Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرگروه رشته زیست‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر گفت: رشته‌های میکروبیوژلوی و زيست‌شناسی سلولی مولکولی رشته‌هایی جذاب با بازار کار مناسب محسوب می‌شوند.

 چنگیز احمدی‌زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در اهر، رشته‌های مرتبط با زیست‌شناسی را یکی از رشته‌های جذاب و تخصصی و درعین حال دارای بازار کار در صنایع مختلف ذکر و عنوان کرد: رشته میکروبیولوژی و زیست‌شناسی سلولی مولکولی در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رشته زیست‌شناسی با گرایش ژنتیک، زیست‌شناسی با گرایش میکروبیولوژی صنعتی و زیست‌شناسی با گرایش بیوشیمی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته ژنتیک مولکولی در مقطع دکتری تخصصی واحد اهر دایر هستند.

 مدیر گروه زیست‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اظهار کرد: رشته‌های ذکرشده در راستای تسهیل در ادامه تحصیل  علاقه‌مندان رشته علوم تجربی استان آذربایجان شرقی و منطقه ارسباران در سال ۱۳۸۷ با جذب استادان مجرب  کشور و بورس فارغ‌التحصیلان ممتاز این رشته ایجاد شده است.

 

احمدی‌زاده در تشریح رشته میکرو‌بیولوژی با گرایش پزشکی، غذایی و صنعتی افزود: میکروبیولوژی با میکروارگانیسم‌ها یعنی موجودات ریز ذره‌بینی سر و کار دارد و جنبه مهم این رشته مبارزه با میکروارگانیسم‌های خطرناک و بیماری‌زاست که حیاط انسان‌ها، حیوانات و گیاهان را به خطر می‌اندازند.

میکروبیولوژیست مسیر بیماری‌ها را متوقف می‌کند

 وی اضافه کرد: میکروبیولوژیست می‌تواند با شناسایی روش و مسیر ایجاد بیماری‌ها، این مسیر را متوقف کرده و از چرخه و سیر بیماری جلوگیری کند.

مدیر گروه رشته‌‌های زیست‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اظهار کرد: جنبه دیگر این رشته‌ها، استفاده بهینه و مناسب از میکروارگانیسم‌ها برای تولید مواد غذایی و تبدیل بهینه صنایع غذایی مانند تهیه پنیر، ماست و یا حتی نان و تولید داروهای پزشکی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در تکمیل توضیحات خود درباره علم میکروبیولوژی به آنا گفت: این علم در مورد چگونگی استفاده بهینه از میکروارگانیسم‌ها و جلوگیری از ضررها و زیان‌هایی که این موجودات ریز ذره‌بینی می‌توانند به حیات انسان‌ها، دام‌ها و نباتات وارد کنند، بحث می‌کند.

امکانات آزمایشگاهی و عملی  دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

وی امکانات آزمایشگاهی و عملی  دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر را یادآور شد و افزود:  این دانشگاه به لحاظ فضا و تجهیزات مناسب آزمایشگاهی مرتبط با علوم زیستی بین واحد‌های دانشگاهی استان آذربایجان ‌شرقی موقعیت منحصربه‌فردی دارد و با دارابودن استادان با‌تجربه و کادر آزمایشگاهی جزء دانشگاه‌های موفق بوده و  جزء سه دانشگاه برتر از نظر تجهیزات آزمایشگاهی در استان است.

احمدی‌زاده یاد‌آور شد: این گروه مجهز به آزمایشگاه تخصصی میکروبیولوژی، ژنتیک و بیوشیمی و آماده ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی برای دانشجویان بوده و در کنار موارد ذکرشده برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی  ازجمله، الایزاPCR، شناسایی آنزیم‌ها و مقاله‌نویسی آماده  است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در مورد بازار کار فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها گفت: در رشته میکروبیولوژی، ژنتیک و بیوشیمی، بخش اصلی کار دانشجویان مربوط به آزمایشگاه‌های تشخیص طبی است و فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها می‌توانند در سازمان‌های حوزه بهداشت و درمان، پژوهشگاه نفت، آزمایشگاه پاتولوژی و میکروب‌شناسی، بیمارستان‌ها، بخش‌های تحقیقاتی صنایع غذایی و دارویی،کشاورزی، محیط زیست و تهیه لوازم آزمایشگاهی شرکت‌ها و شرکت‌ های دانش‌بنیان جذب و مشغول به کار شوند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در رشته ژنتیک نیز علاقه‌مندان می‌توانند در مراکز مختلف تحقیقاتی از قبیل آزمایشگاه‌های ژنتیک، وزارت جهاد کشاورزی، مراکز پژوهشی وزارت علوم، مرکز ملی تحقیقات مهندسی ژنتیک و تکنولوژی زیستی مشغول کار شوند.

انتهای پیام/4117/4062/

دانشجویان رشته میکروبیولوژی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر دانشجویان رشته میکروبیولوژی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر دانشجویان رشته میکروبیولوژی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر دانشجویان رشته میکروبیولوژی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر زيست شناسی سلولی میکروارگانیسم ها زیست شناسی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت

معصومه عمادی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از از دریافت مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی با عنوان«مطالعات سایکوفیزیولوژی در ورزش» در این واحد دانشگاهی خبرداد و اظهار کرد: این مجوز بر اساس مصوبه جلسه کمیسیون تعیین اعتبار نشریات دانشگاه آزاد اسلامی به صورت فصلنامه به زبان فارسی به مدیر مسئولی سیروس فارسی و سردبیری محمدعلی آذربایجانی صادر شد.

وی افزود: علاقمندان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به مباحث فیزیولوژی ورزشی، روانشناسی در ورزش و سایر زمینه‌های مرتبط برای ارائه مقاله در نشریه فوق به پرتال مجلات به آدرس https://journals.marvdasht.iau.ir/ مراجعه و برای کسب اطلاع از موضوعات محور‌های نخستین شماره آن می‌توانند با اداره نشریات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت باشماره ۹۱۳۰۰۰۱۲-۰۷۱ داخلی۴۵۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجوز فعالیت رشته ژنتیک در دانشگاه آزاد ورامین صادر شد
  • راه‌اندازی ۳ دانشکده موضوعی جدید در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
  • آغاز ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • کاشت ۳۰۰ اصله شاه‌توت در مزرعه دانشگاه آزاد فردوس
  • تکمیل پروژه‌ها و تحقق اهداف دانشگاه آزاد یزد در سال ۱۴۰۳
  • قاسمی: سند تحول دانشگاه آزاد سکوی جهش از دانایی به توانایی است
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت