Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا در حالی مدعی بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران با اجرایی شدن سازوکار مکانیسم ماشه (اسنپ‌بک) شد که این ادعا با واکنش‌های مختلف جهانی مواجه شده است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با تکرار گزافه‌گویی‌های خود علیه کشورمان، ایران را بزرگترین تهدید برای منطقه خواند و مدعی شد: امروز، آمریکا از بازگشت تمام تحریم‌های سازمان ملل بر ایران، که پیش‌تر لغو شده بودند، استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توییتر شبکه الجزیره نوشت نمایندگی فرانسه در سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تحریم‌های بین‌المللی بر ایران همچنان لغو شده باقی می‌مانند و تهران نیز باید پاسخگو باشد تا زمانی که به الزاماتش عمل کند.

در این بیانیه آمده است: فرانسه، آلمان و بریتانیا به اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران، متعهد می‌مانند. توافق هسته‌ای تنها راه به سمت مهار برنامه هسته‌ای ایران است.

نمایندگی روسیه در سازمان ملل نیز با انتقاد از این اقدام آمریکا، گفت: دردناک است که شاهد این باشیم که کشوری به این بزرگی، بدین شکل به خودش توهین می‌کند و لجوجانه با دیگر اعضای شورای امنیت مخالفت می‌کند.

نمایندگی روسیه همچنین تاکید کرد: ایالات متحده با تحمیل اراده خودخواهانه خود بر دیگران، به تضعیف قوانین بین‌المللی اصرار می‌ورزد.

در حال تکمیل ...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم های ایران سازمان ملل مایک پمپئو مکانیسم ماشه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آذری جهرمی به ادعای رئیسی درباره سرمایه گذاری خارجی در ایران

محمدجواد آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات نسبت به ادعای ابراهیم رئیسی درمورد سرمایه گذاری خارجی واکنش نشان داد و آن را توافق‌های «محقق نشده» خواند.

رئیسی امروز طی توئیتی نوشت: من به مردم تعهد دادم که میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم، اما پیشرفت کشور را هم معطل اجازه دیگران نمی‌کنیم.

وی افزود: در این دولت، علاوه بر قرارداد‌های داخلی، مجموع سرمایه‌گذاری خارجی تاکنون حدود ۱۱میلیارد دلار بوده؛ نه فقط امضاء، تفاهم یا روی کاغذ؛ بلکه سرمایه‌گذاری قطعی و معتبر.

آذری جهرمی، اما در واکنش خطاب به رئیس جمهوری نوشت: ‎خدا قوت؛ شاید برایتان مقدور نباشد که به مردم از ریز این سرمایه گذاری‌ها گزارش دهید، اما مناسب است گزارش ریز و دقیقی خدمت رهبر انقلاب -حفظه الله- ارائه فرمایید چرا که مطالبه ایشان تبدیل تفاهمات کاغذی به قرارداد‌های قطعی بود، اگر این مهم از دید معظم له محقق شده بود، مطالبه نمیکردند.

دیگر خبرها

  • واکنش آذری جهرمی به ادعای رئیسی درباره سرمایه گذاری خارجی در ایران
  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست
  • پاسخ سازمان انرژی اتمی به ادعای آلودگی رودخانه ارس
  • آلودگی هسته‌ای در رود ارس؟ / واکنش سازمان انرژی اتمی
  • واکنش معین به ادعای حضور پنهانی‌اش در ایران: دروغ می‌گویند
  • آلودگی هسته ای در رود ارس؟ | واکنش سازمان انرژی اتمی
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • سفیر فلسطین خواستار تحریم و اخراج اسرائیل از سازمان ملل
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند