Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@19:59:34 GMT

یک بام و دو هوای پامپئو با ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۵۳۹۲۴

یک بام و دو هوای پامپئو با ایران

خبرگزاری فارس: همزمان با تلاش‌های ایالات متحده برای افزایش فشار اقتصادی و تحریم‌های یکجانبه بر ایران، دولت واشنگتن، اما برای تطهیر چهره خود خواستار گفتگو نیز شده است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که از لزوم دائمی شدن محدودیت تسلیحاتی ایران و همچنین احیای تحریم‌های سازمان ملل بر تهران می‌گوید، این بار از لزوم توسل به دیپلماسی گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفحه توئیتر وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه به نقل از پامپئو نوشت: «ما در حال بازگرداندن تحریم‌ها با هدف اعمال فشار اقتصادی بر رژیم ایران هستیم، دقیقا به همان اندازه نیز خواستار راهکار دیپلماتیک جدید هستیم. ما در هماهنگی با متحدان و شرکای خود برای پس‌زدن ستیزه‌جویی ایران تلاش می‌کنیم».

پیش از این، ۶ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور خواستار تحریم کل بخش مالی ایران شدند.

ساز و کار موسوم به بازگشت خودکار تحریم‌ها که با نام‌های دیگری مثل «مکانیسم ماشه» یا «اسنپ‌بک» نیز شناخته می‌شود به دنبال احیای تمامی قطعنامه‌های تحریمی علیه تهران است که پس از حصول برجام میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵ تعلیق شده بودند.

پامپئو با تکرار ادعای بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران در روز دوشنبه، گفت واشنگتن از همه کشور‌های جهان می‌خواهد که تابع قطعنامه شورای امنیت باشند. (جزئیات بیشتر)

منبع: فردا

کلیدواژه: پامپئو ایران تحریم ها دیپلماسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست صهیونیست ها برای کناره گیری نتانیاهو

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری یونیوز، هزاران صهیونیست با تجمع مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو، برکناری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را خواستار شدند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین برگزاری انتخابات زودهنگام و توافق با حماس را درمورد مبادله اسرا خواستار شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • سازمان ملل خواستار تحقیق بین المللی درباره گور‌های جمعی شد
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم
  • ایران در مسیر بی اثرسازی تحریم‌ها درحال حرکت است
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند
  • درخواست صهیونیست ها برای کناره گیری نتانیاهو