Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@13:56:28 GMT

بن‌بست در مذاکره با کره‌شمالی

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۳۸۱۶

بن‌بست در مذاکره با کره‌شمالی

مذاکرات مقدماتی با طرف کره‌ای در طول روز ادامه یافت و ظاهراً دو طرف به حصول توافق نزدیک می‌شدند. عصر همان روز پیش‌نویس سندی را که روی آن عبارت «متن ساعت شش عصر» نقش بسته بود به اتفاق مقامات شورای امنیت ملی، وزارت خارجه و وزارت دفاع مرور کردیم؛ به‌ صراحت به مقامات حاضر در جلسه گفتم که من امضای چنین سندی را به ترامپ پیشنهاد نخواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دقایقی بعد پمپئو به همراه تعدادی از مقامات وزارت خارجه به ما پیوستند و با حضور مقامات کاخ سفید متن را مجدداً بررسی کردیم. من دوباره توضیح دادم که چرا هرگز چنین متنی را امضا نمی‌کنم؛ حتی اگر همه اشکالات لفظی آن که هنوز مورد اختلاف بود به نفع امریکا اصلاح شود، البته بعید بود کره‌ای‌ها حتی با همه اصلاحات لفظی مورد نظر ما هم موافقت کنند. کره ای‌ها همچنان با ارائه هرگونه تعهدی در زمینه خلع سلاح هسته‌ای کامل، قابل راستی آزمایی و غیرقابل بازگشت مخالفت می‌کردند همچنان که در گذشته هم بارها چنین کرده بودند. آنها فقط «کلمات جادویی» را رد نمی‌کردند بلکه با کل مفهوم خلع سلاح مشکل داشتند و این از نظر من اجلاس سران را کاملاً بی‌معنی می‌کرد. من تأکید کردم که ما نباید با هیچ‌گونه تعبیری که معنی اعلام پایان جنگ کره را بدهد، موافقت کنیم، مگر اینکه بتوانیم در مقابل تعهدات محکمی را از طرف مقابل دریافت کنیم. پمپئو دوباره به‌طور چشمگیری عصبی و آشفته شده بود، همان‌گونه که در ماه آوریل و هنگامی که تلفنی درباره خروج از توافق هسته‌ای ایران با هم صحبت می‌کردیم، چنین حالت‌هایی را از خود نشان داده بود. توضیح دادم که اگر ما چنین متنی را امضا کنیم هم دموکرات‌ها و هم جمهوریخواهان کنگره ما را تکه تکه می‌کنند، دموکرات‌ها به این دلیل که ما دقیقاً همان کاری را انجام داده‌ایم که قبلاً از آنها به خاطر انجامش بشدت انتقاد می‌کردیم و جمهوریخواهان به این دلیل که می‌دانند این کار هیچ نوع سازگاری با عقاید و باورهای آنها و ما ندارد. پمپئو از لحن پیش‌نویس سند که من به آن انتقاد داشتم، دفاعی نکرد چرا که متوجه بود اگر ما هیچ سندی را درسنگاپور امضا نکنیم، بسیار بهتر از این خواهد بود که یک سند بد را امضا کنیم. همه آنچه که پمپئو می‌دانست و بر آن تأکید داشت این بود که ترامپ در هر صورت می‌خواهد در سنگاپور چیزی را امضا کند، اما در عین حال نمی‌خواست این موضوع را جلوی کارکنان وزارت خارجه بپذیرد؛ هر دو ما می‌دانستیم که در واقع عملکرد کارشناسان وزارت خارجه باعث شده که ما به چنین بن‌بستی برسیم و مجبور شویم پشت سر هم امتیاز بدهیم بدون اینکه امتیاز متقابل و متوازنی دریافت کنیم. اکنون ما در آخرین لحظات پیش از اجلاس سران به شرایطی رسیده بودیم که گزینه‌های بسیار محدودی در اختیارمان بود که هیچ کدام هم خوب نبودند./ ایران

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد

در حکمی از سوی هاشم امینی؛ مدیرعامل آبفای کشور، رضا عطایی به عنوان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی منصوب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، در حکمی از سوی هاشم امینی؛ مدیرعامل آبفای کشور، رضا عطایی؛ به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی منصوب شد.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری، معاون بهره برداری و توسعه آب، قائم مقام و معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی از جمله مسئولیت های رضا عطایی در این شرکت بوده است.

در حالی که برخی از رسانه‌های استان از برکناری مدیرعامل سابق آبفا خبر می‌دهند، پیگیری‌های تسنیم حاکی است، رضا نعیمی پس از بیش از 30 سال خدمت در بخش‌های مختلف وزارت نیرو، به کسوت بازنشستگی نائل شده است.

خبرهای موثق حاکی است، باوجود اصرار مدیران ارشد وزارت نیرو برای ابقای این مدیر جهادی و با تجربه، وی با تمایل شخصی به دلیل چرخش مدیران و انتخاب مدیری جوان، بازنشست شده است. برخی اقدامات نعیمی در دوره مسئولیت آبفای خراسان شمالی نظیر طرح بزرگ انتقال آب تحت اشراف قرارگاه امام حسن و کاهش روستاهای دارای تنش آبی از 300 به 200 روستا با انتقال آب‌های پایدار، از جمله تلاش‌های این مدیر لایق مجموعه وزارت نیرو است.

معارفه مدیر جدید و نوع برگزاری این مراسم نیز به دلیل اصرار این مدیر باتجربه و رزمنده سال‌های دفاع مقدس برای بر زمین نماندن امورات این مجموعه بوده است.

85 درصد خراسان شمالی با خشکسالی مواجه و تامین منابع آب هم اکنون یکی از دغدغه‌های مسئولان است و آب شرب سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین از سدها تامین می شود. شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از 200 هزار مشترک آب در شهرها، 121 هزار مشترک آب در روستاها و 60 هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان در شمال شرق ایران دارای 1 میلیون نفر جمعیت است که 44درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

انتهای پیام/311

دیگر خبرها

  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم