Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی در زندان‌ها با توجه به نقش سازنده‏ای که در روحیه خودباوری و تامین معاش آینده مددجویان ایفا خواهد کرد و با هدف توانمندسازی مهارتی زندانیان در زمینه‌های مختلف فنی و مهارتی تفاهم نامه همکاری آموزشی بین فنی حرفه‌ای و اداره زندان‌ها منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ارائه آموزش فنی وحرفه‌ای به مددجویان در کارگاه‌های آموزشی مستقر در زندان‌ها برای تاثیر مثبت روحی، روانی و تربیتی در زندانیان در دوران محکومیت به حبس، توانمند سازی زندانیان جهت اشتغال مفید و مولد پس از آزادی، توانمند سازی جهت تامین معاش و بازدارنگی از ارتکاب مجدد جرم و بازگشت به محیط زندان را از اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد.

سواعدی بیان کرد: معرفی یک نفر از کارشناسان زیر مجموعه اداره کل به اداره کل زندان‌های استان به عنوان کارشناس آموزش زندان‌ها جهت پیگیری امور، تامین مربی واجد شرایط جهت تدریس در کارگاه‌های آموزشی مستقر در ندامتگاه در صورت امکان و انتقال موقت تجهیزات مازاد و بلااستفاده موجود در مراکز برای آموزش در زندان‌ها از تعهدات این اداره کل است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان اعلام‏ تاریخ برگزاری ‏آزمون‏ پایان‏دوره ‏به‏ زندان‏ و اعزام‏ آزمونگر و اخذ آزمون ‏ازمددجویان مطابق با تاریخ اعلام شده، صدور گواهینامه مهارت پس از برگزاری آزمون پایان دوره برای مددجویانی که علاوه بر ثبت اطلاعات در پورتال جامع آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای حدنصاب نمره قبولی را کسب نموده اند همچنین ارائه مشاوره کارشناسی به مسئولان زندان‌ها در خصوص بهسازی فضا‌های آموزشی فعلی و ایجاد فضا‌های آموزشی جدید مطابق استاندارد، اجرای آموزش برای معتادین بهبود یافته در محل زندان‌ها و ندامتگاه‌ها وبیمه مسولیت بدنی کارآموزان در برابر حوادث حین آموزش را نیز از دیگر تعهدات این اداره کل اعلام کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: تعهدات اداره زندان‌های نیز شامل تامین فضای مناسب آموزشی و رفع نواقص و بهسازی فضای آموزشی مطابق نظارت کارشناسی اداره فنی و حرفه‏ای و تامین ملزومات ایمنی و بهداشتی و سرمایش و گرمایش، در اختیار گذاشتن ملزومات اداری مورد نیاز و تجهیزاتی که قابلیت بهره برداری در اجرای آموزش‌ها را دارند، پرداخت هزینه‌های مربوط به مشاوره و هدایت شغلی، ثبت نام الکترونیکی و شرکت در آزمون و صدور گواهینامه مطابق تعرفه‌های مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، تجهیز کارگاه‌های آموزشی زندان‌ها مطابق با استاندارد‌های مهارت آموزشی حرفه‌های مورد نظر است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش های مهارتی تفاهم نامه همکاری فنی و حرفه ای آموزش فنی زندان ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد

‌به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای تحقق شعار سال و اجرای اولویت‌های چهارگانه سازمان زندان‌ها در سال جدید، به همت اداره اشتغال و حرفه آموزی اداره کل زندان‌های البرز، قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه با هدف برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در حین خدمت در ندامتگاه فردیس تشکیل شد.

اصغر فتحی، سرپرست اداره کل زندان‌های استان البرز طی حکمی سید حسین شمس زاده علوی، مسؤول اشتغال و حرفه آموزی ندامتگاه فردیس را به عنوان مسؤول این قرارگاه منصوب کرد.

این قرارگاه در سال گذشته به‌صورت آزمایشی با همکاری اداره کل‌های فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با آموزش ۲۰۰ سرباز وظیفه به آنان گواهینامه معتبر اعطا کرد.

کد خبر 6081377

دیگر خبرها

  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • تفاهم‌نامه محیط زیستی نیروگاه نکاو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور
  • انعقاد تفاهم نامه بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و بهسازی و نوسازی بافت تاریخی بیرجند