Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام میرطالبی با اشاره به اینکه مساجد همانند گذشته باید در راس امور باشند، گفت: مساجد دردفاع مقدس در مقابله با تهاجم دشمن بعثی حرف اول را زدند و توانستند به مرکز اصلی تجهیز جبهه ها و اعزام نیروها تبدیل شوند.

حجت الاسلام «سید حسین میرطالبی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد همیشه حرف اول را در جوامع اسلامی می زنند، اظهار کرد: تا زمانی که در کشور ما انقلاب اسلامی مستقر است و انشاءالله این انقلاب به قیام حضرت مهدی (عج) متصل می شود، باز هم باید مساجد اصلی ترین نقش را ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد حضرت ولی عصر (عج) (واقع در تهران، خیابان شهید آیت، خیابان گلبرگ غربی، خیابان مدائن شمالی) افزود: مساجد در مقابله با تهاجم دشمن بعثی نیز حرف اول را زدند و توانستند به مرکز اصلی تجهیز جبهه ها و اعزام نیروها تبدیل شوند و روحیه ایثار و شهادت و مقاومت در برابر نظام سلطه و استکبار را همین مساجد و مسجدی ها طی چهل سال اخیر در کشور ترویج کرده اند.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه باوجود اثرگذاری بی نظیر مساجد در دوره دفاع مقدس، با پایان جنگ، به تدریج بی مهری ها به مساجد و مسجدی ها آغاز شد و هرچه جلوتر رفتیم بیشتر شد به طوری که طی چند سال اخیر عده ای از مسئولان به بهانه مستقل بودن مساجد، حمایت های مادی را از این خانه های خدا کاهش دادند و برخی از دستگاه ها نیز اختصاص بودجه را حذف کردند.

 

میرطالبی گفت: هرگاه که لازم است رسانه ها و دستگاه ها و مسئولان از ظرفیت مساجد و مسجدی ها استفاده می کنند که این موضوع در کمک رسانی به سیل زدگان و زلزله زدگان در نقاط مختلف کشور و طی هشت ماه اخیر در مقابله با ویروس کرونا و گسترش رزمایش همدلی و مواسات به وضوح مشاهده شد، ولی هرگاه که این دوره ها می گذرد باز بر سر مساجد و مسجدی ها زده می شود.

 

وی اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه از سال 1398 حمایت خود از مساجد به ویژه در زمینه بودجه خادمان مساجد را کم رنگ کرد. همین وضعیت را شهرداری ها نیز دنبال کردند و میزان کمک این دستگاه از مساجد، کاهش چشمگیری یافته است.

 

امام جماعت مسجد حضرت ولی عصر (عج) گفت: کاهش حمایت دولت ها و شهرداری ها و سازمان ها از مساجد اثرات سوء خود را در میان مدت و طولانی مدت به ویژه در حوزه فرهنگ نشان می دهد درحالی که اگر همچون هشت سال دفاع مقدس، مساجد در راس امور باشند با تقویت وحدت ملی و بسیج توانمندی ها بسیاری از مشکلات کشور در حوزه های مختلف برطرف می شود.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه شهرداری مساجد دفاع مقدس مساجد و مسجدی ها حرف اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی