Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، منصور ستوده صبح یکشنبه در مراسم افتتاح سد «نعمت آباد» اسدآباد با بیان اینکه آب سرمایه مشترک انسان‌ها و از اساسی‌ترین حقوق بشر است که باید با رعایت حقابه ها، به‌طور عادلانه در اختیار همگان قرار گیرد و به نسل‌های بعدی سپرده شود؛ گفت: تأمین حداقل نیاز پایه آبی تمامی آحاد کشور و همچنین اطمینان از اینکه تمام مردم در تمام اوقات، دسترسی اقتصادی و فیزیکی به حداقل نیاز پایه آب را داشته باشند از وظایف ذاتی دولت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش «هرهفته_الف_ب_ایران»؛ گفت: اقدامات بسیار خوبی طی سال‌های اخیر در حوزه آب صورت گرفته است.

ستوده با اشاره به اینکه با برداشت بی رویه آب از ذخایر زیرزمینی، شاهد پدیده افت مستمر منابع آب زیرزمینی در دشت‌های استان همدان به ویژه دشت اسدآباد بودیم، گفت: با تدبیر اتخاذ شده و اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و سازگاری با کم آبی و اجرای طرح‌های تغذیه‌های مصنوعی از برداشت بیش از ۳۰۰ میلیون مترمکعب اضافه برداشت منابع آب زیرزمینی جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با یادآوری اینکه طی شش سال گذشته وضعیت هیدروگراف آب زیرزمینی دشت‌های استان همدان را بهبود بخشیدیم، گفت: با اختصاص پساب به نیروگاه شهید مفتح و پلمب ۲۰ حلقه چاه مورد استفاده این نیروگاه به تجربه‌ای موفق در استفاده از پساب در صنعت به جای منابع آب زیرزمینی دست یافتیم.

ستوده با بیان اینکه مدیریت مخازن سدها و لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها حجم بالای بارندگی در روزهای نخست سال ۹۸ را مهار کرد و مانع از وقوع سیلاب و ایجاد خسارت‌های قطعی و احتمالی شد؛ گفت: هر سه سال یک سد در استان همدان به افتتاح می‌رسد.

وی ادامه داد: سال ۱۳۹۳ سد سرابی تویسرکان، سال ۱۳۹۶ سد شنجور رزن و اکنون نیز در هفته بیست و یکم پویش «هر هفته الف- ب -ایران» با مدد الهی و به دست وزیر نیرو، سد مخزنی نعمت آباد با هدف بهبود اراضی کشاورزی دشت اسدآباد و همچنین ایجاد پتانسیل گردشگری پیرامون سد افتتاح شد.

وی گفت: این سد با ارتفاع ۲۱ متر و طول تاج ۶۰۰ متر و عرض تاج ۷ متر و حجم مخزن ۴.۶ میلیون مترمکعب با هزینه ۸۰۰ میلیارد ریال بر روی رودخانه شهاب از حوزه آبریز کرخه احداث شده و دارای سیستم آب بندی ساختگاه، ژیو ممبران به مساحت ۷۱ هزار متر مربع و پتوی ناتراوای رسی به حجم ۴۷ هزار متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: این سد با تأمین آب مورد نیاز ۴۵۰ هکتار از اراضی دشت اسدآباد باعث رونق کشاورزی و جهش تولید شده و با مساحت دریاچه ۷۰ هکتار پتانسیل مناسبی برای طرح‌های گردشگری در این شهرستان خواهد شد.

کد خبر 5027724

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای همدان آب زیرزمینی ویروس کرونا شیراز هفته دفاع مقدس شهرکرد بوشهر آمار کرونا توهین به پیامبر شیوع کرونا کرمانشاه انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی اردبیل خطبه های نماز جمعه منابع آب زیرزمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۵۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای 200 کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستاهای همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر با اشاره به اینکه 304 میلیارد تومان اعتبار برای قرارداد اول طرح جهاد آبرسانی همدان تخصیص داده شده، اظهار داشت: احداث مخزن زمینی به تعداد 19 باب و 15200 متر مکعب، اجرای خط انتقال به طول 200 کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول 120 کیلومتر، حفر چاه به تعداد 37 حلقه و 1 دهنه بهسازی چشمه و قنات و احداث 2 باب ایستگاه پمپاژ از اقدامات انجام شده درراستای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: قرارداد اول جهاد آبرسانی در همدان با هدف آبرسانی به 160 روستا در نظر گرفته شده و این قرارداد در حال حاضر 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: این قرارداد از 5 اسفندماه 1400 آغاز شده و مدت آن ۳۰ ماه و اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه‌ها ۵۰۹ میلیارد تومان است که بیش از ۱۵۰ هزار نفر را در قالب ۴۵ هزار و ۲۰۰ خانوار، پوشش می‌دهد.

بختیاری‌فر در پایان خاطرنشان کرد: عملیات آبرسانی به 70 روستای استان در طرح جهاد آبرسانی با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی (ع) به اتمام رسیده است.

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۸۰ عنوان به مناسبت هفته کارگر در استان همدان
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • هوش مصنوعی سرآمد علم های روز است / گستردگی این علم از مباحث دفاعی تا زمینه های کشاورزی
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی
  • لایروبی و مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان برای مهار سیلاب
  • اجرای 200 کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستاهای همدان
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • چاه‌های مجاز قم بیشترین برداشت غیرمجاز را دارند
  • ۲ هزار مترمکعب آب در ابرکوه صرفه‌جویی شد