Web Analytics Made Easy - Statcounter

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بامداد یکشنبه به وقت تهران با صدور بیانیه ای و به رغم مخالفت جهانی، در اقدامی یکجانبه مدعی شد که تمام تحریم های سازمان ملل از جمله تحریم های تسلیحاتی علیه ایران از سر گرفته شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، پمپئو در بیانیه‌ای مدعى شد: 

تحریم‌ها متعاقب فرایند اسنپ‌بک ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، بازگشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرایند ۳۰ روزه‌ای را آغاز کرده بودیم که منجر به بازگشت تحریم‌های پیشتر لغو شده سازمان ملل شد، که در ساعت ۸ شب وقت تابستانی شرقی روز ۱۹ سپتامبر (۴:۳۰ بامداد یکشنبه به وقت تهران) اجرایی گردید.

این یعنی که از امروز، تمام مفاد قطعنامه‌های ۱۶۹۶، ۱۷۳۷، ۱۷۴۷، ۱۸۰۳، ۱۸۳۵ و ۱۹۲۹ که ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ ملغی شده بودند، دوباره فعال شده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پمپئو سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که کشورش طی روز‌های آتی تحریم‌های جدید علیه ایران وضع خواهد کرد.

 

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن طی روز‌های آتی تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد.

طبق گزارش رویترز، وی گفت: این تحریم‌ها برنامه موشکی، پهپادی ونهاد‌های حامی سپاه و وزارت دفاع ایران را شامل می‌شود. سالیوان خاطرنشان کرد: توقع داریم شرکا و هم‌پیمانانمان نیز از طرف خود تحریم‌هایی علیه ایران وضع کنند.

این مقام آمریکایی همچنین گفت:به تقویت پدافند هوایی و موشکی خود در خاورمیانه به منظور مقابله با قدرت موشکی و پهپادی ایران ادامه می‌دهیم.

دیگر خبرها

  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند