Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@05:59:31 GMT

۱۰ بزرگراه کشور پولی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۳۷۲۶

ساعت 24-به فاصله حدود دو ماه پس از واگذاری ساخت پنج بزرگراه به بخش خصوصی، معاون وزیر راه از واگذاری پنج طرح بزرگراهی دیگر به خصوصی‌ها خبر داد.

سرمایه بخش خصوصی قرار است از محل دریافت عوارض بازگشت داده شود. اواخر تیر امسال معاون وزیر راه از تکمیل، احداث و بهره‌برداری از پنج طرح بزرگراهی مهم کشور با واگذاری آن به بخش خصوصی و دریافت و عوارض تردد از مردم در این بزرگراه ها خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غفاری، معاون وزیر راه، روز گذشته با اشاره به ادامه روند واگذاری طرح های بزرگراهی کشور اعلام کرد: در جلسه اخیر کارگروه واگذاری، طرح‌های توجیهی واگذاری این طرح‌ها بررسی و به تصویب رسیده است. بر اساس این مصوبه به زودی فراخوان شناسایی سرمایه‌گذار طرح‌های مذکور از طریق رسانه‌های جمعی منتشر خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از واگذاری پنج طرح به روش BOT به بخش خصوصی شامل پروژه های کمربندی جنوبی پاکدشت، کمربندی شرقی پاکدشت، کمربندی سنندج، کمربندی زاهدان و کمربندی دماوند خبر داد و اعلام کرد که واگذاری پنج طرح بزرگراهی دیگر کشور به بخش خصوصی نیز تصویب شده است. در خور توضیح است که هزینه های بخش خصوصی از طریق عوارض این آزادراه ها طی ۱۰ سال از آغاز بهره برداری بازگشت داده می شود.

منبع: خراسان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بخش خصوصی پنج طرح طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری پروژه‌های دولتی یکی از نمودهای مشارکت اقتصادی است

محمدرضا رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه جهش تولید افزایش پرشتاب، مستمر و درون‌زا در سطح تولید کالا و خدمات است، اظهار کرد: این هدف به منظور کاهش عقب ماندگی تاریخی و اقتصادی، از طریق بهره‌گیری کارها از عوامل مؤثر بر تولید چون تقاضا، سرمایه، نیروی انسانی، مواد اولیه، علم و فناوری، زیرساخت، محیط کسب وکار و فرهنگ تولید و یا ایجاد تغییرات بنیادین صورت می‌پذیرد.

وی اولویت دادن به بخش‌های پیشرو، ارتقا بهره وری نیروی انسانی، رفع موانع تولید، اهتمام به سرمایه‌گذاری را از الزامات جهش تولید عنوان کرد و افزود: برای جهش تولید، سرمایه‌گذاری موضوع بسیار مهمی است و تکمیل سرمایه‌گذاری های نیمه کاره و راکد، تشویق به سرمایه‌گذاری و هدایت نقدینگی به سمت تولید از عوامل مهم تأثیرگذار بر سرمایه‌گذاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان تصریح کرد: یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر سرمایه‌گذاری دخیل کردن بخش غیردولتی و غیرعمومی است که با مشارکت مردمی می‌تواند تحقق یابد.

رستمی با تاکید بر اینکه مشارکت اقتصادی لزوماً به معنای خصوصی‌سازی نیست، گفت: مشارکت به معنای حضور و همکاری آگاهانه اقشار مردم در جهت تولید، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری بیش‌تر و مطلوب‌تر، توزیع مناسب و عادلانه‌تر و مصرف بهینه منابع طبیعی و کالاهای موردنیاز زندگی و صرفه‌جویی در استفاده از منابع کمیاب است.

رستمی افزود: یکی از نمودهای مشارکت اقتصادی را می‌توان واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش غیردولتی با روش‌های متداول مشارکت بیان کرد، به گونه‌ای که با نظارت و توسعه دستگاه دولتی همراه باشد.

وی ادامه داد: فراهم کردن قابلیت بیشتر دسترسی به تکنولوژی‌های جدید در شرکت‌ها، تولید و توزیع با هزینه کمتر و کارایی بیشتر در تولید و ارائه خدمات، قادر ساختن بنگاه در جذب سرمایه گذاری‌های خصوصی منطقه‌ای و خارجی، کاهش فشار هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی بر بودجه عمومی کشور را از مزایای مشارکت مردم در تولید کالا و خدمات است.

رستمی تصریح کرد: اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی و دخیل کردن بخش خصوصی در سود و زیان شرکت‌ها می‌تواند سبب افزایش تحرک و انگیزه فعالیت و رشد اقتصاد و به‌تبع آن جهش تولید باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با تأکید بر اینکه، خصوصی‌سازی باید فرایند رقابتی کردن را به وجود آورد و راه هرگونه انحصارطلبی را مسدود سازد، افزود: دولت باید کارگزاران خصوصی را برای رقابت‌پذیری آماده و با ارائه خدمات مشاوره و ایجاد تسهیلات در جهت آزادسازی ساختار، آنها را یاری کنند.

وی گفت: شناسایی، عارضه یابی و احیای واحدهای تعطیل و نیمه فعال، شناسایی و واگذاری پروژه‌های عمرانی با مشارکت مردم، افزایش تعداد و ظرفیت شرکت‌های دانش بینان، اولویت‌بندی و تکمیل پروژه‌های عمرانی، اولویت‌بندی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بخش خصوصی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار، بهبود محیط کسب‌وکار، توسعه صادرات از جمله گام‌های تدوین و اجرای برنامه جهش تولید گیلان با مشارکت مردم استان است.

رستمی همچنین اطلاع‌رسانی و جلب مشارکت مردم و فعالان اقتصادی، تأمین و تجهیز منابع مالی جهش تولید و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی را از جمله دیگر اقدامات و فعالیت‌های لازم برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کرد.

کد خبر 6084334

دیگر خبرها

  • راه خصوصی‌ سازی ایران‌ خودرو و سایپا باز می‌ شود؟
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس شش ساله است
  • قرارداد واگذاری شش ساله برای پرسپولیس و استقلال
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • خلاص؛ استقلال و پرسپولیس صاحب جدید پیدا کردند
  • گام پایانی برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس
  • چرا مدیریت خودروسازان دولتی محکوم به واگذاری به بخش خصوصی است؟
  • واگذاری پروژه‌های دولتی یکی از نمودهای مشارکت اقتصادی است
  • تکمیل بزرگراه‌ها نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است