نیز فاقد هرگونه اثر حقوقی در حال یا آینده است.

وی تصریح کرد که  هدف اعلام شده آمریکا از بین بردن کامل برجام است و راهبرد آن برای تحقق به این هدف نیز ایجاد پیچیدگی حقوقی از طریق ارائه تفاسیر یکجانبه، سلیقه‌ای و استدلال‌های شبه‌حقوقی است.

تخت‌روانچی  افزود که جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد که اعضای شورای امنیت بار دیگر با تلاش آمریکا برای سوء استفاده از این شورا و تضعیف اقتدار و اعتبار آن مخالفت خواهند کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مجید تخت روانچی آمریکا مکانیسم ماشه شورای امنیت سازمان ملل پارسی خبر شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام زنی آمریکا به ایران در نشست شورای امنیت

دریافت 9 MB

به گزارش همشهری آنلاین نماینده آمریکا ادامه داد: ایران از تعهدات بین المللی خود شانه خالی می کند.
او همچنین گفت: ایران پهپادهایی را در اختیار روسیه قرار داده است که ناقض قوانین بین المللی است.

کد خبر 844481 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • اعضای شورای امنیت درباره پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی چه گفتند؟
  • اتهام زنی آمریکا به ایران در نشست شورای امنیت
  • هشدار دیپلمات روس: در صورت پاسخ اسرائیل ...
  • نامه ایران به شورای امنیت در خصوص اقدام نظامی علیه اسرائیل
  • نامه ایران به شورای امنیت درباره اقدام دفاعی ایران
  • نامه مهم ایران به شورای امنیت | اگر رژیم اسرائیل مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند ...
  • دومین نشست اضطراری اعضای تیم امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید؛ گفتگوی بایدن و نتانیاهو
  • عضو شورای شهر رشت بازداشت شد