Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-25@05:23:47 GMT

"الکس نوری" را بهتر بشناسید

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۳۸۷۸

'الکس نوری' را بهتر بشناسید

الکس نوری، گزینه هدایت آبی پوشان پایتخت را بهتر بشناسید.

به گزارش شریان نیوز،پس از منتفی شدن حضور استراماچونی در استقلال، مدیران باشگاه به فکر جذب سرمربی جدید برای نیمکت آبی‌ها هستند. البته در حال حاضر مجید نامجو مطلق هدایت این تیم را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا عهده دار است.

 

 

در این میان الکساندر نوری سرمربی ایرانی - آلمانی که سابقه هدایت تیم وردربرمن آلمان را دارد، جزو گزینه‌های اصلی برای سرمربیگری استقلال است و مسئولان این تیم مذاکراتی را با این مربی داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری با توجه به اینکه اصالت ایرانی دارد، مشکلی برای فعالیت در لیگ ایران نخواهد داشت، اما به شرط اینکه قرارداد او ریالی بسته شود. استقلالی‌ها توانسته اند توافق اولیه را با این مربی داشته باشند، اما همچنان توافقات نهایی به بعد موکول شده است و باید دید نوری در نهایت جایگزین استراماچونی در استقلال می‌شود یا خیر.

زندگی شخصی

نوری در تاریخ ۲۰ آگوست ۱۹۷۹ در شهر بوکست‌ هوده واقع در شمال آلمان از پدری که اصالتی رشتی دارد و مادری آلمان چشم به جهان گشود. او ازدواج کرده و صاحب دو فرزند با نام‌های مینو و آریان است. او شهروند دو کشور آلمان و ایران به حساب می‌آید.

دوران بازیگری

الکساندر نوری که ملیتی آلمانی دارد، زمانی خود فوتبالیست بود و ۱۴ سال بازی کرد و پست تخصصی‌اش هم هافبک بود. او بازی خود را در سال ۱۹۹۸ ، زمانی که تیم ملی ایران راهی جام جهانی فرانسه شد با تیم دوم وردبرمن آغاز کرد و در سال ۱۹۹۹ به تیم سیاتل ساندرز آمریکا پیوست. نوری در سال ۲۰۰۱ به آلمان بازگشت و در تیم‌های اوسنابروک، هولشتین کیل و اولدنبرگ بازی کرد. او در سال ۲۰۱۱ با پیراهن تیم اولدنبرگ کفش‌هایش را آویخت.

دوران مربیگری

نوری در همان سال ۲۰۱۱ در تیم اولدنبرگ به عنوان دستیار مربی مشغول به کار شد و در سال ۲۰۱۳ هم سمت سرمربیگری این تیم به وی رسید. نوری سپس در سال ۲۰۱۴ به کادرفنی وردبرمن پیوست و به عنوان دستیار سرمربی مشغول به کار شد. الکساندر سپس بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ هدایت تیم زیر ۲۳ ساله‌های وردربرمن را بر عهده گرفت و در نهایت در سال ۲۰۱۶ به عنوان سرمربی تیم اصلی وردبرن منصوب شد و فصل جدیدی از دوران حرفه‌ای او رقم خورد.

برگ برنده الکساندر نوری

در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۶ بود که السکاندر نوری در پی شکست ۴ بر یک وردربرمن برابر بورسیا مونش‌گلادباخ، جانشین "ویکتور اسکریپنیک" شد تا تبدیل به اولین سرمربی ایرانی‌الاصل تاریخ رقابت‌های بوندس‌لیگای آلمان شود.

عملکرد فوق‌العاده نوری سبب شد تا باشگاه وردربرمن آلمان قرارداد سرمربی جوان خود را به مدت ۲ سال تمدید کند. به این ترتیب نوری تا سال ۲۰۱۹ در این تیم آلمانی ماندنی شد.

نوری ۳۷ ساله پس از قبول هدایت وردربرمن در ماه سپتامبر ۲۰۱۶، بهترین نتایج را با این تیم در بوندس‌لیگا پس از تیم‌های بایرن‌مونیخ، لایپزیگ، هوفنهایم و دورتموند گرفت که این خود گویای عملکرد این مربی ایرانی‌الاصل است.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع غیرفوتبالی سد راه یحیی گل‌محمدی؛ ماجرا چیست؟

تیم فوتبال تراکتور که با هدایت پاکو خمز اسپانیایی فصل بیست و سوم را آغاز کرده بود، با قطع همکاری توافقی با وی، به دنبال انتخاب سرمربی جدید برای ادامه رقابت‌های لیگ و فصل آینده است. در شرایطی که پیش از این تاکید شده بود که تراکتور به دنبال گزینه خارجی است و حتی برخی نام‌ها هم مطرح شد، اما احتمال منتفی شدن حضور سرمربی خارجی در این تیم زیاد است و یک ایرانی هدایت سرخپوشان را برعهده خواهد گرفت.

در همین راستا مذاکرات مدیران تراکتور با یحیی گل محمدی به مراحل پایانی رسیده است، اما برای نهایی شدن توافق، سرمربی سابق پرسپولیس باید مسائلی که از گذشته برایش ایجاد شده است را برطرف کند. این موضوع به اتفاقات غیرفوتبالی مربوط می‌شود و سرمربی مد نظر تراکتور باید بتواند این مشکل را حل کند.

در صورتی که گل محمدی شرط مدیران تراکتور را محقق کند، به عنوان سرمربی آینده این تیم فعالیتش را آغاز خواهد کرد.

هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه تراکتور اعلام کرد با تصمیم مدیران باشگاه حمید مطهری به عنوان سرمربی موقت این تیم تا زمان انتخاب سرمربی جدید انتخاب شده و هدایت این تیم را برعهده خواهد داشت.

مطهری که سابقه دستیاری یحیی گل محمدی را دارد، پس از آنکه نتوانست تیم نساجی را به موفقیتی برساند از سرمربیگری این تیم کنار گذاشته شد. وی پس از آن به عنوان یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد و در کنار امیر قلعه نویی در جام ملت‌های آسیا نتوانست با تیم ملی به موفقیتی برسد.

دیگر خبرها

  • شاگرد فرگوسن در منچستریونایتد، سرمربی واتفورد شد
  • معارفه دستیار اول سرمربی بعدی تراکتور بدون نفر اصلی!
  • تایید مذاکره بایرن با رانگنیک
  • اولین تمرین اودینزه تحت هدایت فابیو کاناوارو / عکس
  • موانع غیرفوتبالی سد راه یحیی گل‌محمدی؛ ماجرا چیست؟
  • سرمربی موقت تراکتور تبریز معرفی شد
  • سرمربی سابق ایران قهرمان شد و رفت!
  • رالف رانگنیک گزینه اصلی جانشینی توماس توخل در بایرن مونیخ
  • رسمی؛ فابیو کاناوارو سرمربی اودینزه شد
  • جمشیدیان: رضا فتاحی سرمربی بود، سپاهان بهتر نتیجه می‌گرفت!