Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «فلسفه دلوز» در زمره تازه‌ترین تولیدات انتشارات علمی و فرهنگی است که به قلم دانیل وارن اسمین و با ترجمه سید محمد جواد سیدی روانه بازار کتاب شده است. وارن اسمیت در این کتاب با شرح و تفصیلی کامل مخاطب خود را با جهان اندیشه ژیل دلوز آشنا می‌کند و با شرحی روشن از حرکت‌ها و مسیرهای اندیشه وی سعی می‌کند به مخاطب خود نشان دهد که یکی از بزرگترین فلاسفه معاصر جهان چگونه امکانات تازه‌ای برای اندیشیدن خلق می‌کند تا نه تنها اندیشیه را به زندگی متصل کند که زندگی را نیز فراتر از محدود تنگ فردیت بشناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب در بخش نخست خود به سراغ ارتباط دلوز با فلسفه تاریخ رفته و از این رهگذر پس از معرفی هستی شناسی درون‌ماندگار دلوز به بررسی ارتباط اندیشه‌های او با آرا متفکرانی چون لایبنیتس، هگل و مانت می‌پردازد. کتاب در ادامه به شرح منظومه فلسفی دلوز می‌پردازد و نظریه حساسیت و نظریه هنری وی را شرح می‌دهد و به بررسی دیالکتیک، آنالکتیک، اخلاق و سیاست در تفر وی وارد می‌شود.

بخش بعدی کتاب شرحی است بر پنج مفهوم دلوزی شامل میل، زندگی، احساس، امر نو و امر گشوده. کتاب در بخش جداگانه‌ای نیز به ارتباط اندیشه او با فیلسوفان معاصر از جمله دریدا، بدیو، پی‌یر کلوسوفسکی و پال پتن پرداخته است. این کتاب در ۸۷۰ صفحه با قیمت ۹۵ هزار تومان منتشر شده است

انتشارات علمی و فرهنگی همچنین به تازگی در قالب مجموعه «راهنمامی سرگشتگان» اثری درباره زندگی و اندیشه ژیل دلوز اثری را منتشر کرده است. این اثر که به قلم کلر کولبورک و با نام «دلوز» روانه بازار کتاب شده است از سوی مؤلف تفسیری بر فلسفه دلوز است که در مقام دفاع از او برآمده است.

این کتاب از زاویه سینما و اندیشه‌های دلوز درباب آن و نگاه او به تکتولوژی، ذات، مکان و زمان و نیز اندیشه‌های او درباره حرکت و تصویر به تفسیر تفکرات وی پرداخته است و در فصول دیگری نیز موضوعاتی چون هنر و زمان، هنر و تاریخ و سیاست را در اندیشه وی مورد کندوکاو قرار داده است. این کتاب در ۲۷۷ صفحه و با ترجمه محمدزمان زمانی و با قیمت ۳۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5027665 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات علمی و فرهنگی فلسفه غرب تازه های نشر هفته دفاع مقدس تازه های نشر گردشگری معرفی کتاب انتشارات سروش ترجمه رایزنی فرهنگی ادبیات جهان تجدید چاپ انقلاب اسلامی ایران کتاب و کتابخوانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران جایزه ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات انتشار ۱۵ عنوان کتاب درباره شهدای کشتی‌گیر

معصومه جواهری مسوول مرکز مستندنگاری فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره تولید کتاب‌هایی با موضوع زندگینامه شهدای کشتی‌گیر توسط این فدراسیون گفت: از سال ١٤٠١ توسط علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی رویدادی فرهنگی و ادبی رقم خورد که بر اساس چارچوب‌های اخلاقی و معنوی او و ارادت ورزشکاران رشته کشتی به منش ایثار و مقاومت کار تولید کتاب درباره شهدای کشتی گیر شکل گرفت.

وی افزود: قریب به ۱۵۰۰ شهید کشتی‌گیر در سراسر کشور داریم که به عنوان اولین اقدام فرهنگی در فدراسیون کشتی نام و پیشینه شهدا احصاء و به این ترتیب برای بهره مندی از حمایت معنوی این شهدا در سبک زندگی ورزشکاران و خانواده آن‌ها تمام اماکن راه اندازی شده در فدراسیون با اسامی این شهدا متبرک شدند تا همواره جوانان ما با تأسی از این دلاور مردان وارد گود شوند.

مسوول مرکز مستندنگاری فدراسیون کشتی در ادامه گفت: تقریباً همه فضاهای ورزشی ما در حوزه کشتی پایتخت و شهرستان‌ها به نام یکی از این شهدا یا پیشکسوتان ما مزین شد و تندیس‌هایی از این عزیزان ساخته و در فضای عمرانی و سالن‌های کشتی ما قرار گرفت و تصمیم بر این شد که در اقدام بعدی مرکزی با عنوان مرکز مستندنگاری ورزش کشتی راه‌اندازی شود تا به صورت تخصصی و جدی زندگی فردی و ورزشی این افراد را پژوهش کنند.

جواهری گفت: با توجه به قدمت ورزش کشتی همزمان با راه اندازی مرکز مستندنگاری و پژوهش زندگی شهدا، آقای دبیر همت گماشته تا تاریخ قهرمانی و رشادت‌های ورزشکاران معاصر این رشته را نیز ثبت و ضبط کنیم، ورزشکارانی که اسامی آنها در قالب مدال آوران و نام آوران این عرصه که سال‌ها با تلاش و غیرت خود پرچم سه رنگ این کشور را در میادین بین المللی به اهتزاز در آورده و قلب ملت ایران و خانواده شهدا را شاد کردند اکنون در قالب مستند جمع آوردی و نگاشته شود.

وی افزود: گروه‌های متشکل از مصاحبه گر و پژوهشگر مسوول جمع‌آوری مصاحبه‌ها بوده و هستند و در کنار ما بخشی از این فرایند با همت بنیاد شهید راهگشایی می‌شود و تا امروز بخشی از این وصیت نامه‌ها را احصاء و در قالب یک مجلد بسیار نفیس منتشر کردیم؛ بخش دیگر کار هم توسط پژوهشگران توانمندمان جمع آوری می‌شود، پژوهش‌هایی که روایت زندگی قهرمانان و پیشکسوتانی است که قریب به ۶۰ سال در میدان رزم و دفاع از مرزهای خاکی و اعتقادی و ملی وطن جانفشانی کردند.

مسوول مرکز مستندنگاری فدراسیون کشتی درباره نوع کتاب‌ها گفت: کتاب‌ها در چند گونه مختلف تدوین و تألیف می‌شوند. برخی از آنها در دسته زندگی نامه داستانی قرار می‌گیرند وبرخی به شکل رمان و داستان کوتاه یا مستند منتشر می‌گردند. تا امروز ۱۵ عنوان از کتاب‌ها رونمایی شده اند که ١٢ مورد مربوط به زندگی نامه شهدا، ۲ مورد زندگی نامه پیشکسوتان و قهرمانان، یک مورد وصیت نامه شهدا هستند و به زودی از سفرنامه ورزش کشتی رونمایی خواهیم کرد که این اتفاق برای اولین بار در فدراسیون کشتی با تیمی که سال گذشته برای مسابقات جهانی صربستان اعزام شدند رقم خورده است. در این سفر یک مستندنگار حرفه‌ای با تیم ملی ما همراه شده و کلیه وقایع و آماده سازی ها و نحوه حضور ملی پوشان ما را قبل از اعزام و پس از آن در بلگراد ثبت و ضبط کرده و با قلم بسیار خواندنی اماده ارائه به بازار نشر است.

جواهری گفت: بیش از ۱۰ عنوان کتاب در حوزه پیشکسوتان در دست نگارش داریم و پروژه شهدا هم پر توان ادامه دارد و سعی شده در سال جدید با تفکیک استانی خانواده‌های این شهدا عزیز کار تسریع پیدا کند، به این ترتیب که برای هر استان یک تیم پژوهش و یک تیم نویسنده داریم که در هر استان حدود ۱۰ نویسنده خوب استانی مشغول کار هستند و امیدواریم این چرخه با سرعت بیشتر و بهتر پیش برود. سال گذشته ١٣ عنوان از کتاب‌ها را رونمایی کردیم و به این ترتیب تقریباً ماهی یک کتاب در فدراسیون کشتی متولد شده است که امیدواریم در سال ۱۴۰۳ این مهم رونق بیشتر و بهتری داشته باشد و پایان سال یک سبد فرهنگی ارزشمند از فدراسیون کشتی با محتوای فاخر و جذاب هم برای دوستداران کتاب و هم برای تاریخ ادبیات کشور عزیزمان به یادگار بماند.

وی گفت: ما سال گذشته در نمایشگاه کتاب با همراهی نشر شهید کاظمی شرکت مؤثری داشتیم که این مهم با حضور ریاست فدراسیون و سرمربیان تیم ملی و تعدادی از قهرمانان این رشته سبب علاقه مندی بالای مخاطبان شده بود. همچنین دو نشست ادبی نیز در حوزه کتاب برگزار شد که سبب مشارکت بیشتر نویسندگان و منتقدان ادبی با این مجموعه شد که امیدواریم امسال هم شاهد این حضور مهم و تأثیرگذار باشیم. فدراسیون کشتی با توجه به منویات مقام معظم رهبری نسبت به اینکه بر روی زندگی شهدای ورزشکار وتاریخ آنها باید کار شود پیشتاز بوده است و این تمام آن سرمایه معنوی مهم ما است برای تلاش بیشتر و مفید تر در این زمینه و انگیزه اصلی ما از این اتفاق الگوسازی درست و بهینه بوده چون شهدا عاقبت به خیر ترین و بهترین افراد برای جایگزین کردن شخصیت‌های خیالی فضای مجازی برای نسل جوان ما هستند.

مسوول مرکز مستندنگاری فدراسیون کشتی در پایان گفت: بعید می دانم که در کمپ فدراسبون کشتی ورزشکاری باشد که در این مدت با این شهدا ارتباط قلبی و معنوی برقرار نکرده و هر کدام از بچه‌ها یک رفیق معنوی و عاطفی دارند و امیدواریم با عنایت الهی و تلاش اعضا کادر فنی و پشتکار ملی پوشانمان و دعای این شهدا عزیز روز به روز شاهد درخشش و مدال آوری جوانان عزیزمان باشیم. بخشی از کتاب‌ها بصورت مستقل چاپ می‌شود و بخش دیگر با همراهی ناشران این حوزه چاپ خواهد شد، چراکه فضا بسیار گسترده است و ما هم به دنبال بالا بردن سطح کیفی و کمی آثار هستیم و از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان و دوستان در این حوزه بهره می بریم و تا به امروز در این زمینه با ناشرانی مانند نشر شهید کاظمی و انتشارات سوره مهر و نشر پرنگار همکاری‌های خوبی صورت گرفته است.

کد خبر 6077824

دیگر خبرها

  • اهدای ۴۵ قفسه کتاب به مدارس ۱۰ استان
  • کتابی که با آن تنها گریه کردم
  • رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه مروی
  • رونمایی کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • چهار روایت معتبر از سبک زندگی با آموزه های قرآنی
  • رونمایی از دو عنوان کتاب در لرستان
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • جزییات انتشار ۱۵ عنوان کتاب درباره شهدای کشتی‌گیر
  • ‌قهوه، کافه و دودی که از سر بر نمی خیزد