Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@09:01:45 GMT

استفاده از روبات‌ به مرغداری‌ها رسید+فیلم

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۳۱۶۱

استفاده از روبات‌ به مرغداری‌ها رسید+فیلم

‍‍‍‍‍‍

محققان یک شرکت فرانسوی روباتی ساخته‌اند که امور مرغداری را برای افراد تسهیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، محققان شرکت Octopus Robots روباتی ساخته‌اند که قادر است سوله‌های مرغداری را بدون دخالت مستقیم انسان کاملاً ضدعفونی کرده و پرندگان را سلامت نگه ‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روبات با حرکت در طول سوله، به‌طور خودکار عمل ضدعفونی را انجام می‌دهد و نیز توسط تیغه‌ای که در پشت آن است بستر پرندگان را هوارسانی می‌کند. این امر نیاز به آنتی‌بیوتیک‌ها را کاهش می‌دهد.

این روبات به کمک سنسورهای مبتنی بر هوش مصنوعی پرندگان را رصد می‌کند و از سلامت جسمی آنها اطمینان کسب می‌کند.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: روباتیک مرغداری روبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین ۴۵۰۰ شرکت هوش مصنوعی دارد

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) روز پنجشنبه اعلام کرد تعداد شرکت‌های هوش مصنوعی (AI) در چین از ۴۵۰۰ فراتر رفته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) اعلام کرد که تعداد شرکت‌های هوش مصنوعی (AI) در این کشور از 4500 فراتر رفته است؛ این نشان‌دهنده رشد چشمگیر این صنعت در سال‌های اخیر است.

هوش مصنوعی، محرک تحول صنعتی

هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری استراتژیک، دور جدیدی از انقلاب علمی، فناوری و تحول صنعتی را رهبری می‌کند و به عنوان نیروی محرکه مهمی برای صنعتی شدن جدید عمل می‌کند.

تمرکز بر فناوری‌های کلیدی

به گفته تائو چینگ؛ سخنگوی MIIT چین قصد دارد با تمرکز بر فناوری‌های مدل بزرگ اساسی مانند الگوریتم‌ها و قدرت محاسباتی، به پیشرفت‌ها در فناوری‌ها و محصولات اصلی، از جمله تراشه‌های هوشمند، الگوریتم‌ها و چارچوب‌های مدل بزرگ سرعت بخشد.

در گام بعدی، چین تمرکز خود را بر موارد زیر خواهد گذاشت:

بهبود عملیات و مدیریت منبع تغذیه محاسباتی برای تولیدراهنمایی شرکت‌ها برای سرعت بخشیدن به ایجاد مدل‌های بزرگ عمومی با رقابت جهانیپرورش مدل‌های بزرگ صنعتی برای سناریوهای تولیدایجاد یک پایگاه داده صنعتی در سطح بالاتحریک ارزش داده‌های صنعتیفعال کردن صنعتی شدن هوش مصنوعیبهره‌مندی از هوش مصنوعی برای احیای تالاب‌های فارس

اقدامات ویژه‌ای در صنایع کلیدی که تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد ملی دارند با نیروی محرکه قوی و پایه دیجیتالی خوب برای فعال کردن صنعتی شدن هوش مصنوعی جدید اجرا خواهد شد.

به گفته تائو، ادغام عمیق‌تر فناوری‌های هوش مصنوعی در کل فرآیند تولید و افزایش قابل توجه سطح عملیات هوشمند در تحقیق و توسعه، تولید آزمایشی، ارائه خدمات و ... ضروری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند
  • میکرو بمب‌افکن برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد
  • قند خون بالا و چربی خون با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • مجوزی برای صادرات دام صادر نشده است
  • چین ۴۵۰۰ شرکت هوش مصنوعی دارد
  • بومی سازی بیش از ۴ هزار قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • تصاویر روبات‌هایی که بهتر فوتبال بازی می‌کنند!
  • تصاویر روبات‌هایی بهتر فوتبال بازی می‌کنند!
  • ردیابی جنگنده آمریکایی توسط رادار جدید چین