Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:09:35 GMT

همه خدمات مجوزی وزارت فرهنگ از پنجره واحد ارائه می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۳۸۰۱

همه خدمات مجوزی وزارت فرهنگ از پنجره واحد ارائه می‌شود

لادن حیدری در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، «هوشمندسازی» را از جمله رویکردها و برنامه های ۹ گانه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: در همین راستا در این دوره وزارتخانه جهت تقلیل ۱۳۰ مجوز به کمترین میزان، ارائه ۳۶ خدمت وزارت فرهنگ به مراجعان بدون حضور افراد از اوایل مهر سال جاری انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رونمایی پنجره واحد کل خدمات تا پایان سال

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: کشورهای توسعه‌یافته و درحال‌توسعه به شکل فزاینده‌ای درگیر گسترش نظام‌های غیرکاغذی در قالب پیاده‌سازی دولت الکترونیکی و دولت همراه هستند تا بتوانند از این طریق به سمت حکمرانی خوب حرکت کنند.

حیدری همچنین از رونمایی سامانه پنجره واحد تمام خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان امسال خبر داد و گفت: این مهم نیز در راستای رویکرد وزارتخانه در ادامه هوشمندسازی انجام خواهد شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد مجوزهای ما در پنجره واحد مستقر است و به محض رونمایی آن مردم می توانند از طریق یک فضا تمام خدمات حوزه فرهنگ و هنر را دریافت کنند.

ارائه ۳۶ خدمت از اوایل مهر

حیدری اظهار داشت: این مجوزها اکنون تبدیل به سامانه ای شده اند و در حال تکمیل یا تاسیس هستند از این رو از اوایل مهر سال جاری ،۳۶ خدمت وزارتخانه را در این سامانه‌ها و دولت الکترونیک انجام شده و این امکان پدید می‌آید که مردم، کل خدمات وزارتخانه را از طریق پنجره واحد و بدون مراجعه مستقیم دریافت کنند.

حیدری تصریح کرد: با رونمایی از پنجره واحد بدون شک انجام خدمات با دولت الکترونیک و مدیریت داده های هوشمند به روانی و تسریع خدمات و از بین رفتن زمینه های فساد احتمالی و تبعیض و موجب به حداقل رسیدن نارضایتی ها منجر خواهد شد.

ساماندهی مجوزه ها نقطه عطف رسیدن به پنجره واحد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ در عین حال تصریح کرد: نقطه عطفی که در این موضوع حائز اهمیت است، ساماندهی مجوزها بود از این رو به منظور دریافت و دست یابی به این پنجره مکلف شدیم کل مجوزهای ارشاد را باز بینی کنیم.

وی حذف بوروکراسی اداری، تبادل دقیق تر اطلاعات، کاهش تردد و زمان انجام کار، ایجاد عدالت اجتماعی و افزایش قدرت نظارت را از مزایای این سامانه برشمرد.

به گفته حیدری بسیاری مجوزها حذف شده و برخی در هم ادغام شدند زیرا هر معاونت به نوبه خودش جدا مجوز می داد و اکنون با ساماندهی صورت‌گرفته همه مجوزها در یک محل مستقر و همان معاونت ها در یک جا بستر صدور مجوز مشارکت دارند.

حرکت در راستای برنامه های بالادستی دولت تدبیر و امید

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال با یادآوری اینکه برنامه‌های سید عباس صالحی در دولت دوازدهم با توجه به برنامه‌های فرهنگی رئیس جمهوری و برنامه‌های بالادستی به چند بخش تقسیم ‌شده است، تاکید کرد: در این راستا همه مدیران بر اساس این برنامه متناسب با آن پیش رفته و تا آخرین روز این دولت نیز بر ادامه و نهایی کردن انها تلاش خواهیم کرد.

حیدری همچنین با تاکید بر مدیریت هوشمند فرهنگی، تصریح کرد: در این بخش در تلاش هستیم تا بتوانیم به حداقل کار انسانی در انتقال و دسترسی به امور برسیم، اینکه ما تاثیر تحلیل‌های انسانی را به حداقل برسانیم چیزی است که در بحث مدیریت هوشمند مطرح است.

کمک و همیاری به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه

وی در ادامه عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی را از دیگر سیاست ها و اولویت های این وزارتخانه عنوان کرد که تا حدودی توانسته فضای دسترسی فرهنگی را برای مخاطبان فرهنگی فراهم کند تا بتوانند به محصولات فرهنگی به سهولت دسترسی داشته باشند که در این راستا با ایجاد گذرها، خیابان‌ها یا میدان‌های فرهنگ و هنر تقریبا به این مهم جامع عمل پوشانده شده است.

 معاون توسعه‌ مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک و همیاری به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه همچنین درنظر گرفتن تسهیلات را افتخاری بزرگ برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست.

به گزارش ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم ( تدبیروامید) با ارائه برنامه ۹ گانه به مجلس شورای اسلامی برای اخذ رای اعتماد نمایندگان مجلس تمام تلاش و همت خود و بدنه وزارتخانه را به کار گرفت تا با اجرای این برنامه‌ها، نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظام سیاستگذاری و راهبری فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور ارتقا یافته و با حمایت‌های دولت و مجلس شورای اسلامی و با مشارکت اصحاب فرهنگ و هنربه دستاوردها و پیامدهایی دست یابد.

صالحی در برنامه های ۹ گانه فرهنگی ارائه شده خود به مجلس شورای اسلامی در دولت دوازدهم، همواره بر لزوم ارتباط پیوسته و محکم آن‌ها با یکدیگر و ضرورت گسترش اعتمادسازی میان اصحاب هنر و دولت، بهبود اقتصاد هنر و تقویت نقش نهادهای صنفی تاکید داشته و بر این اساس حرکت کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم همچنین برنامه‌های خود را در زمینه بهبود کسب و کار در حوزه فرهنگ و هنر را دارای پیشنهادهای روشن با هدف مانع‌زدایی و تمرکززدایی دولتی در حوزه فرهنگ و هنر، تسهیل قانونی و ساختاری تولید و خلاقیت‌های فرهنگی و هنری، افزایش سرانه فضاهای فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های تولید و فروش محصولات فرهنگی را بنا نهاده است.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید لادن حیدری اختصاصی ایرنا معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حسن روحانی کتاب الکترونیک دولت دوازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید اختصاصی ایرنا حسن روحانی کتاب الکترونیک دولت دوازدهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید اختصاصی ایرنا حسن روحانی کتاب الکترونیک دولت دوازدهم اخبار کنکور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی مجلس شورای اسلامی دولت دوازدهم مدیریت و منابع فرهنگ و هنر پنجره واحد برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی در نشست خبری که با اصحاب رسانه که در سالن مرکز بین‌المللی رشد برگزار شد، با اعلام این مطلب، اظهار داشت: «با فعال شدن پنجره واحد الکترونیک در قشم تمام مراحل سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در یک فرآیند زمانی کمتر از یک ماه انجام خواهد شد.»

وی ادامه داد: «بحث تسهیل و ایجاد تحرک در حوزه سرمایه‌گذاری برای شفافیت و جذب بالاتر فعالان اقتصادی از هدف‌گذاری‌های مهم سازمان منطقه آزاد قشم است که توسط کمیته سرمایه‌گذاری دنبال می‌شود.»

به گفته معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، پنجره واحد الکترونیک به کمیته سرمایه‌گذاری کمک می‌کند تا فرآیند اقدامات سرمایه‌گذاران در کمترین زمان ممکن و به صورت شفاف انجام شود.

حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

عظیم‌زاده اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «حجم صادرات و صادرات مجدد این منطقه آزاد در سال گذشته به بیش از 505 میلیون دلار با تراز تجاری مثبت 313 میلیون دلار رسید که این آمار یکی از بهترین ترازهای مثبت مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.»

وی با اعلام اینکه سال 1402 در تمام شاخص‌های عملکردی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با افزایش درآمدها همراه بوده‌ایم، افزود: «در حوزه سرمایه‌گذاری چه در بحث صدور فعالیت‌ها و چه در بحث تمدید مجوزها حدود 20 درصد رشد داشته‌ایم.»

به گفته معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، حجم سرمایه‌گذاری‌های سال گذشته در قشم و در شرکت‌های شیلاتی و در حوزه کشاورزی بالغ بر 100 درصد رشد داشتیم و در بحث ثبت شرکت‌ها و مقایسه آن با سال 1401 هم شاهد 11 درصد افزایش بوده‌ایم.

او بیان داشت: «در بحث حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد در سال 1402 در حوزه خودرو و مسافر 27 درصد تغییرات مثبت را داشتیم که همه اینها در رشد و توسعه جزیره جهانی قشم تاثیرگذار بوده است.»

عظیم‌زاده اردبیلی با تاکید بر اینکه در بخش صنایع و اشتغال ایجاد شده هم شاهد رشد 25 درصدی در این منطقه آزاد بودیم، یادآور شد: «در بخش عقد قراردادهای فعالیت‌های صنعتی که منجر به تحویل زمین به سرمایه‌گذاران شده است هم با واگذاری 80 زمین صنعتی شاهد رشد قابل توجه بودیم.»

وی گفت: «در حوزه واردات کالاهای 15 درصد گمرکی هم با افزایش 200 درصدی مواجه بودیم که این افزایش درآمدها در فرآیند و رونق جزیره نقش مهمی ایفا می‌کنند.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898728

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است