Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات آزادسازی و ساماندهی رودخانه‌های استان اصفهان اظهار داشت: اهمیت آزادسازی و ساماندهی رودخانه‌های استان اصفهان بر کسی پوشیده نیست و به موازات آزادسازی و ساماندهی رودخانه زاینده رود، اقدامات مشابهی در سایر رودخانه‌های استان اصفهان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ۱۰۰ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه مرغاب در شهرستان تیران و کرون آزادسازی انجام شده است، تصریح کرد: برای آزادسازی در پنج هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه قهنویه شهرستان مبارکه هم اقدام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه بیش از ۱۶ کیلومتر از مسیر رودخانه‌های شور، قهنویه و سلمان احیا و آزادسازی شده است، تصریح کرد: بیش از ۹ کیلومتر از بستر فعال رودخانه دامنه داران از سرشاخه‌های زاینده رود آزادسازی شد

وی ادامه داد: این اقدام در تلاش دو ساله دفتر مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای به نتیجه رسید و رودخانه‌ای که به صورت کامل توسط کشاورزان و مجاورین به تصرف درآمده بود بدون شکایتی و با برگزاری جلسات با اهالی بیش از ۲۲ هکتار آزادسازی شد.

شیشه فروش به آزادسازی رودخانه‌های خشکرود و کهن رود شهرستان گلپایگان هم اشاره‌ای کرد و گفت: اقدامات آزادسازی در رودخانه قزاآن در شهر قمصر و رودخانه‌های حیدر و سوک چم در شهرستان کاشان هم انجام شده است.

وی افزود: بالغ بر یک هکتار از اراضی رودخانه خوانسار آزادسازی شده است. رودخانه کهرویه شهرضا و شور دهاقان هم از نخاله پاکسازی شد و نسبت به تصرفات کشاورزی آزادسازی شد.

شیشه فروش با بیان اینکه ۳۱۵ هکتار از اراضی بستر و حریم تمام رودخانه‌های استان اصفهان به غیر از رودخانه زاینده رود آزادسازی شده است، اظهار داشت: طرح پیشگیری از سیلاب و آزادسازی در ۱۱۰ کیلومتر از مسیل رودخانه‌های استان اصفهان اجرایی شده است.

وی افزود: در سالهای اخیر بیش از ۴۰ کیلومتر از سرشاخه‌های رودخانه زاینده رود آزادسازی شده است.

کد خبر 5027806

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران زاینده رود رودخانه ویروس کرونا شیراز هفته دفاع مقدس شهرکرد بوشهر آمار کرونا توهین به پیامبر شیوع کرونا کرمانشاه انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی اردبیل خطبه های نماز جمعه رودخانه های استان اصفهان آزادسازی شده هکتار از اراضی آزادسازی شد زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان

علیرضا توری در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی این شهرستان  گفت:تنش آبی درشهرستان داریم و آب در پشت سد‌ها وجود دارد و برخی از سد‌ها حتی در طول سال سریز هم می‌شوند ولی هنوز در استفاده از پایاب سد‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری عملا در شهرستان با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود:اگر استفاده از آب پشت سد‌ها و آب‌های جاری در بخش کشاورزی و اصلاح الگوی کشت در این شهرستان مدیریت شود شاهد افت ذخایر زیرزمینی آب در این شهرستان نخواهیم بود.

وی در این جلسه خواستار مهندسی نمودن حریم بستر رودخانه‌های شهرستان شد و گفت:متاسفانه در برخی از مناطق روستایی این شهرستان در حریم بستر رودخانه‌ها ساخت و ساز شده که احتمال خطر خسارت سیل در آن‌ها وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • افزایش خروجی سد زاینده‌رود/ آب فردا عصر به اصفهان می‌رسد
  • خروجی سد زاینده رود با هدف بازگشایی رودخانه افزایش یافت