Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم خدایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره علت اعلام شبانه نتیجه اولیه کنکور سراسری ۹۹ اظهار داشت: وقتی نتایج هر آزمونی آماده می شود بر اساس پروتکل های سازمان هر ساعتی از شبانه روز که باشد، این نتایج باید روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شود.

وی درباره زمان انتشار پاسخنامه و کلید نهایی سوالات آزمون برای رتبه های زیر ۱۰۰ گفت: این موارد از عصر دوشنبه ۳۱ شهریورماه در گروه های ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و رتبه های زیر ۲۰ هزار کشوری در گروه های هنر و زبان های خارجی روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر علوم درباره تعداد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته خاطرنشان کرد: از تعداد یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۳۳۲ داوطلب حاضر و غایب در کنکور سراسری، یک میلیون و ۱۲ هزار و ۶۳۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

به گفته رییس سازمان سنجش آموزش کشور، نتیجه نهایی کنکور هفته نخست آبان ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود.

وی افزود: فرایند انتخاب رشته نیز از روز چهارشنبه ۲ مهرماه آغاز می شود و تا پنجم مهرماه در سایت این سازمان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، هر داوطلب حق انتخاب ۱۵۰ کد رشته محل دارد و همزمان می تواند در فرایند ثبت نام پذیرش بدون آزمون که تا هفت مهرماه در سایت سازمان سنجش ادامه دارد، ثبت نام کند.

انتخاب رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی امسال در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش باید وارد شود.

بر اساس اعلام روز یکشنبه سازمان سنجش، در صورتی که در زمان ثبت نام، اعلام علاقه مندی به رشته های با آزمون دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی صورت نگرفته است، با پرداخت مبلغ ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان از طریق درگاه این سازمان نسبت به اعلام علاقه مندی به رشته های مذکور اقدام شود.

کنکور سراسری ۹۹ روزهای ۲۹ مردادماه تا اول شهریورماه با رقابت بیش از یک میلیون داوطلب برگزار و نتیجه اولیه آن در قالب کارنامه ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز یکشنبه ۳۰ شهریورماه در سایت سازمان سنجش آموزش منتشر شد.

برچسب‌ها آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور کنکور پروندهٔ خبری آزمون‌های سراسری در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور کنکور آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور کنکور اخبار کنکور سازمان سنجش آموزش کشور سایت سازمان سنجش انتخاب رشته یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از روز دوشنبه، سوم اردیبهشت، خبر داد.

به گزارش میزان، وی افزود: داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی یا شناسه یکتا و رمز عبور، یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

رئیس سازمان سنجش همچنین تاکید کرد: داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به‌همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند دارای ۲ کارت هستند.

دیگر خبرها

  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت ورد به جلسه کنکور را دریافت کردند
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • آموزش تصویری دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳ + لینک سایت sanjesh.org
  • ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • ۳۲۷ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • رقابت بیش از یکهزار داوطلب شادگانی در مرحله اول آزمون سراسری
  • زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳