Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@23:45:56 GMT

آغاز ساخت برخی قطعات وارداتی خودرو

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۳۸۹۵

آغاز ساخت برخی قطعات وارداتی خودرو

محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با ایرنا گفت: سه هزارو ٣٠٠ نوع قطعه نظیر قطعات فلزی، پرسی و فنری  برای ساخت خودرو به کار می‌رود که برخی از آن‌ها داخلی و برخی وارداتی بوده و تحریم‌ها موجب شده‌است که قطعه‌سازان بیش از پیش به توان داخلی تکیه کنند.

به گفته وی عمده تولیدکنندگان قطعات و لوازم یدکی خودرو در استان تهران استقرار دارند و از تکنولوژی روز بهره‌مند هستند تا محصول باکیفیت به بازار عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلوگیری از خروج یک تا ۲ میلیارد دلار ارز از کشور 

رئیس انجمن همگن قطعه‌سازان استان تهران بیان کرد: اکنون به میزان سه تا ۳.۵ میلیارد دلار قطعه و لوازم یدکی خودرو وارد کشور می‌شود و داخلی‌سازی برخی قطعات خودرو از خروج یک تا دو میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند. 

وی در عین حال افزود: قطعات استاندارد و تجهیزات مورد نیاز دو خودروساز بزرگ کشور طی سه ماه گذشته به کشور وارد و در گمرکات دپو شده‌است.

نجفی‌منش با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو ناقص در ایران‌خودرو و سایپا دپو شده است، ادامه ‌داد:‌ برآورد می‌شود با ترخیص این محموله‌ها بین ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار دستگاه از خودروها به دست مشتریان برسد.

وی بیان کرد: عمده قطعات کسری خودروسازان قطعات الکترونیک است که ساخت داخل ندارد و اکنون در حال ترخیص است.

** داشتن قطعات باکیفیت در صنعت خودروسازی می‌تواند باعث بهره‌وری بیشتر شود و واحدهای تولیدی قطعات خودرو که بیشتر آنها در استان تهران استقرار دارد، برای دستیابی به بالاترین کیفیت سعی دارند تا همیشه خود را بروز نگه دارند و با تکنولوژی روز حرکت کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در تهران

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عطاالله زمانی با یادآوری این‌که بر اساس توافقنامه با وزارت راه و شهرسازی تا پایان دولت سیزدهم باید ۱۰ هزار قطعه زمین در استان تهران برای نهضت ملی مسکن واگذار شود، اظهار کرد: با توجه به این‌که ارزش زمین در تهران به‌شدت بالاست یک قطعه زمین به چند خانوار واگذار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: وعده بذرپاش درباره کاهش قیمت نهضت ملی مسکن

وی با بیان این‌که متولی ساخت نهضت ملی مسکن در شهرهای با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت بنیاد مسکن است، افزود: تاکنون برای نهضت ملی مسکن استان تهران (شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت) ۱۹۳ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۴۰۰ متقاضی (۳.۸ درصد) تایید شده‌اند. در این راستا ساخت ۲۸۰۶ واحد در دماوند، نسیم‌شهر، اسلامشهر و ... آغاز شده که با احتساب پروژه‌های نیمه تمام در مجموع ساخت ۵۷۲۸ واحد در دستور قرار کار قرار دارد.

زمانی همچنین با اشاره قیمت تمام شده ساخت مسکن روستایی استان تهران گفت: سال گذشته متوسط قیمت این واحدها ۹ میلیون تومان بود که امسال درصد تورم به آن اضافه می‌شود که عمدتاً متراژ این واحدها ۸۰ متر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227498 برچسب‌ها مسکن ملی

دیگر خبرها

  • جولان قطعات چینی در بازار خودرو/ بیش از ۸ میلیارد دلار قطعات خودرو و موتورسیکلت وارد کشور شد
  • واردات ۸.۴ میلیارد دلار قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲
  • واردات ۸.۴ میلیارد دلاری قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲
  • تاثیر دلار تلگرامی روی کالاهای وارداتی چه قدر است؟
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در تهران