Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان روز یکشنبه به همدان سفر کرد و سد نعمت آباد را که ۷۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث آن صرف شده را به بهره‌برداری رساند.

سد نعمت‌آباد از نوع خاکی محسوب می‌شود که ۲۱ متر ارتفاع، ۵۶۶ متر طول تاج و ۶ متر عرض تاج دارد.  

این سد پنج میلیون مترمکعب گنجایش دارد و در حال حاضر نزدیک به ۲ و نیم میلیون مترمکعب آب را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این طرح در اراضی دشت اسدآباد اجرا شد که جزو دشت‌هایی است که افت منابع زیرزمینی دارد و عمده‌ترین مصرف‌کننده بخش کشاورزی محسوب می‌شود. 

 عملیات اجرایی طرح ملی سد نعمت‌آباد سال ۱۳۸۳ آغاز شد. 

 اکباتان، آبشینه، شیرین‌سو، کلان ملایر، سرابی تویسرکان و شنجور از سدهای مهم استان هستند که ۱۲۶ میلیون متر مکعب گنجایش دارند و در حال حاضر ۷۶ درصد از این ظرفیت پر است.

وزیر نیرو در ادامه سفر خود به همدان ۴۰۰ طرح آبرسانی کشور را به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌کند تا مردم ۲۰ استان کشور از آب سالم و پایدار برخوردار شوند. 

برچسب‌ها توسعه ایران همدان رضا اردکانیان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران همدان رضا اردکانیان وزارت نیرو توسعه ایران همدان رضا اردکانیان وزارت نیرو اخبار کنکور نعمت آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: برابر گزارش دریافتی از نیرو‌های انتظامی کبودراهنگ به اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان، مبنی بر کشف و ضبط ۲ دستگاه فلزیاب و ادوات آن از یک خودرو شخصی در یکی از مسیر‌های ارتباطی کبودراهنگ، بررسی و تحقیقات در دستور کار نیرو‌های یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ خدامرادی تأکید کرد: در این زمینه پنج نفر با هویت معلوم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او افزود: در شهرستان اسدآباد نیز با کمک نیروی انتظامی منطقه و با مشکوک شدن به یک وسیله نقلیه در مسیر‌های ارتباطی این شهرستان، یک دستگاه فلزیاب به همراه ادوات حفاری از سه سرنشین این خودرو کشف و ضبط شد.

سرهنگ خدامرادی گفت: متهمان به همراه ادوات حفاری کشف شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان تصریح کرد: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • ببینید | آئین بهره برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در کلانشهر کرج با حضور وزیر کشور
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر