Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@13:51:59 GMT

دوازدهمین سریِ «مربع‌های قرمز» آمدند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۳۴۳۴

دوازدهمین سریِ «مربع‌های قرمز» آمدند

چاپ دوازدهم کتاب «مربع‌های قرمز» خاطرات شفاهی حسین یکتا به هفته دفاع مقدس رسید.

به گزارش مشرق، چاپ دوازدهم کتاب «مربع‌های قرمز» به هفته دفاع مقدس رسید.

این کتاب روایتی است از بازیگوشی‌های کودکانه سربازان امام خمینی(ره) تا روزهای امدادگری و شناسایی و چشیدن طعم تلخ قطعنامه.

«مربع‌های قرمز» ناگفته‌هایی از جنگ و سبک زندگی جهادی حاکم بر روزهای جنگ، سبک بندگی کردن آنها که صفحه به صفحه رشد کردند و پایشان به آسمان باز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناگفته‌های نوجوانانی که از بازی و شیطنت در خیابان چهارمردان قم و نشستن پای درس اخلاق آیت‌الله ‌احمدی ‌میانجی از پشت خاکریزهای جبهه سر در آوردند؛ کتابی سرشار از رفاقت‌های آسمانی و پر از ترش و شیرین‌های جنگ. لبریز از نقطه رهایی و انقطاع و پر از مربع‌های قرمز و سراسر آرزوی شهادت.

برشی از کتاب:
یادم نیست روز عید غدیر بود یا چندروز بعد که آقامهدی به مقر آمد. حضورش برایمان حکم عیدی را در آن عید داشت. نفس از کسی درنمی‌آمد. روی زمین خنک به خط نشسته بودیم. آقامهدی می‌گفت و بغض به گلویمان چنگ می‌انداخت. دورمان را کوه‌های بلند گرفته بود. باد خودش را از روی آب سد بین صف‌های بچه‌ها جا می‌کرد و مورمورمان می‌شد.

عملیات پاسگاه زید لغو شده بود. آقامهدی سرش را زیر انداخته بود و برایمان توضیح داد. چه‌قدر تشنه‌ی آتش بودیم. بااین خبر بچه‌ها را به خاک دوختند. کوه‌های دورمان تبدیل به غصه شد و روی دلمان نشست. حال آقامهدی هم بهتر از ما نبود:

ـ راه شهادت هنوز باز است. این عملیات نشد عملیات بعدی.

سعی می‌کرد دلداری‌مان دهد. دیدم که چندنفر بین صف‌ها اشکشان را با سرشانه‌شان پاک کردند. فکرش را هم نمی‌کردیم عملیات لغو شود. آقامهدی هنوز امید داشت. خواست که لشکر را خالی نکنیم.
این‌که نیروهای گردان جمع باشند برای لشکر یک امتیاز است آن هم نیروهای آموزش‌دیده و آماده عملیاتی مثل ما.

اگر می‌رفتیم به این راحتی نمی‌شد جمعمان کنند.

آقامهدی از بچه‌ها خواست که اگر مرخصی رفتند زود برگردند. ماهم از خداخواسته. کجا را بهتر از این خاک پیدا می‌کردیم؟ همه‌چیز دنیا پشت این کوه‌ها مانده بود؛ زرق و برقش لذت و سختی‌اش و اهالی‌اش. این‌جا ما بودیم و آسمان و راه‌های صعود به آن.

سخنرانی زین‌الدین که تمام شد بچه‌ها دورش ریختند. فرمانده را روی کولشان گذاشتند. در شلوغی بین بچه‌ها گیر کرده بود. دوست داشتیم آقامهدی خیالش از خالی‌نماندن لشکر راحت باشد.

هرکس دستش می‌رسید سر ‌و روی آقامهدی را می‌بوسید. رویم نشد جلو بروم. از دور آقامهدی و جمعیتی که دورش حلقه شده بود را نگاه می‌کردم. چه‌قدر محبت بین آن شلوغی موج می‌زد...

چاپ دوازدهم کتاب مربع های قرمز خاطرات شفاهی حاج حسین یکتا در ١٤ فصل و در ۵۴۳ صفحه با قیمت پشت جلد 65000تومان به قلم زینب عرفانیان توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شد.

پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» همراه با انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز» از سوی مؤسسه‌ پژوهشی ـ فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد. این مراسم شنبه ۲۹ شهریورماه، در جوار مزار شهدای دفاع مقدس، با حضور جمع محدودی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و فعالان حوزه‌ ادبیات و هنر دفاع مقدس، با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در گلزار شهدای بهشت زهرا سلام‌الله علیها برگزار شد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین حاج حسین یکتا کتاب انتشارات شهید کاظمی مربع های قرمز دفاع مقدس بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل

محبوب حیدری گفت: محلات هدف بازآفرینی شده شامل ۴۰۶ هکتار در پارس آباد، ۲ هزار و ۱۷۳ هکتار در اردبیل ، ۱۸۲ هکتار در نمین و ۲۰۵ هکتار در گرمی است که با تامین اعتبار لازم عملیات بازآفرینی شهری در این شهر ها انجام شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: طی سال‌های اخیر در اردبیل ۱۸ طرح باز آفرینی با زیر بنای ۵۹ هزار و ۲۲۹ متر مربع و با اعتبار ۶۱۷ میلیار ریال ، در مشگین شهر پنچ طرح بازآفرینی با زیر بنای هفت هزار و ۸۸۲ متر مربع و با ۹۸ میلیارد ریال اعتبار ، در پارس آباد مغان پنج طرح با زیر بنای ۱۴ هزار و ۹۵۸ متر مربع و ۶۱ میلیارد ریال اعتبار و سه طرح بازآفرینی در خلخال با پنج هزار متر مربع و ۸۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده است.

او با اشاره به برنامه ابلاغ شده در بافت فرسوده شهری استان گفت: طی سال‌های اخیر ساماندهی و نوسازی ۶ هزار و و ۴۵۲ واحد مسکونی در استان ابلاغ شده بود که میزان پیشرفت فیزیکی آنها به ۷۵ درصد رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از مساعدت و کمک‌های دولتی در بازآفرینی و نوسازی مسکن، بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان اردبیل خبر داد و افزود: این حمایت‌ها جزو حقوق مالکان املاک و سازندگان در بافت‌های فرسوده و ناکار آمد شهری بوده و آنها حق دارند از این مشوق‌ها بهره‌مند شوند که لازمه آن واقع شدن ملک افراد در محدوده بافت‌های فرسوده می‌باشد.

حیدری گفت: در گام اول شهروندان می‌توانند با ورود به سامانه اینترنتی مربوط به تسهیلات بافت فرسوده به آدرسwww.facility.udrc.ir از قرارگیری ملک خود در محدوده بافت‌های فرسوده مطلع و در صورت تایید از حمایت‌هایی همچون صدور مجوزها و انشعابات، وام و تسهیلات بانکی، کمک‌های کالبدی (شهرسازی) و یا واحد مسکونی در مقابل زمین بهره‌مند شوند.

او بیان کرد: در قالب مشوق‌های اعمال شده با هماهنگی و هدایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل صدور پروانه ساختمانی (با تخفیف)، انشعابات شامل آب و فاضلاب، برق، گاز و تلفن و همچنین ارائه پایان کار ساختمان در کوتاه‌ترین زمان و خارج از نوبت توسط دستگاه‌های مربوطه انجام می‌گیرد.

حیدری افزود: همه مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان استان شامل شرکت آب و فاضلاب، مخابرات، شرکت گاز، شرکت برق و شهرداری‌ها در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند که در کمترین زمان ممکن نسبت به راه‌اندازی کار مالکان و سازندگان واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری اقدام نمایند.

او به ارائه تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری اشاره کرد و گفت: پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مرکز استان ، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای سایر شهرها با سود ۲۳ درصد و زمان بازپرداخت ۲۰ ساله در قالب وام نهضت ملی (ساخت)، همچنین یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال وام بدون سود در دوران مشارکت و بازپرداخت در زمان اتمام دوران مشارکت و مبلغ سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال با سود ۲۳ درصد با زمان بازپرداخت هفت ساله در قالب وام نوسازی مسکن (ساخت) به متقاضیان پرداخت می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • آئین اختتامیه دوازدهمین دوره المپیاد دانش آموزان آماده
  • طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • دوازدهمین دور جشنواره ملی گل ارغوان در پروان
  • مجموعه «۵۰ متر مربع»، از شبکه تهران
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس